Hallo, Mijn dochtertje is 4 maanden oud en eigenlijk wil ik haar voor het slapen gaan binnenkort een soort "pyjamapapje" geven. Alleen heeft ze koemelk allergie dus ik vraag me af wat hier dan een goed alternatief voor is? Ze heeft ook best gevoelige darmen dus das ook wel een heikel punt.. Iemand tips/ervaringen? Groetjes
Waarom zou je een pyjamapapje willen geven? Wij hebben alleen maar pap in de ochtend gegeven, 's avonds gewoon melk.
Zodat ze gewoon wat meer verzadigd blijft gedurende de avond/nacht... ze doet het nu prima hoor maar ik hoor veel mensen over een pyjama papje met de laatste fles dat ik het idee heb dat dit de norm is of hoeft dit niet perse? Overigens wil ik haar toch wel een papje aanbieden hetzij met een ochtend fles of avondflesje zodat ze er wel aan kan wennen aangezien ik dit toch ook wil doen als ze ouder is. Ik heb het zelf vroeger ook altijd gehad en vond dit altijd heerlijk. Heb dit zeker tot mijn 6e/7e gehad (moet wel zeggen dat ik een zeer moeilijke eter was en dat de beweegredenen voor mijn ouders was over het mom dan krijgt ze toch nog wat binnen). Maar dit hoef je dus niet altijd te doen begrijp ik??
Nee hoor dat hoeft niet en het zou zeker niet iets zijn wat ik mijn kinderen aan wil leren...juist niet als er slecht gegeten is...
Rijstebloem is koemelkeiwit-vrij. Die heb je zelfs nog met vanillesmaak. Maar ik zou met de gewone beginnen
Je kunt vanag 4 mnd rijstebloem geven. Wij hebben bij beide kinderen vanaf 6 mnd ontbijtpap van bambix gegeven. Je hebt vanaf 6, 8 en 12 mnd. De jongste krijgt die laatste nog steeds. Maar wel als ontbijt dus en van een bordje. De echte pyjamapapjes zijn vrij chemisch vind ik, in oeder geval schijnt er een berg suiker in te zitten.... Zolang je kindje goed slaapt is er geen reden om savonds pap te geven lijkt mij, of het werkt kan ik je niet vertellen, bij onze kinderen is het niet nodig geweest dus nooit geprobeerd. Maar de norm is het zeker niet hoor, mijn persoonlijke advies is pap vanaf 6 mnd als ontbijt.
Oké bedankt voor de tips dames. Zolang het niet nodig is zal ik het zeker niet doen. Mijn moeder maakte vroeger haar eigen papje met vanille vla en beetje melk opwarmen. Heb dit altijd lekker gevonden maargoed dit gaat voor mijn dochter zeker niet op met haar kma.
En weet ook dat dit een grote suikerbom is. Zeker niet goed voor een kindje (al helemaal niet een kindje van 4 maanden!), en met zoveel suiker voor het slapengaan gaat ze echt niet beter slapen.
Zo lang ze het goed doet zou ik geen extras toevoegen. Niet elk kindjeheeft honger wanneerze snachts wakker zijn dus ookniet altijd is eteneen oplossing. Wat mijn voorganger al zei er zitheel veel suiker in dus zou er niet aan beginnen. Rijstebloem is ook niet vullend volgens ervarinfen van andere .wij zijn later begonnen met pap. En zou ik metgevoelige darmen rustig aan doen.
Rijstebloem is koemelk vrij, met gewoon haar eigen poedermelk aanmaken. Vanaf 6 maanden kan je ook fijne granen geven en later de andere granen en brinta. Met eigen opvolg melk. Geen kant en klare papjes of 'alleen water toevoegen' want daar zit melk in. Maar zeker met gevoelige darmen en een koemelk allergie zou ik terughoudend zijn met zo jong al pap geven, het stopt en kan aanleiding zijn tot extra kramp. En als ze al goed slaapt, is melk prima. iedereen lijkt inderdaad papjes te geven en dat is logisch want het verkoopt goed, er zit een mega handel in iets wat eigenlijk niet nodig is!
Naast wat iedereen al zegt; pap hoeft niet voor langer/beter slapen te zorgen. Naast mogelijke darmkrampen wat een kindje wakker kan houden kan het ook zijn dat een kindje alleen maar slechter slaapt. Het buikje is dan te vol om lekker te slapen of de darmen worden extra aan het werk gezet. Dus dan zit je met een wakker kindje ipv een slapend kindje.
Ohnee ik zou er niet mee beginnen als het niet nodig is! Het helpt mss wel bij doorslapen, maar dat is dan omdat het een bom op hun maag is waarschijnlijk.. Hier kreeg ze eerst bv en sinds ze 5 mnd is een flesje gewone poedermelk voor 't slapengaan, ze slaapt door sinds ze 8 maand is.
De norm....dat ligt er denk ik aan wat je omgeving doet! Hier ken ik eigenlijk niemand die pyamapapjes gaf, dus was dat helemaal niet de norm. Waarom vind je dat je kindje meer "verzadigd" moet zijn? Je hoeft ook geen pap in een fles te geven. Gewoon uit een bakje met een lepel, vanaf 6 maanden ��
Eens met Ikkie. Rijstebloem zelf nooit gegeven, vind het niks toevoegen. Pyamapapjes vind ik echt rotzooi.
Mijn zoontje heeft ook koemelkallergie, is nu 1,5 jaar oud, en heeft nog nooit pap gehad. Ook geen pyjamapapjes. Ik heb niet het gevoel dat hij er iets aan gemist heeft of dat hij daardoor slechter sliep Een kindje van 4 maanden slaapt vaak nog niet door, dat hoort bij de leeftijd. Ik zou me dus niet teveel zorgen maken over een pyjamapapje en gewoon een flesje geven voor het slapengaan
Hier hebben wij rond de 4 maanden rijstebloem uitgeprobeerd, maar hier raakt hij verstopt van, kreeg krampen en hielp dus zeker niet voor beter slapen/ doorslapen. Met 6 maanden pap uit een bordje geprobeerd, maar hij lust het niet. Hier dus ook nooit pap gehad, gewoon vanaf 6 maanden tussen de middag een boterham en vanaf 8 maanden naast de fles 's morgens ook wat brood. Ik zou dus, zeker met een kindje dat gevoelig is voor allergieën, heel voorzichtig hiermee zijn. Als je ook aangeeft dat je kindje gevoelige darmpjes heeft is de kans op verstopping door de rijstebloem erg groot.
Bedankt voor alle adviezen dames. Ik heb zeker niks te klagen en kleine doet het super en dat wil ik zo houden. Ze slaapt al vanaf 21.00 laatste fles door tot de volgende ochtend tot een uur of 6.30/07.00 uur. Ben inderdaad bang als k ga rommelen met papjes dat dit wel eens kan veranderen..