Ik heb de kobo H20 libra en die bevalt erg goed. Ik heb er een handig hoesje bij om hem te beschermen, en daar kun je hem ook op een soort stastand zetten, zodat hij zelf blijft staan, en er zit een lusje aan de achterkant om je vingers door te steken, zodat je hem niet te makkelijk kunt laten vallen. Boeken koop ik via Bookchoice, heb een abonnement dat je elke maand 8 boeken krijgt. Voor de vakantie download ik ze ook wel via de bibliotheek, maar die lees ik dan op mijn telefoon. Op de ereader kan ook hoor, maar dat moet dan via de computer, dus vind ik net ff wat meer gedoe.
Ik heb geloof ik de Kobo nia. Ik heb hem thuis gewoon op de wifi. Ben er tot nu toe erg tevreden over. Boeken van Kobo plus download ik via de bol.com app. Gaat super simpel. Wat voor mij de belangrijkste eis was, ik moet er mee buiten in de zon kunnen lezen. Dat voldoet prima. Ik hoef dus niet te klooien met kabels, alleen om op te laden. Maar accu gaat erg lang mee.
Mijn e reader is een van de beste aankopen ooit. De kobo is het beste verkocht in Nederland en ze werken samen met bol.com. dus koop je daar een boek dan staat die direct op je kobo (zonder kabels etc). Ik heb een kobo h20 (waterdicht iets van 180 euro met kleurenfilter). In de avond gaat het licht zachter en meer oranje staan. Kind heeft een kobo nia. Basismodel van kobo. Iets kleiner en met alleen wit licht maar voldoet prima. Bookchoice is een aanrader. 8 e boeken per maand die je mag houden (in eigendom dus niet lenen). Je hebt ook Kobo plus iets van 10 euro per maand. Roep in je omgeving "ik heb een e reader" en kijk hoeveel mensen je willen helpen met boeken erop zetten en uitwisselen. Er zijn ook diverse sites waar je gratis boeken kunt vinden.
Ik heb een Samsung Galaxy tab 7 inch die ik gebruik als e-reader. Heb daar de kobo plus app op staan van Bol.com. Moet wel zeggen: ik heb die van mij nu een paar jaar en toen was ie wel goedkoper dan nu wat ik net zag toen ik het snel opzocht. Maar dan kun je er wel ook meer mee doen dan alleen als e-reader gebruiken. Maar is dus wel boven je budget.
Ik heb ook wel eens e boeken op een andere manier gelezen. Maar er is echt een duidelijk verschil met een e-reader. Die heeft een speciaal scherm dat bijna gelijk is aan een boek. En geen spiegeling in de zon. Een normaal scherm (telefoon/tablet etc) is veel vermoeiender aan de ogen. Daarnaast gaat een e reader enorm lang mee qua accu. Er staan immers alleen kleine epubs op. Die kosten weinig vermogen en verder doe je er niets mee. Daardoor ook stukken lichter in de hand.
Ik twijfel of ik een Kobo aanschaf.Via mijn netwerk krijg ik veel ebooks in de mail. Alleen hoe zet je deze eenvoudig over? Ik heb een laptop vh werk en daar kan ik zelf geen software opzetten. Kun je ook boeken via je telefoon overzetten op Kobo?
Je hebt geen software nodig. Met een kabeltje kun je de e-reader aansluiten op je computer en dan sleep je de bestanden naar het mapje. Ik denk niet dat dit met je telefoon kan.
ik heb voor moederdag een Pocketbook Touch HD3 gekregen en ik ben er heel erg blij mee. Geen duur Kobo of ander abonnement nodig. Kabel in je pc, boeken naar een map slepen, kabel eruit en lezen maar. Via dropbox kan je ook boeken openen en je maakt een account aan. Als je dan boeken besteld dan mail je ze door naar je ereader. Hij heeft ingebouwde smart light verlichting en is waterdicht.
ik heb een pocketbook touch hd 3 en stuur dit soort mailtjes door naar de ereader. Dan staan ze er ook op.
Je hoeft geen software te gebruiken. Ik zet alle e boeken in een map. Je kunt met een gewone kabel (universeel die je ook voor je telefoon gebruikt) de e reader op je laptop aansluiten. Je sleept vervolgens (of knippen en plakken) de boeken uit de map naar je e reader. Je kunt volgens mij ook je mail openen op sommige e readers maar dit gaat zeer traag omdat ze niet gemaakt zijn om te internetten. Telefoon weet ik niet omdat daar geen usb uitgang opzit. Wellicht is daar een speciale kabel voor.
Ik heb vorig jaar de kobo libra h2o gekregen voor mijn verjaardag. Top ding, zo blij mee! Ik heb er nu zelf een kobo plus abonnement bij genomen en we zetten er ook geregeld boeken van de bibliotheek op.
Vind dat qua scherm wel veel minder prettig dan mijn ereader. Zeker als je buiten in het zonnetje zit
Oh heb daar eigenlijk geen problemen mee. Neem 'm ook mee als ik op vakantie ga voor bij het zwembad.