Iemand die hier meer van weet? Via Google krijg ik een foutmelding. Ik las dat er 1000en gedupeerden zijn, omdat ze tot eind juni veel vluchten schrappen ivm achterstelling onderhoud enzovoort. Is er al bekend welke vluchten of wordt dat per week of maand bekend gemaakt bijvoorbeeld? Wij hebben in juni een verblijf los geboekt en de heen en terugvlucht via Transavia. Wat zou het zuur zijn zeg als we er niet komen.
Er was ook een link naar de website met informatie hierover, maar die doet het niet. Als ik mijn vlucht op zoek dan is hij nog te boeken, maar ik heb dus geen idee hoe ze dit gaan aanpakken. Bellen kan, maar ik vraag me af of mensen hier meer weten. Zijn mensen al gebeld of gemaild? Of moeten de consumenten het zelf maar uitzoeken?
zolang desbetreffende vluchten nog te boeken zijn, maak ik me nog maar niet al te veel zorgen denk ik..
Heb je niks aan. Was vorig jaar ook het geval en werd vaak pas een paar uur van te voren echt duidelijk. Man en zoon vlogen toen om 12 uur, die vlucht ging wel door, maar die van 11 uur niet. Was maar gewoon afwachten of je dat op tijd ging horen. Ik zou dus niet weer met transavia boeken. Zelfs als het wel doorgaat is je reis een stuk minder leuk als je je daar druk om moet maken.
Het gaat pas door wanneer je echt in t vliegtuig zit. Hier waren we vorig jaar augustus allemaal online ingecheckt, vlucht zou doorgaan, bij bagage afgeven scande hij de pas niet, toen werd pas verteld dat ie niet ging. Nou wat een stress geeft dat!
Wij vliegen volgende week met transavia naar Tenerife, volgens mij gaat het gewoon door. Zou me er ook niet te druk om maken, denk dat je dit ruim van tevoren gaat horen
Mijn zus had exact hetzelfde. Vooraf had ze nog gebeld, diegene kon alleen zeggen dat de vlucht gewoon stond ingepland, maar dus bij de bagage bleek hij ineens alsnog gecanceld. Echt belachelijk zo kort van te voren.
Ik vlieg eind mei met mijn oudste dochter naar Valencia en ook met Transavia. Ook niet bij stilgestaan, is wel een pakketreis. Ik ga me er verder niet druk om maken, je hebt er toch geen invloed op. Toevallig vanmorgen de restbetaling gedaan haha Mijn oudste kinderen zijn hun afgelopen vakanties ook steeds met Transavia gevlogen en was het ook onrustig met berichten tov annuleren en is vooralsnog steeds doorgegaan. Bij vrienden was het geannuleerd en werd het vliegen vanaf Schiphol ipv Rotterdam. 5 dagen voor vertrek krijgen we de tickets en dan kan het zelfs nog wijzigen qua vlucht en tijdstip. Ik hoop natuurlijk dat het voor iedereen door kan gaan zonder teveel gedoe er omheen.
Wij vliegen eind juni, losse vlucht naar Kreta. Ga het zien, heb er geen invloed op. Als zou het wel kut zijn maar goed
Ik heb mijn reisverzekering bij de anwb en dan zijn losse onderdelen verzekert als er cruciaal onderdeel (zoals vlucht) uitvalt. Ik heb voor de zomer ook allwa los geboekt (noorwegen dus boten en accommodaties) maar dat geeft mij wel rust.
Ik zou dit, voor de meelezers, goed checken, want dit is bij de meeste verzekeraars zeker niet de standaard.
Ik ben benieuwd wij vliegen half augustus vanaf Eindhoven. Met een pakketreis. Nu maar hopen dat het meevalt.
We vertrokken vanaf Eindhoven op een donderdag en toen werd de zondag aangeboden als vervanging. Hier niet mee akkoord gegaan en gevraagd naar andere opties. Toen is de reis naar vrijdag verplaatst vanaf Amsterdam, dus dat gedaan. Wel een goede compensatie gekregen van Transavia voor het ongemak. Binnen anderhalf maand op de rekening (ruim 400€ pp)
Dat is wel netjes dan. Maar hebben jullie wel dan een dag langer kunnen genieten van jullie reis. Of waren jullie die dag ook kwijt? Maar goed liever heb je natuurlijk niet dat dit gebeurt Wij hadden zoiets we gokken op Transavia na vorig jaar zullen ze het nu wel beter aanpakken toch maar niet dus. Zal ze klauwen vol geld gaan kosten weer dan.
Nee de datum van de terugweg verandert dan niet, aangezien die vlucht nog steeds gaat. Dus het heeft ons helaas 1 dag gekost.