wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xxjoxx, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meisje is 7,5 week oud en nu is ze verkouden...ik ben zelf ook erg verkouden geweest dus denk dat ze het van mij heeft....
    Mijn vraag...mag ik een halve ui op haar kamertje zetten? Of een bakje heet water met vicks erin?
    Ik hoor graag tips!

Liefs

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Een ui wel maar geen vicks.
    Als ik me het goed herinner heeft dit te maken met het feit dat kindjes tot 3 jaar geen menthol mogen maar wel eucalyptus.

Je kunt wel een schaaltje met heet water met daarin baby luuf erin erneer zetten.

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wat hier ook hielp was mee onder de douche.
    Of de douche heel heel heel heet aan zetten (zodat je er echt niet meer onder kan staan) en dan even de badkamer laten stomen. Hier doe ik altijd even op het toilet zitten, evt flesje geven, even grapjes maken. Of gewoon lekker rustig zitten. Daarna liep het er lekker uit ;)

Een ui naast bed kan altijd. Dat andere ken ik niet, dus geen ervaring mee.

4. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het neusje dicht zit, kun je bij de apotheek een spray halen met zoutoplossing erin. Paar keer in het neusje spuiten en alles loopt eruit. Wat ook handig is, is zo'n neuspompje. Kun je gewoon bij de Kruidvat kopen. Je knijpt hem in, doet hem in een neusgat en laat het los. Snot wordt zeg maar opgezogen.

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Wat hier laatst goed hielp is een doorgesneden ui onder het hoofdeinde van het ledikantje. En het hoofdeinde een stukje omhoog, door er een dikke handdoek onder te leggen. Werkte super, ze heeft niet 1 x gesnotterd.

6. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee geen vicks mag niet tot 3 jaar. Wij zetten altijd een ui. Ik heb van Duitsland babix druppels is bijna vicks alleen voor baby's doe ik 4 druppels op de slaapzak werkt perfect

Beterschap

7. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Oh en wij gebruikten onlangs ook Otrivin voor baby's vanaf 0 jaar. Ze vond het spuiten ervan erg vervelend, maar het hielp erg goed!

8. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie tips vanaaf maar eens een ui proberen

9. susy26

susy26 Niet meer actief

hier is onze kleine in het begin ook erg verkouden geweest, zoutoplossing gebruikt en toen ging t wel.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik gaf de zoutoplossing altijd vlak voor de fles/borst. Dan gaan ze drinken en willen door de neus ademen en snuiven ze de zoutoplossing goed omhoog.

babyluuf in warmwater geeft het zelfde effect als vicks in warm water. En je kunt het op de borst/rug van je kleintje smeren.

Deel Deze Pagina