Hoi, ik ben nu heel pril zwanger (5weken), maar onze vakantie staat al gepland ivm werk. We hebben vanaf de tweede week van oktober 4 weken vrij. Als alles goed blijft gaan zal ik dan 27 t/m 30 weken zwanger zijn. We hebben alleen nog geen bestemming! We willen graag rondreizen, met zon/mooi weer (tussen 20en 30grC overdag), een land met engels sprekende dokters/goede gezondheidszorg. Geen gebied met malaria, Zika virus of op grote hoogte. In het verleden zijn we oa naar West USA, Australië, zuidelijk Afrika en Indonesië geweest. Een annuleringsverzekering voor het geval dat en goede verzekering voor daar zullen we nog afsluiten. Wie heeft er ervaring met reizen bij deze termijn en weet nog eenleuke bestemming om heen te gaan? We zaten zelf aan bv Florida of Nieuw Zeeland te denken, maar dat laatste is wel weer ver vliegen.
Heel eerlijk heb ik tot 2x toe slechte ervaringen gehad om in dit zwangerschapstermijn te vliegen en dan moest ik maar 3 uur. Ik had het idee dat de baby door mijn keel naar buiten kwam. Waarschijnlijk door de luchtdruk in de cabine. Dit was in iedergeval niet fijn. Ik raad het dan ook niemand aan
Misschien de ABC-eilanden? Maar eerlijk gezegd zou ik nog even wachten met boeken, je hebt geen idee hoe je je dan voelt Een vakantie had ik met die termijn best leuk gevonden, maar een rondreis echt niet. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!
Ik zou niet te ver vliegen, dus geen nieuwzeeland, mocht er iets gebeuren dan ben je zo ver van je familie etc. Verder lijkt me florida een goede optie. Het zika virus maakt zuid en midden amerika al niet meer mogelijk. De gezondheidszorg in afrika en een groot deel van azie is ook niet al te best, dus dat is lastig. Misschien is richting thailand ook nog een optie, in prive klinieken schijnt de zorg ook oke te zijn. Of eiland hoppen op de canarische eilanden. Is misschien niet zo exotisch maar erg leuk. Ook marokko is een erg mooi land om doorheen te reizen, alleen of de zorg daar goed genoeg is weet ik niet! Succes met zoeken en boeken, goede zwangerschap!
Florida is een prima bestemming. Rondreizen van hotel/motel naar hotel. Goede auto huren, lekker groot en met airco zijn ze daar allemaal. De meeste vrouwen zouden dat ook "gewoon" kunnen. Zou je wel kwalen krijgen, kan je altijd nog beslissen om maar 1 of 2 plekken te doen. En zorg voor een goede, uitgebreide annuleringsverzekering, want je weet immers maar nooit.
Ik zou ook even wachten tot die tijd met boeken en dan gewoon wat last minutes dingen opzoeken via wat websites. Je weet nooit hoe je er dan voor staat.
En in Europa zelf is ook zoveels moois te zien! Ik zou zelf eerder gaan voor Scandinavië, Zuid Spanje, Italië (toscane / umbrie / sicilie), Zwitserland, Oostenrijk. Buiten Europa zou ik enger vinden. Maar als het echt zou moeten zou ik naar Canada of Amerika gaan. Alleen om dan met een dikke buik zo lang in het vliegtuig te zitten, nee.
Dank voor jullie reacties! ABC eilanden vallen af ivm Zika-virus en omdat we graag iets meer natuur/cultuur zien (en ik daar een jaar gewoond heb). Dank voor de tip eilandhoppen op de Canarische eilanden, dat lijkt ons best leuk + relaxed omdat je op elk eiland gewoon op 1 plek kan zitten en vandaar uit de boel kan verkennen (of in hotel/apartement blijven als ik erg moe ben)! Europa is zeker ook heel mooi, en Scandinavië staat ook nog hoog op onze lijst, maar in oktober is het daar helaas niet zonnig genoeg naar onze smaak.... Last minute doen we liever niet ivm veel stress dan + een drukke baan, dus ook niet even snel een rondreis plannen. We maken liever nu plannen die we nog kunnen cancellen als het niet gaat lukken qua gezondheid. In de overweging nu staan nog Florida, Canarische eilanden, Marokko en heel misschien Portugal. Daar moeten we nog maar eens over nadenken en even kijken hoe het met zorg geregeld is in de laatste drie. Als iemand nog andere leuke bestemmingen weet, dan horen we het graag!
Ik denk eerlijk gezegd niet dat alle dokters in Marokko Engels spreken, wel Frans. Dat hoor ik tenminste van vriendinnen van me die daar wonen.
Een collega van mij heeft een keer een rondreis gemaakt door zuid spanje, in een camper (die hadden ze daar gehuurd). Is misschien ook nog een optie, in andalusie, ook in oktober, prachtig weer daar nog. Malaga, Alhambra, Almeria. etc
Thailand is ook een echte aanrader. Ik heb daar familie wonen en die geven aan dat de zorg (met name in Bangkok denk ik) vele malen beter is dan in veel Europese landen. Veel in Amerika opgeleide artsen en nieuwe apparatuur.
Tuinenroute in Zuid-Afrika? Ben zelf alleen rond Johannesburg en Krugerpark geweest maar in het zuiden zit je nog een stuk verder van de malariagebieden.
Ik ben met ongeveer 20 weken zwanger naar Florida gevlogen en daar ook in het ziekenhuis geweest ivm buikkrampen. Gelukkig was het niets met de baby, maar ze checken daar echt heeeel uitgebreid (echo door gynaecoloog, bloed checken enz). Je moet er wel op rekenen dat je zelf daar in de ziekenhuizen moet betalen, ze hebben daar geen systeem van voorschieten zoals dat hier gebeurt. Binnenkomen in het ziekenhuis is al meteen je creditcard bij de hand hebben, anders word je niet geholpen.