Beste oploskoffie

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by 86Elise, Jul 15, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 86Elise

86Elise Actief lid

Nov 19, 2011
    348
    50
    28
    Aangezien wij bijna op vakantie gaan...en ik mijn koffiemachine niet kan meenemen...Wat is nu volgens jullie de beste/lekkerste oploskoffie?
    Uiteraard begrijp ik dat het per persoon verschillend is..maar ik heb nooit oploskoffie in huis en om nu van alles te gaan kopen..dus kom maar op welke drinken jullie?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik drink zelf geen koffie, maar ik zou dan eerder een houder voor een filter en filters meenemen. Je hoeft geen heel apparaat te hebben om koffie te kunnen zetten.

Vero0504 and nizzie86 like this.
  3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ja dit idd. Het is ff zoeken naar de juiste schepjes en hoeveelheid water, maar zoveel lekkerder dan oploskoffie.

4. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ja dit! Ideaal en lekker. Ik ben nog geen oploskoffie tegengekomen die ik (zwart) te drinken vind. Alleen die espresso zakjes in de havermelk als het niet anders kan :p (maar dit vind ik zwart dus ook echt niet te pruimen, en ik drink koffie zwart)

View attachment 729885

Neskio likes this.
  5. Neskio

Neskio Fanatiek lid

Mar 5, 2017
    3,309
    2,677
    113
    Female
    NB
    Inderdaad enige die enigzins te drinken zijn, zijn die nespresso gold zakjes maar niet te vergelijken met gezette koffie uit een filter.
    En anders die hele zoete cappuccino of latte van nescafe maarja daar moet je er ook niet teveel van drinken :p

6. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

May 12, 2012
    970
    66
    28
    Wij nemen een cafetiere mee!
    Die bestaan ook klein.
    En voorheen namen we een percolator mee. Ook klein en licht.
    Trouwens ook nog een tijdje thermoskan, filterhouder en filters.

Beter dan wennen aan oploskoffie….
    Ik gebruik overigens dat espressopoeder wel bij bakken, in taart of saus.

Neskio likes this.
  7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij nemen ook altijd onze percolator mee. En soms ook nog een opzetfilter om filterkoffie op te schenken. Want oploskoffie … dat is voor mij echt een brug te ver, dat is geen vakantie maar een marteling:roflmao:

8. 86Elise

86Elise Actief lid

Nov 19, 2011
    348
    50
    28
    Ik lees het al oploskoffie is dus niet te drinken,;).

9. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik denk dat ik dan nog eerder de hele tijd thee ga drinken dan überhaupt koffie :roflmao:

10. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Wij nemen op de camping gewoon oplos nescafe.

11. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    als ik oploskoffie zou moeten drinken dan drink ik liever geen koffie:p
    het eerste wat wij dan ook doen als we thuiskomen van vakantie is de koffiemachine aanzetten..

owly likes this.
  12. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Wij hebben een koffiezetapparaat in de caravan liggen, lekker makkelijk. Savonds zetten we hem klaar, hoeven we hem smorgens alleen nog maar even aan te zetten.

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,747
    113
    Ik vind alle koffie echt vies, maar mijn man drinkt wel koffie. Hij maakt filterkoffie met een percolator, of met zo'n filter los op de beker. Oploskoffie hebben we van een Braziliaans merk, dat volgens man lekkerder zou zijn dan Nescafe. Al is Nescafe dan wel de next best thing. Wij hebben dus ook thuis geen koffiemachine.

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,747
    113
    Dat is echt een kwestie van smaak. Volgens mij houden Nederlanders er niet zo van, maar in veel landen is oploskoffie juist populair. Wij hebben altijd beide, omdat bezoek 9 van de 10 keer liever oploskoffie wil (en dan drinkt mijn man gewoon hetzelfde mee).

15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,669
    6,564
    113
    Female
    Nescafé original (rode pot) of gold, andere merken hoeft mijn man niet in huis te hebben, dan klaagt hij steen en been (als ik een keer huismerk meeneem).
    Hij is dus zo iemand die oploskoffie drinkt :p
    Ik drink zelf geen koffie dus zou geen flauw idee hebben.

16. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,252
    12,628
    113
    Female
    Deze! Wel meer schepjes doen dan advies haha..

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Die staat hier ook, maar als je zwarte koffie drinkt of om wakker te worden wordt dat m niet. Deze is lekker als "extra" dat dan weer wel.

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Oploskoffie als "reguliere" koffie drinken wij ook niet. Ongeacht welk merk ik krijg er of kneiter last van mn maag van of gierende hoofdpijn en de goeie moet ik nog tegen komen. Opzetfilter en filterzakjes is hier t credo (of zo'n tweezettertje).

Nespresso gold is voor incidenteel nog een redmiddel bij caffeine tekort die enigzins oke smaakt, maar ik zie dat meer voor de "in geval van nood" dan "vakantie koffie". Dat trekt mn maag niet en dan ben ik toch redelijke ladingen zwarte darkroast extra sterke koffie gewend. :|

19. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Ik vind van die cappuccino’s en lattes wel prima te drinken!

20. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Moet je geen suiker in je koffie lusten:roflmao:
    Deze is echt zoet.

Van oploskoffie kant en klaar is de douwe egberts ice koffie lekker.
    Van oploskoffie maak ik dan wel weer ijskoffie:roflmao:

Voor warm heeft mijn man een klein apparaatje waar je de koffie moet pompen. Was praktisch voor de vakantie. Glas gaat sneller kapot.

Share This Page