Nederlandse campings Frankrijk of Italie

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by chanti1990, Nov 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,099
    6
    38
    Gelderland
    Wie kan ons helpen! Na jaren naar Le moulin de la pique in Frankrijk te zijn geweest willen we graag eens iets anders voor de zomer 2018. Maar we willen wel heel graag zo'n zelfde camping want hij is zo leuk!
    Wie kan ons helpen? Wat we zoeken:

- Nederlandse camping! (Nederlandse animatie etc.)

- Niet te massaal

- Leuk zwembad met glijbaan en kinderbad

- Max 1200 km rijden

We nemen de vouwwagen mee dus ze moeten staanplaatsen hebben.

Hopelijk komt hier iets leuks uit

2. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Misschien is camping le Clou iets voor je?
    Wel kleiner dan le Moulin, maar wel Nederlands met Nederlandse animatie.
    Wat is jouw ervaring qua weer de afgelopen jaren op le Moulin?
    Groetjes

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    le grand dague is een Nederlandse camping. veel Nederlandse animatie maar ik weet niet of die kleinschalig is. Wij zijn er afgelopen zomer geweest en vonden het vrij massaal maar dat is persoonlijk denk ik

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Wij zijn twee keer bij le Soleil Fruité geweest, vlak bij Valence. Erg leuk maar ik denk dat onze zoon er nu te groot voor wordt. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn?

5. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,099
    6
    38
    Gelderland
    Ik kwam le Clou al tegen! Alleen ligt dat maar een paar km naast Moulin de la pique. Dus nog dezelfde ingeving helaas..
    Wij hebben op le moulin alleen nog maar super mooi weer gehad!! Maar het kan er 0ok slecht zijn.. Moet je wel geluk mee hebben..

Mirro likes this.
  6. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,099
    6
    38
    Gelderland
    Ze zijn dan 5, 3 en bijna 1.. Ik ga eens googlen naar die camping. Heeft het ook een mooie omgeving?

7. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,099
    6
    38
    Gelderland
    Ik ga eens googlen! Beviel de camping verder wel?

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    jaa ver der een leuke camping hoor. t halve forum is er geweest volgens mij.
    de camping ligt alleen wel op een berg dus je loopt niet zo een dorpje in

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,779
    1,131
    113
    Female
    Wij zijn zowel naar le grand dague en le soleil fruite.

Wij zijn naar beide buiten het seizoen geweest. Le soleil fruite is veel kleinschaliger.

Wij vonden le grand dague erg massaal. Zou daar zeker in het hoogseizoen niet willen zitten. Het was nu al moeilijk om een parasol bij t zwembad te krijgen.

Daarbij vonden wij de plaatsen bij Le soleil fruite veel mooier. Met meer privacy!!

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ja, Valence is een kwartiertje rijden en heeft een heel mooi stadspark met een leuke speeltuin, dieren en een treintje en draaimolen. Verder is de supermarkt niet ver weg. In de directe omgeving is er een midgetgolf baan.

11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Le Paradis in St. Leon sur Vézère is een hele leuke camping. Ontzettend aardige Nederlandse eigenaren. Niet heel klein, maar ook niet te massaal. Supermooi onderhouden en een leuke sfeer. Er komen ook wel andere nationaliteiten trouwens, maar persoonlijk moet ik er niet aan dénken om op een puur Nederlandse camping te zitten.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,807
    5,942
    113
    Female
    Ferme Du Latois.
    Prettige, rustige camping van RCN. Wel gezellig maar geen ole-publiek.
    Mooie stranden op 20 minuten rijden.:thumup:

13. Kuki

Kuki Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,195
    225
    63
    Gelderland
    Camping Isolino aan Lago Maggiore!

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Wij zijn ook op zoek naar een camping met Nederlandse eigenaren die niet te massaal is. Ik wil niet al vroeg bij het zwembad moeten liggen voor een plaatsje.
    Wij zijn 2 jaar naar L Ardechios geweest http://www.ardechois-camping.fr/nl/. Een fijne gezellige familie camping.

15. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Geen Nederlandse eigenaren, wel massaal veel Nederlanders!
    Leuke camping in het voor en naseizoen, 1x geweest tijdens de zomervakantie (alleen op bezoek) dat was vreselijk hutjemutje. Zwembad was vol, strand was vol, het is niet overzichtelijk, ik vond dat helemaal niets.

16. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ahhh onze frikandellen Camping hahahaa!
    (we hadden pech onderweg gehad en kwamen pas op 20.00 uur aan, mijn zoon (van 3) was er helemaal klaar mee, toen hij hoorde dat er patat en frikandellen waren, leefde hij helemaal op, vandaar frikandellen camping!)

Leuk zeer kleinschalige camping, zonder verwarmd zwembad. Mooie plaatsen en fijn terras. Helaas in de omgeving weinig te doen of te zien (qua natuur).

17. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,099
    6
    38
    Gelderland
    Heeft de camping Nederlandse animatie? Zijn de eigenaren Nederlands of komen er vooral veel Nederlanders?

18. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Er komen heel veel Nederlanders. Bij het animatieteam zat beide jaren een nederlands meisje en bij de receptie spreken ze iig Engels en ook daar hebben ze soms nederlandse stagiaires.

19. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik lees even mee, vindt het zo lastig een geschikte camping te vinden!

afgelopen zomer zaten wij op iris parc le Chene gris. Prima camping, leuke animatie, simpel maar prima zwembad, leuke omgeving (naast Parijs en dus ook Disney in 20 minuten aan te rijden). Maar wij hadden echt pech met het weer. Hebben amper kunnen zwemmen omdat het gewoon te koud was en regelmatig regen gehad. We zoeken voor dit jaar dus iets wat wat verder in Frankrijk ligt. Onze eisen zijn ook Nederlandse animatie en een zwembad met leuke glijbanen. De kinderen zijn dan 6 en 3.

Ik kwam eerst uit bij le grand daque maar lees via Google veel recensies over slecht onderhoud met name rond het zwembad (losliggende schroeven e.d). Wie weet wordt dit wel aangepakt in het laagseizoen maar misschien ook niet...
    Daarna le soleil fruité bekeken, goede recensies maar ik vind hem er toch wat saai uitzien en ook de omgeving lijkt niet helemaal te zijn wat Wij zoeken.

Nu vond ik camping la sequoia, ziet er mooi uit maar ik heb nog geen tijd gehad dit uitgebreid te bekijken, wilde dit vanavond verder gaan doen maar misschien heeft iemand ervaring?

Isolino in Italië ziet er ook leuk uit, een collega van mij gaat daar meermalen per jaar naartoe en is altijd heel tevreden!

20. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

Jul 17, 2017
    1,908
    1,757
    113
    Female
    Wij gingen vroeger tot ik 11 was altijd naar Camping Weekend in San Felice Del Benaco (aan het Gardameer). Ik geloof dat het toen van Nederlandse eigenaren was, weet niet of dit nog steeds zo is.

Ik ben hier 2 jaar geleden nog eens geweest, is nog steeds een mooie camping en komen nog steeds veel Nederlanders. Dit was wel in het naseizoen (echt pas eind september), dus ik kan je niet veel vertellen over de drukte etc. maar wij hebben het vroeger altijd super naar ons zin gehad!

Share This Page