Een bevriend stel van ons is bijna een jaar geleden gescheiden. Nou krijg ik van mn omgeving telkens (direct of indirect) de vraag met wie van de twee we bevriend blijven. Tot nu toe hebben we met allebei nog gewoon prettig contact. Op feestjes nodigen we ze overigens nooit tegelijk uit omdat we geen zin hebben in ongemakkelijke situaties. Zij komt op mijn verjaardag, hij op die van mn vriend, en bij kinderverjaardagen komt degene die die dag de kinderen heeft. Maar ik krijg de indruk van mensen om me heen dat het niet erg realistisch is om op de lange termijn met beide contact te houden, en dat het met één van beide uiteindelijk zal verwateren. Dat zou ik heel erg jammer vinden. Ik was benieuwd naar jullie ervaringen hieromtrend, hopend op positieve verhalen
Ja ligt eraan. Kijk als het eerst mijn vriendin was dan mijn vriendin en mijn man andersom. Als we ze echt samen hebben leren kennen wat lastiger denk ik. Ik vind je oplossing eigenlijk wel goed! Waarom zou dat fout moeten gaan? Misschien met nieuwe partners straks ofzo?
Hier geen verhaal. Maar als jij er zelf in gelooft dat je vrienden met beide wilt zijn en het op die manier geregeld heb met beide, zie ik er geen problemen in. Jou constructie klinkt prima.
Dat ligt voornamelijk aan de instelling van alle partijen. Als zij jullie niet dwingen te kiezen, en jullie de intentie hebben met beiden bevriend te blijven zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen.
Wat een onzin. Jullie zijn niet met 'een stel' als een levend organisme bevriend, maar met 2 individuele mensen. Die mensen zijn er nog steeds Wij hebben verschillende vrienden die uit elkaar zijn, of ruzie/geen contact hebben. Dat zijn hun issues, niet de mijne. Apart van elkaar zijn het nog steeds die leuke mensen waar we mee bevriend zijn. Na verloop van tijd wordt het vaak zelfs makkelijker. Onze vrienden die tot 8jr geleden een relatie hadden komen nu wel tegelijk op onze feesten. Beide met nieuwe partner en een met kind. Die oude zeer is al voorbij. Ex van een vriend (ook mijn vriendin) is met onze vriendengroep op zijn nieuwe bruiloft geweest laatst. Ze zijn 5jr geleden uit elkaar gegaan en hebben een kind samen.
Ik snap ook niet waarom je zou moeten kiezen. Het is toch geen wedstrijd wie het meeste over houd uit een scheiding? Als dit voor iedereen werkt is dat toch hartstikke fijn? Een vriendin is laatst ook gescheiden maar ik was geen vrienden met haar man, vond het zelfs een heel naar persoon, dus van kiezen was er toch al geen sprake.
ik vind dit echt nergens op slaan, tenzij ze echt slaande ruzie hebben. ik ben zelf gescheiden, en wij komen gewoon tegelijk op verjaardagen, waarom zouden mensen moeten kiezen ?? ik heb daar echt nooit een probleem van gemaakt. ik vind het zelfs wel handig. kunnen de kinderen als we ergens tegelijk zijn ook eens iets aan hem vragen en heb ik even wat meer tijd voor een gesprek met iemand maar wij hebben ook geen ruzie meer hoor.
Ik vind het een prima constructie zo, als jullie en het gescheiden 'stel' er zo mee omgaan is het toch geen probleem, lijkt mij.. Dat andere mensen het raar of onrealistisch vinden is hun pakkie an. Je zou willen dat meer mensen er zo volwassen mee omgaan!
Zij zitten nu wel nog in een vechtscheiding, vandaar dat ik ze liever niet naast elkaar bij mij op de bank heb, zeg maar. Misschien op termijn inderdaad wel weer, als het allemaal wat gezakt is.
Maar ik ben blij met jullie antwoorden Ik kreeg echt de indruk dat ik heel naief was om te denken dat het zo zou werken. Dus ik ben blij dat jullie er anders over denken.
ja dan is het wel lastiger. maar dan zou ik nog niet kiezen. maar ze idd gewoon apart uitnodigen dan. je bent met beide bevriend.
Onze beste vrienden liggen in scheiding en onze intentie is met beide bevriend te blijven maar is nog lastig. De man in kwestie zit nog vol ongeloof/boosheid en heeft ook dingen geroepen als dat ik haar hiertoe gezet hebt, daar is hij wel van terug gekomen maar het contact tussen ons tweeën gaat nog wat stroef. Ook omdat zijn ex en ik echt beste vriendinnen zijn en hun kinderen ook veel hier zijn. We hadden ze wel beide uitgenodigd voor onze verjaardagen maar hij kan dat (nog) niet en daar heb ik alle begrip voor...
Wij zitten in zn situatie en hebben met beiden nog gewoon contact zaterdag komt hij met zijn "nieuwe" vriendin op visite
Ik ben blij dat ik goed met mijn ex overweg kan. Wij zien elkaar regelmatig op verjaardagen en bij gezamenlijke vrienden. Voor onze zoon ook leuk. Zo'n onzin als mensen het gevoel hebben dat ze moeten kiezen.
Vrienden van ons zijn jaren terug gescheiden en we hebben met allebei nog steeds contact. Ze hebben ook allebei weer een nieuwe relatie en daar trekken we gewoon mee op. Alleen de nieuwe partner van mijn vriendin ( die destijds gescheiden is) hebben we weinig tot geen contact. Komt nooit mee naar verjaardagen want is dan met zijn kinderen bezig maar mogelijk heeft die er geen behoefte aan. Met de nieuwe partner van onze vriend ( die destijds gescheiden is) hebben we leuk contact en doen regelmatig dingen samen. Aan het begin was het wel lastg maar met uitnodigen van verjaardagen heb ik er nooit rekening mee gehouden want dat mogen ze lekker zelf uitzoeken. Nu is het ook geen vechtscheiding geweest en is het allemaal redelijk harmonieus verlopen.