Hallo iedereen, Ik heb een dochtertje van 10 maanden,en nou zit ik met iets in me hoofd wat ik er maar moeilijk uit krijg. Ik wil zo graag nog een kindje,ik ben nog samen met haar vader en het gaat allemaal heel erg goed. Sommige mensen zeggen dat ik dat niet kan maken tegen over mijn dochtertje,alsof het een straf is een broertje of zusje krijgen. Aan de ene kant snap ik die opmerking ook wel,omdat ik natuurlijk volop moet genieten van mijn 1e kindje en haar alle aandacht moet geven die ze verdiend,maar die krijgt ze toch ook als we nog een kindje zouden krijgen,mocht ik nu zwanger worden dan word het kindje geboren als mijn dochtertje 19 a 20 maanden is,dan is ze bijna 2 jaar.Ik vind dat een mooie leeftijd of heb ik dat nou echt zo verkeerd? Hoe denken jullie daarover.?
hoihoi als jullie er aan toe zijn waarom niet 2 jaar is toch een mooie leeftijd om een broertje of zusje te krijgen! en andere mensen hebben altijd wel wat te zeuren is het niet te vroeg is het wel te laat gewoon doen wat jullie zelf willen
Ik vind het zeker geen straf voor mn eerste kindje dat hij een broertje of zusje krijgt straks! Mijn eerste kindje is 18 maanden als zn broertje of zusje geboren wordt. T leek ons juist leuk dat ze zo weinig in leeftijd verschillen. Denk dat ze met aandacht krijgen niets tekort gaan komen. Een tweede kindje moet al vanaf de geboorte de aandacht delen waarom is dat voor een eerste kindje dan wel slecht?
Dat leeftijdsverschil lijkt me helemaal niets mis mee, juist leuk als je nog een beetje bij elkaar in de buurt zit! Dan groeien ze echt samen op. Wat mij een beetje vreemd overkomt, is het zinnetje dat je 'nog samen bent met haar vader'. Misschien lees ik iets wat er helemaal niet staat (sorry daarvoor!) maar als er problemen in jullie relatie zijn, lijkt het mij wat minder verstandig om nu voor een tweede te gaan.
Ik denk dat dat echt iets is wat je zelf moet uitmaken. Als jullie aanvoelen dat jullie klaar zijn voor een 2de kindje, doen zou ik zeggen. En wat de mensen zeggen, tja, er zijn mensen die menen over alles prekerig te moeten doen, niets van aantrekken; het is jullie leven! En trouwens, het zal beide wel zijn voor- en nadelen hebben he, dicht bij elkaar of juist niet.
Wat anderen ook al zeggen. Jij moet je er goed bij voelen, niet andere mensen! De enige die het er verder mee eens moet zijn, is je partner. Waarom zou je het niet kunnen maken tegenover je dochtertje? Zij is nog niet eens oud genoeg om dat te kunnen begrijpen. En 20 maanden zijn als een broertje/zusje geboren wordt is echt niet vreemd hoor. Vroeger werd er vaak elk jaar wel een kindje geboren in gezinnen, was de vorige net een jaar oud! Toen klaagde ook niemand dat dat te snel zou zijn... Dus zolang jij en je partner je er goed bij voelen om voor een 2e kindje te gaan, moet je je zeker niet laten tegen houden door wat andere mensen zeggen hoor!
Niks mis mee toch als ze niet al te lang na elkaar komen? Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen en niet waar jullie omgeving zich goed bij voelt. Mij lijkt een klein leeftijdsverschil ook heel erg leuk.
Niets mis mee hoor, ik ken veel mensen die maar 2 jaar veschillen van hun broer/zus! Ik vindt het zelf positief, want als je bv na 6 jaar je 2de kind krijgt dan is de kleie van 6 niet gewend om de aandacht te delen en ij een kindje van 2 groeit ie er gwn mee op! Xx.
Hoi, Ik heb een zoontje van 2 maanden en al tijdens mijn zwangerschap hadden mijn man en ik het al over een tweede. Wij zijn gek op kinderen en willen graag 3 of 4 kinderen en tussen 1 en 2 willen we niet lang wachten. Hoe we er nu naar kijken, dan zullen we vanaf februari of maart weer voor een kindje gaan. Mocht het gelijk raak zijn, dan is ons zoontje 13 of 14 maanden als de volgende wordt geboren. Je moet doen waar jij je goed bij voelt en je niks aantrekken van anderen! Groetjes Saskia
Hey Mijn zoontje is ondertussen ... euhm... zie onderaan. En wij denken ook al aan een tweede, hoor! Ik heb altijd gezegd dat als de bevalling vlot verloopt, ik er 2 op korte tijd wil. Zo hebben de kindjes later ook meer aan elkaar, lijkt mij (persoonlijk, he?) Wij willen rond april beginnen voor een tweede... Toen ik zwanger was van Kian, hadden we ook ong 6 maanden geprobeerd voor het lukte Dus als we dan weer een 6 tal maanden moeten wachten, is kian ongeveer 1 jaar...
Dat zinnetje komt inderdaad een beetje raar over ja,maar ik bedoel daarmee te zeggen dat je toch ook wel heel vaak hoort dat als je samen een kindje krijgt dat er heel veel mensen zijn die ineens voor hun kind moeten gaan zorgen en wat minder aandacht hebben voor hun partner! Ik bedoelde dus meer dat wij daar geen last van hebben en dat wij echt de 3 musketiers zijn.
Gewoon lekker doen wat jullie zelf willen. Kwamen die andere mensen aan jou vragen of zij wel of niet kort achter elkaar kinderen mochten krijgen?
Als jullie er aan toe zijn en je gevoel zegt het moet je het gewoon doen! Ik heb ook 2 november mijn spiraaltje laten verwijderen en ben nu 1e ronde ook zwanger Ik denk er soms ook wel over na, Jayden is net 1jaar, doe ik hem niet te kort? Misschien als ik even had gewacht maar over 1jaar heeft hij ook de aandacht nodig en vind het zelf er mooi zo de leeftijd van 1jaar en 9maanden. En net wat je zegt, ze hebben later veel aan elkaar!
ja jullie hebben gelijk, natuurlijk moeten we het zelf weten en niet luisteren naar de mensen om ons heen, iedereen heeft altijd wel wat op te merken aan een zwangerschap,is het niet te vroeg dan is het wel te laat,of je bent te jong of je bent er niet aan toe! Ben blij dat ik niet de enige ben die graag snel een tweede wil,het ligt dus niet aan mij,haha