Geinspireerd door het 7 zussen topic. Ik hou erg van lezen. Vroeger las 1-2 boeken per week. Maarja door de kids kom ik er minder aan toe en heb ik geen tijd/ energie om naar de bieb te gaan en is dat met corona moeilijker. Een e-reader lijkt me ideaal. Iemand tips voor eentje. Ik heb geen groot budget. Is onder de 100 euro haalbaar? En kopen jullie dan boeken of moet je dan bijv een abbo nemen op kobo plus?
Ik heb een kolom ereader. Met ingebouwd schermlicht. Ik wil niet anders. Ik heb nu een abonnement op bookchoice
We hebben inmiddels 3 ereaders. 1 kobo clara op bol.com gekocht, in de aanbieding, ik denk net €100 toen, en 2 kobo nia, die hebben met de varagids gekregen. We hebben nooit een varagids gehad, alleen zag ik de aanbieding, en het was gewoon goedkoper om de varagids te nemen met gratis ereader dan de erreader te kopen. Dus nu krijgen we elke woensdag twee varagidsen op de mat Enniehoe: 1 van de nia’s heeft het al begeven, maar met garantie zonder enige gedoe omgeruild (gaat via bcc) Ik had wel gelezen dat kobo’s ereaders redelijk slechte reviews hebben, maar dat iig bol niet moeilijk doet over omruilen binnen garantietermijn, dus toch gedaan. we hebben nooit ereaders gehad dis we stellen ook niet zoveel eisen geloof ik. De nia’s worden door de twee oudsten gebruikt, de clara door mij. Toen we ze kregen hadden we twee maanden gratis koboplus erbij. De bieb was toen dicht (was rond de kerst) en dat is voor ons rampzalig want de kinderen lezen vreselijk veel. Kobo was een echte uitkomst! Dus we hebben niet afgezegd. Ik vind het wel lastig zoeken, want er is geen indeling ofzo, je moet gericht zoeken naar een boek, terwijl ik juist wat suggesties zou willen, of genres ofzo. Ik heb ook twee maanden gratis bookchoice gewonnen, dus dat heb ik mooi meegepakt en lees die boeken op de ereaders ook. Als je een kobo neemt en geen koboplus, hou er rekening mee dat een boek erop zetten betekent: computer aan, kabeltje zoeken, aansluiten. Boeken van de bieb gaat nog wat omslachtiger omdat het via een programma moet die ervoor zorgt dat je de boeken na een paar weken niet meer kunt lezen (logisch natuurlijk, maar net wat omslachtiger) Al met al willen we ze niet meer missen en wil mijn man ook zijn eigen nu , we zijn er namelijk door echt weer gaan lezen!
Ik heb ook een kobo, al een wat oudere. Als ik een nieuwe nodig heb wil ik beslist met achtergrond licht, vooral in de avond moet ik nu echt voor een lamp gaan zitten anders kan ik het niet meer lezen.
Mijn kobo e-reader is echt een van mijn beste aankopen ooit! Ik koop soms e-books die niet op koboplus ofzo staan en ik wel graag wil lezen. Vaak zijn het dikke boeken waar ik wel een maand over doe en betaal ik er minder voor dan een maand koboplus. Die sluit ik wel af en toe af als ik vakantie heb ofzo.
Absoluut een kobo. Zo ontzettend fijn. Ik had eerst een andere maar die maakte een garde klik geluid bij elke blz. Als ik dan las en mijn man wou slapen irriteerde hij zich mateloos aan. Hij was ook zwaar om vast te houden. Kobo is licht en heeft een hele fijne verlichting om zelf aan te passen. Kobo plus is ideaal. Betreft zoeken ben ik er na maanden achter gekomen dat je wel kan zoeken op genres. Je krijgt dan suggesties. Zal zo even kijken hoe de knop heet waar je naar toe moet.
Kobo vind ik een absolute aanrader. Ik heb zelf de kobo h20, maar die ligt buiten je budget. Dochter heeft de kobo Clara en die is ook meer dan prima. Het ingebouwde lichtje is ideaal. Vind het vooral heel fijn met het kobo abonnement. 1 klik en het staat erop. Mijn man gebruikt mijn oude, die is al bijna 10 jaar oud en werkt nog prima (maar ik wilde een groter scherm en knopjes).
Je kunt wel zoeken op genre hoor. Dan kun je het beste kijken bij aanbevolen ebooks. Hier alleen maar tevreden over de kobo. Inmiddels al 3 in huis (en al heel lang) en anders via bol
De aanbevolen boeken zijn allemaal kinderboeken omdat de kinderen zoveel meer lezen dan ik maar ik moet misschien beter kijken naar de opties
Oh ja dat is idd zo. Hier staan ook boeken voor man en kinderen er tussen, alleen lees ik verreweg het meeste, dus dat zijn de meeste opties
Ik heb de Kobo Clara, ik vind hem erg fijn! Een beschermhoes er omheen is wel een tip, ik ben per ongeluk een keer op mijn E-reader gaan zitten en toen deed hij het niet meer!
Ik heb een Kobo Clara, mijn dochter een Kobo weetiknietwat. Ze voldoen prima. Boeken (Kobo plus) zet ik er bijna altijd via bol.com op, omdat ik dat fijner vind zoeken dan via de ereader. Via de bieb ed is inderdaad super irritant. Maar het kán wel. Handige van Kobo plus vind ik dat je het abonnement ook gewoon per maand op kunt zeggen ed, ook heel simpel via bol.com.
Ik heb de kobo libra h2o met een mooie sleepcover, maar die is waarschijnlijk wat boven jouw budget. Hiervoor had ik kobo aura (die heeft dochter nu). En daarvoor had ik een ander merk ereader, die goedkoper was, maar ik ook niet zou aanraden. Kobo is wel een heel fijn merk, ook de goedkopere modellen zijn prima. Deze is precies wat jij als budget op gaf: https://www.coolblue.nl/product/865091/kobo-nia.html
Ik heb de Kobo Clara. Met achtergrond licht wat je helemaal aan kan passen qua kleur intensiteit en helderheid. Heb een Kobo abbonement waarmee je oa op bol.com echt meeeeega veel boeken kan kiezen, toevoegen aan je account en tada, ze staan op m'n ereader
Wij hebben hier thuis allemaal een Kobo Clara, bevalt heel goed. We hebben er ook een Kobo plus abonnement bij.
Ik heb de Kobo Nia voor wat ik hem gebruik prima ding. Ik ga er niet mee in bad liggen lezen of bij het zwembad dus hoefde geen waterdichte kobo. Al denk ik dat hij prima mee naar het strand of zwembad kan zolang je maar geen water erop krijgt
Er is nu een aanbieding bij Linda: jaarabonnement met kobo e-reader en 2 maanden koboplus voor 112 euro.