Baby 8 maanden overdag niet slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Wereldjongetje, Sep 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wereldjongetje

Jan 27, 2011
    88
    0
    0
    Help ik weet het niet meer. Mijn mannetje van 8 maanden wil overdag niet slapen. En als hij slaapt is hij na een half uurtje weer wakker.
    Nu is het ook weer zover. Vanmorgen om 6 uur wakker. Om 10 uur naar bed, maar brullen. Uiteindelijk viel hij om 12 uur na zijn fles in slaap en nu een half uur later is hij alweer wakker. Van de week op het kdv sliep hij over de hele dag maar 15 minuten!
    Dit is toch veel te weinig?! Savonds is slapen geen probleem. Alleen overdag! Hebben jullie tips?

2. MamMo

MamMo Bekend lid

Mar 1, 2011
    866
    86
    28
    Ik lees mee.

(Ongeveer het zelfde hier, slaapt max 2 x 45 minuten per dag, maar lijkt het er verder wel goed op te doen, maar ik ben benieuwd welke adviezen je krijgt!)

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij hebben er ook 1 die barweinig slaapt (maar is pas 6 maanden). Toevallig maandag opgegooid bij CB en dat kwam bekend voor, heel kort slapen en dan ineens weer energie voor 10 hebben.. Maakt niks uit, ene kind heeft minder slaap nodig dan het andere kind. Het is niet zo dat hij er zelf last van heeft, in de zin van chagrijnig ofzo dus ik vind het wel best zo..

Ik leg hem ook niet meer op "vaste slaaptijden" in bed, maar pas als ik zie dat hij moe is (oogjes wrijven, beetje gaan zeuren).. Of soms heb ik het niet door, omdat ik bezig ben en valt hij al spelend in de box in slaap :D

4. Wereldjongetje

Jan 27, 2011
    88
    0
    0
    2 keer 45 minuten red hij vaak niet eens. Was het maar zo dan zou hij de dag nog wel doorkomen.

5. MamMo

MamMo Bekend lid

Mar 1, 2011
    866
    86
    28
    Herkenbaar! Goed dat je er geen groot probleem van maakt.
    Wij vinden hem soms heel schattig slapend op een knuffel. Heel voorzichtig leg ik hem dan in z'n bedje, waar hij vaak nog eventjes slaapt en dan poing daar is ie weer!

6. MamMo

MamMo Bekend lid

Mar 1, 2011
    866
    86
    28
    Uit deze reactie begrijp ik dat hij de dag niet goed red zonder slaap. Dat is dus een beetje een andere situatie, die van mij lijkt redelijk met weinig slaap toe te kunnen en slaapt dan 's nachts lekker door.

Zomaar een vraag, in hoeverre gaan de dagelijkse geluiden in huis door als hij gaat slapen, mijn knul slaapt juist beter als wij niet muisstil door het huis gaan. Vreemd maar waar. Misschien dat hij zich dan vertrouwd voelt?

Sommige ouders vinden dat een kind zelf moet kunnen inslapen, maar wij helpen onze zoon wel regelmatig even in slaap door samen met hem op het grote bed te gaan liggen en zijn handjes vast te houden. Eenmaal in slaap leggen we hem dan in zijn eigen bedje.

Is je zoontje verder helemaal gezond en tevreden? Anders misschien eens een osteopaat raadplegen?

Succes!

7. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Oei, lastig. Vooral omdat je ziet dat hij het niet redt.
    Uit eigen ervaring merk ik dat als onze vent te lang wakker is, dan raakt hij overprikkeld en lukt het hem minderg oed in slaap te komen en is het vaak korter. Als ik hem bij de eerste moeheidssignalen neerleg, dan slaapt hij langer en dieper. Wellicht doe je dit al, maar het is wat nu bij me opkomt.
    Eet hij al wat bijvoeding? Hij verbruikt nu ook veel meer energie en heef tmeer voedingsstoffen nodig, anders worrdt hij misshcien wakker van de honger???? Ik weet het ook niet goed, gooi maar wat op.
    Succes en laat even weten hoe het inmiddels of over ene paar weken gaat

8. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn oudste kon ook moeilijk in slaap komen.Soms sliep ze in de middag niet.En met 2 jaar was ook het middagslaapje helemaal niet over.Nu is ze 5 en gaat tussen 19.00 en 19.30 naar bed(weekend soms om 20.00)maar ook dan moeten we haar terug naar bed sturen.Want mevrouw wilt niet slapen,want ze is niet moe.Gevolg de volgende ochtend moet je haar uit bed halen,want ze moet naar school.

De jongste is net sinds een week naar 2 slaapjes gegaan.En die slaapt wel goed

9. Wereldjongetje

Jan 27, 2011
    88
    0
    0
    Op het moment doe ik hem niet op vaste tijden naar bed maar inderdaad als ik zie dat hij moe is. Maar zelfs dan! Vanmorgen om 10 uur was hij hartstikke moe maar nee hoor niet slapen. Tijdens de fles viel bij dus in slaap en heb ik hem dus op bed gelegd maar dit was dus maar voor even. Ging net een eindje wandelen en toe viel hij ook even in slaap. En in de auto valt hij ook altijd wel in slaap. Ik vind het vooral ook heel gek dat het savonds geen probleem is. Eigenlijk slaapt hij altijd van 7 tot 7!
    Samen op ons bed liggen werkt niet want dat is veel te leuk dus dan gaan we niet slapen. En zomaar in de box of ergens anders in slaap vallen doet hij ook niet.
    Iemand had het nog over bijvoeding, maar dat krijgt hij al lang. Groente fruit en brood en alles gaat er lekker in.
    Verder is hij ook goed gezond. Hij heeft ook altijd goed geslapen overdag, soms wel 3 uur in de misdag. dit is echt iets van de laatste maand.

10. meis23

meis23 Bekend lid

Jan 19, 2010
    973
    136
    43
    Ik lees mee.

Ik herken het heel erg, 's nachts geen probleem maar 's middags..

Voorheen ging hij naar bed en sliep dan terwijl ik muziek op had/ging stofzuigen. Nu wilt ie helemaal niet in bed overdag. Zodra ik naar z'n kamer loop is het gillen (echt krijsen)

Ik probeer het wel iedere keer weer, troosten/knuffel/kus/muziekje en weer weg maar hij blijft gillen. Zodra ik 'm meeneem naar de huiskamer gaat ie spelen(op schoot) of zich overstrekken. Hij vindt het veel te leuk (dat wil ik ook niet)
    Het enige waar hij overdag slaapt is in z'n maxicosi maar dat is zo slecht voor z'n rug of in z'n kinderwagen (met een sporadische uitzondering in bed)

Hoop op een sprongetje, maar het is hier al 1,5 maand zo ongeveer:(

11. o0mona0o

o0mona0o Actief lid

Apr 21, 2011
    466
    426
    63
    Twente
    Mijn zoontje is iets meer dan 2 maanden oud en wil overdag ook niet slapen. Tenzij hij zo moe is dat hij in de box in slaap valt dan slaapt hij hooguit een uurtje. Als ik hem s'avonds rond 7 uur in bed leg dan slaapt hij wel.

12. Wereldjongetje

Jan 27, 2011
    88
    0
    0
    Meis23 je behaal klopt helemaal met het mijne ja! Zie dat hij een maandje ouder is. Zou het een fase zijn? Het cb zei vandaag tegen mij dat hij waarschijnlijk wel weer meer gaat slapen als hij kan teigeren, kruipen of lopen. Ik hoop het maar!

Share This Page