Hoi allemaal. Mocht alles goed gaan, dan verwachten we begin mei ons 2e kindje. Nu zijn we afgelopen zomer niet op vakantie geweest en wil dit jaar wel. Zat al te kijken naar winterzon omdat ik denk dat met een kleine baby op zonvakantie (vliegen dus ook) niet zo'n goed idee is bijvoorbeeld in juli of augustus. Dan zou de baby ongeveer 3 mnd zijn. Maar dit is mijn eigen invulling, vandaar op zoek naar meiden die ervaring hebben om met zo'n kleine baby op zonvakantie te gaan. Ik hoor graag hoe het bij jullie ging, wat jullie ervaringen en tips zijn Bedankt alvast voor de reacties
Wij zijn toen N zo'n 4 maanden was geloof ik naar Dubai geweest. Is ons erg goed bevallen. Vind het reizen juist heel makkelijk met een kleine baby, je hoeft nog nergens rekening mee te houden.
Vliegen met een baby is mij heel goed bevallen. Hij vond alles prima zolang hij maar dicht bij ons was. Met de auto vind ik eigenlijk lastiger want dan moet hij in de maxi cosi en daar is hij niet dol op. Hij moest wel wennen aan het warmere weer en vroeg daarom vaker om de borst maar daar heb ik gewoon aan toegegeven. Mijn zoontje was trouwens nog geen 2 maanden.
Ik vond die periode juist ideaal! Vanaf ze gaan kruipen vond ik het lastiger en minder ontspannen voor onszelf. Vond de zonvakantie toen ze een half jaar was heerlijk!
Wij zijn 1x op vliegvakantie geweest met een baby van een maand of 4/5. Dat was een stuk makkelijker dan ik vantevoren dacht. Op die leeftijd slapen ze nog overal en ze hoeven nog geen vast eten, dus zeker als je bv geeft, maakt het niet uit waar je bent. Wel zou ik het pas gaan boeken als je baby er is en je weet hoe je je voelt en hoe het gaat. Gewoon voor de zekerheid.
Wij hebben een zoon van mei en zijn dat jaar eind augustus op vakantie geweest naar zuid Frankrijk was echt wel goed bevallen ondanks dat onze zoon een huilbaby was. Slapen in een rompers in de kinderwagen in de schaduw ging net zo goed als slapen in zijn bedje. Had wel gezorgd dat we airco hadden ( deze hadden we op 24 of 25 graden staan zodat het niet te veel verschil was met buiten) zou het zo weer doen!
Met een baby vliegen is juist ideaal. Ik zou zelf wel wachten tot 10 a 12 weken. Vaak heb je dan nét een klein beetje ritme (voor zover dat kan met een baby), gaat de nachtvoeding of laatste fles eraf. En het belangrijkste: vanaf 3 maand kun je ook met je baby zwemmen als je ergens een verwarmd zwembad hebt. Je baby heeft dan de prikken gehad en kan zich beter op temperatuur houden. Ik zou dan voor september gaan, dan is het in de Zuid-Europese landen net wat minder warm dan juli/augustus. Fijne vliegbestemmingen met een baby zijn o.a. Menorca, Mallorca, de Canarische Eilanden, Portugal, Zakynthos, Curacao of andere ABC-eilanden, Dubai.
Wij zijn met 6 maanden op vakantie gegaan en dat is prima bevallen. Wel vermijd ik met mijn kleine kind(eren) hotels. We hebben echt gedoe gehad met babybedjes die niet beschikbaar waren, flessen die niet opgewarmd konden worden en verplicht op de kamer zitten bij slaapjes... Als je een huisje of (meerkamer-) appartement hebt ben je veel vrijer en kan je tenminste zelf ook nog wat doen als de kleine ligt te slapen. Ik vond het fijn om juist niet te ver weg te vliegen, als je dan een huilconcert krijgt duurt de vlucht tenminste niet te lang
Bedankt voor al jullie reacties! Positief verrast dat jullie zo veel positieve ervaringen hebben. Dan wacht ik nog ff met het boeken ve winterzon vakantie en wil ik toch voor zomerzon gaan! Inderdaad niet te lang vliegen (voel me altijd opgelaten met een kind en straks 2 er bij) onze voorkeur gaat wel uit naar een hotel maar dat komt wel goed.
Wij zijn net terug uit Italie. Had m'n kleintje van 12 weken in een draagdoek in het vliegtuig. Hij heeft uren geslapen