Mijn man wil mij een klein tripje dagje weg geven samen met hem voor mijn 30e verjaardag en onze trouwdag , even weg uit de drukte. En voor 1x zonder de kids. Uiteraard word er goed voor de kids gezorgd. Nu leek het mij leuk om het om te draaien en ik hem verras met een paar daagjes samen weg. Hij heeft dat ook verdiend!! Idee van mijn ouders. Maarr ik heb totaal geen inspiratie. Ik hoorde pas dat iemand voor een enkeltje Mallorca vliegen een 10tje betaald heeft enkel handbagage Uuhh hoe dan? Ik vind dat nergens. Ik dacht hmm dat is geen geld laat ik daar eens naar kijken , nou ik zie alleen bedragen van 250 pp☺️ Ik dacht oooh daar is het wel ietsje warmer als hier en een zonnetje doet vaak wonderen. Heeft iemand leuke ideetjes?? Niet te duur hoef niet luxe te zijn.
Ik heb mijn man een keer meegenomen voor een verrassingsweekend Parijs. We stapten in de trein om later over te stappen in de Thalys en hij dacht steeds maar dat we er al wel uit zouden gaan (hij dacht dat we in NL zouden blijven). Toen we bij Antwerpen bleven zitten wist hij het. Zijn verbazing toen alleen al was de verrassing waard.
Mijn zus heeft een reisbureau en van haar mag ik niet vliegen met Ryan Air. Of het waar is weet ik niet maar volgens haar doet deze maatschappij alles op of net over het randje van wat mag en veilig is. Qua brandstofhoeveelheid en vooral uren die piloten maken. Transavia heeft ook paar keer per jaar actieweken dan zijn de tickets echt heel goedkoop. Als inderdaad voor 35 euro naar Mallorca.
Ik vlieg er ook niet mee hoor, vind het niet prettig, maar als je voor een 10tje wil vliegen zit je snel aan Ryanair vast. Al hebben Transavia en KLM ook best wel eens leuke prijsjes. Al denk ik zelf dat qua veiligheid best meevalt. Er zijn wel strenge regels.
Ik heb het 1x toch eigenwijs gedaan vanaf eindhoven. Voor 100 euro retour met zijn drieen naar Italie. Hadden we al 2 uur vertraging in het vliegtuig omdat er een mankement moest worden opgelost. Cabine personeel was alles behalve vriendelijk. Wat was ik bang en wat had ik een spijt.
Ik bijna haha. Had voor ons alle 5 tickets naar Italië, maar had er geen goed gevoel bij en de datum kwam toch niet zo goed uit. We hebben de auto gepakt..
En met de trein idd? Je kunt met de Eurostar naar Londen (vanaf 30 april zelfs maar in 4 uur vanaf Amsterdam!). Of naar Parijs idd. Of bijvoorbeeld Berlijn, maar dat vond ik wel weer wat langer duren. Hoewel de tijd van trein of het vliegen wel wat scheelt, vind ik het lekkerder dat je bij de trein gewoon met bagage en al kunt instappen en gaan.
“Goedkoper” vliegen kan vaak met transavia, ryanair, easyjet, vueling. En dan vanaf vliegvelden zoals rotterdam of eindhoven. Ook vliegen op ongunstige tijden (savonds vertrekken sochtends heel vroeg terug) zijn meestal goedkopere tickets. Tickets voor 10 euro zijn echt schaars op vreemde dagen etc. Als je wilt vliegen is tussen de 150-300 euro pp wel een normale prijs. Maar ook met de trein betaal je al snel richting de 150 Euro voor bijv. Een retourtje berlijn. wij vinden het ook altijd heerlijk om een weekendje in eigen land weg te gaan. Een fijn hotel in een leuke stad, lekker wandelen, uitgebreid dineren, naar een museum of dagje sauna. Alleen het even echt samen zijn zonder kinderen is al fijn.
Ik heb met Ryan Air nog nooit vertraging gehad, met KLM wel 2 keer (de enige 2 keer dat ik daarmee vloog). Maar goed, andere discussie. De trein is inderdaad een goede optie, maar als je voor iets warmers gaat, denk ik dat je toch het vliegtuig moet pakken. Wij vonden Granada (vliegen op Malaga) heel gaaf, vooral het Alhambra. Barcelona of Madrid zijn ook goede opties.
Wij zijn bezig met het plannen van een weekendje Berlijn. Dat is echt een mooie stad, en ik ben echt een plattelandmens . We waren er al eens toen kinders kleiner waren. En nu dus met zn 2. Dat word weer wat heel anders bekijken. Wij twijfelen nu over trein en auto. Laatste is 1 uur langer trein en vliegtuig was even duur trouwens, beide 170 euro. Maar ga dan toch liever met de trein. Het kan ook goedkoper, met flixbus bijvoorbeeld. Deze is alleen erg lang onderweg. Of met stoptrein, ook dit duurt langer.
Je kunt ook altijd even naar een reisbureau gaan om te kijken wat ze evt hebben. Daarnaast zou ik een realistisch budget bepalen. Als je in NL naar een, beetje goed, hotel gaat ben je ook gauw 100,- per nacht kwijt. Als je dan ook nog ergens heen wilt vliegen, vind ik voor 2/3 nachtjes een prijs van 300,- pp echt niet heel veel. Tuurlijk kan het goedkoper als je voor een eenvoudig hotel kiest, of ver buiten het centrum bijvoorbeeld, maar dat vind ik dan altijd zonde. Ik geef liever wat meer uit en dat ik echt een fijn weekend heb, dan hierop besparen en dat ik eigenlijk loop te balen van mijn hotel/ ligging van hotel. Succes!
Kijk ook eens naar de oost europese steden als krakau, praag en boedapest. Weekendje Gent is ook heerlijk. En je hebt ook reizen waren je beiden niet weet waar je heen gaat. Vriendin belandde in Milaan.
Praag of Boedapest zijn ook heeeeel mooi ja! En daar geef je bijna niks uit omdat het zo goedkoop is. Verder ben ik ook fan van Granada (idd Alhambra), Madrid en Barca. Heb geen problemen met Ryanair of Vueling en ook al regelmatig voor 10 tot 50 euro heen en weer gevlogen, is wel een paar jaar geleden en je moet net geluk hebben + vaak doordeweeks gaan. Mallorca of Ibiza ook heerlijk natuurlijk. De knallers naar diverse bestemmingen (niet alleen de door mij genoemde, maar heel Europa + de rest vd wereld) komen vaak voorbij op websites zoals Vakantiepiraten, weflycheap en holidayguru. Als ik jou was zou ik me aanmelden voor pushmeldingen op die websites want als je een actie doorkrijgt kan je beter direct boeken! Wij hebben zo al veel leuke reisjes gemaakt voor heel weinig. Succes en veel plezier alvast!
Rome, Dublin en Praag vonden wij hele leuke bestemmingen voor een weekendje samen. Een goedkope vlucht (ontzettend vaak met Ryanair gevlogen en echt nog nooit problemen of vertraging gehad. Met Transavia juist wel een paar keer) en zelf een hotelletje erbij zoeken via bookings.com. Wil je nog iets voordeliger dan is Antwerpen ook altijd leuk en daar rij je zo met de auto naartoe.