Eerste prikjes, wanneer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Linn84, Sep 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Hoi hoi,

Ik lees op de site van de rijksoverheid dat de eerste prikjes worden gegeven als je kindje 2 maanden is.

Nu hebben ze gister bij het cb een afspraak gepland voor 30 september, mijn dochter is dan ruim 7 weken oud. Is dat niet heel erg vroeg?

2. brin

brin Actief lid

Apr 14, 2011
    327
    0
    0
    mijn meisje heeft de eerste prikjes gehad met 4 weken en 1 dag... dit omdat er kinkhoest heerst in de wijk... ze hebben gekeken hoeveel ze gegroeit was voor ze besloten dat ze geprikt kon worden...

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier was het rond 8 weken. Achteraf had ik ze later willen hebben. Ze was hier wekenlang erg onrustig, uitslag, huilen, spugen, krampen wat door allergieen bleek te komen.
    Nu kwamen de inentingen er ook nog eens bij.
    Bij een 2e ga ik er wel meer over nadenken van wanneer enzo.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind het te vroeg en heb het pas na ruim 2 mnd gedaan. Mijn zoontje loopt daardoor wat achter in het schema, hij heeft eergisteren pas de 11 mnd prik gehad en met ruim 15 mnd pas de bmr (14 mnd). En het kan best zijn dat ik de bmr nog wat verder uitstel.

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    bij ons was t iets meer dan 8 weken

6. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Die keuze kun je zelf maken. Wij hebben er bewust voor gekozen om ons zoontje pas na 1 jaar te laten enten. Ook laten wij ze niet allemaal geven.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

yara was 8 weken geloof ik, en bij de volgende was ze ook net een week eerder. Ze heeft er totaal geen last van.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou er je eigen gevoel in volgen. Wij hebben het programma uitgesteld tot ze 4 maanden was, daarvoor was ze nog niet zichzelf ( Koemelk allergie, we wisten dat er iets mis was, maar wat?! ) het is niet verplicht dus je kan het ook uitstellen als dat beter voelt voor jullie. Mocht ik nu weer zwanger raken, wacht ik nog langer als de 4 maanden.

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    voor je gevoel kan je het natuurlijk een weekje uitstellen. Voor mezelf heb ik zoiets van: Dat eerste prikje is toch vroeg - 3 dagen eerder of later maakt ook niet zo veel uit. En onze dame was met 41 weken geboren dus had toch een extra weekje 'speling' .

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eens! Wij hebben zelf besloten de eerste vaccinatie te laten geven bij (de oudste twee) 5 maanden en (de jongste) 6 maanden.

Share This Page