Goeie morgen! Ik hoop niet dat dit over komt als een klaagzang, ik hoop dat iemand gewoon wat tips heeft voor me. Ik ben inmiddels bijna 30 weken zwanger van de tweede en heb een dreumes van 19 maanden rond lopen. Ik had wel verwacht dat ik de zwangerschap pittiger zou vinden dit keer, maar ik merk dat ik het echt zwaar begin te vinden. Op m’n werk sta en loop ik veel en thuis wil m’n dochter veel aandacht van me. Ik heb steeds meer last van mijn bekken en rug waardoor ik weinig met m’n dochter kan doen.. Mijn man probeert veel voor me te doen, maar heeft een drukke baan waardoor ik toch veel alleen ben met onze dochter. Iemand tips wat ik wél met haar kan doen, of hoe ik het mezelf wat “makkelijker” kan maken? Liefs
Het is ook pittig! Heel herkenbaar. Hier keek ze wat meer tv, vroeg ik of oma ze mee wilde nemen of als extra hulp voor in huis.
Kan ze goed zelf spelen? Onze jongste is net 1 jaar geworden, en ik ben nog niet hoogzwanger, maar wij hebben een grondbox gekocht en ze vindt het heel erg leuk en kan lekker haar gang gaan en een beetje extra schermtijd voor een paar weken kan ook weinig kwaad.. Boekjes lezen op de bank, aan tafel spelen met Duplo, dat soort dingen..
Zelf spelen vind ze nog wat lastig haha. Het gaat wel steeds beter maar het leukste speelgoed is toch nog wel mama.. Wat extra schermtijd kan indd vast geen kwaad voor een tijdje
Gewoon erbij zitten om te spelen. Met 19 maanden vinden ze wat aan tafelen kleien, Duplo, tekenen al wel leuk. En kan jij er rustig bijzitten. Wandelen is hier al een aantal weken niet meer comfortabel dus ik ging regelmatig een stukje fietsen. De laatste dagen krijg ik hier ook buikkrampen van dus dat laat ik nu ook maar weer. Meer schermtijd inderdaad. Dat vind onze jongste helaas nog niet interessant, maar is wel een goede tip als je gewoon echt eens een half uurtje wil zitten. En als laatste tip: wees lief voor jezelf. Het huishouden is echt niet zo belangrijk (ook al lijkt dat met die nestdrang soms wel) Als je rust nodig hebt, neem die dan ook.
Poeh ja ik kan me dat vorig jaar ook nog goed herinneren. I feel you! Ik vond het ook een uitdaging om mijn zoon te vermaken en die kan geen 10 seconden stil zitten. Wat ik dagelijks ben blijven doen ondanks dat ik het lichamelijk ook zwaar vond is of naar een speeltuintje, kinderboerderij, ochtendje zwemmen, wandelen in het bos, rondje op de fiets. Weet even niet of dat haalbaar voor je is. Zo’n activiteit brak de dag een beetje en ging de tijd sneller voorbij totdat mijn man thuis was Opa & oma inschakelen al was het maar voor een ochtendje of middag. Hier ook meer scherm tijd zodat ik even plat op de bank kon liggen voor 10 minuutjes of langer als ik geluk had. Ook eens met bovenstaande, zorg goed voor jezelf. Waar mogelijk, plan een paar uurtjes per week voor jezelf in en ga iets doen of ontspanning opzoeken zo laad je ook op. Zet hem op!
3x een dreumes gehad tijdens de zwangerschap. Ik ging vaak even naar buiten.. plassen stampen, broodje halen, diertjes kijken etc Laat der lekker veel “helpen” Was opvouwen, geef der een theedoek om op te vouwen Schoonmaken: geef der een doekje Etc
Herkenbaar, ik vind de hele zwangerschap zwaar. Het begin de vermoeidheid en aan het einde de buik en bekken. Lekker bijkomen op je vrije dag was er niet meer bij. Ik deed alleen het hoognodige in huis, klein rondje wandelen met de hond. Maar ook wat extra schermtijd, ze zat bij me op de bank dan en soms deed ik mn ogen wel even stiekem dicht. Vooral niet teveel verwachten van jezelf. Lukt stofzuigen niet, dan maar een andere keer, idem net afstoffen. Dat hielp mij enorm.