Melk vraagjes (10/11 maanden)

Discussie in 'Voeding' gestart door Meis28, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    1.Mijn zoontje drinkt de melk nog uit zijn avent fles (tussen de middag alleen-ochtend en avond krijgt hij een borstvoeding). Hij drinkt ook water uit een fles. Tuitbekers etc vindt hij niks. Af en toe oefen ik uit een bekertje maar dat is natuurlijk vooral spelen :) hoe doen jullie dit?
    2. Hoe vaak moet je spenen vervangen van een fles? Ik gebruik ze al een maand of 6..
    3. Als een kindje een jaar oud is kan het dan ook nog gewoon opvolgmelk drinken? We gaan dan naar Marokko en poedermelk is daar voor mij wel veel makkelijker aangezien er niet zo makkelijk verse melk (hygiënisch geschikt voor m'n kleintje) te krijgen is waar wij zijn. Maar dan drinken ze denk ik ook niet zoveel melk meer?

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hai mijn zoontje 7 maanden drinkt al tijdje uit een beker hij pakt geen fles ook ik geef bv

Wat Marokko betreft hebben daar ook bij de marjane als je die kent melk voor kinderen vanaf 1 jaar die heb ik altijd gebruikt voor mijn kinderen daar en ze verkopen ook gewone melk daar dat is geen probleem hoor

Enige waar je mee uit moet kijken is fruit goed wassen

3. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Die pakjes kindermelk zijn trouwens lang houdbaar je kan dus wat stuks inslaan als je beetje ver van het centrum woont

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Dankjewel voor de tip! Een Marjane oid is niet bij ons in de buurt, is opvolgmelk dan ook prima?

5. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    De tuitbeker of rietjes beker zou ik gewoon blijven aanbieden, hij pikt het vanzelf op. Wij hebben de fles alleen voor melk gebruikt, water gewoon uit een beker, misschien kun je dat eens proberen?
    Volgens mij mag je fles spenen 3 maanden gebruiken of tot dat je een beschadiging erop ziet.
    Opvolgmelk kan prima met een jaar, er zijn genoeg mensen die dat tot ver na de eerste verjaardag nog geven. Je kunt kijken wat het verschil is tussen de opvolgmelk (nr2) en nr 3 en kiezen welke het beste is voor jouw zoon.

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.816
    2.674
    113
    Ik weet niet hoe lang je gaat, maar voor bijv 2 weken je zou ook gewoon pakjes halfvolle melk (met zo'n rietje) mee kunnen nemen in plaats van opvolgmelk. Dan hoef je ook niet te mengen met flessenwater, en geen flessen schoon te maken.

7. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Je kan ook wat pyama papje s meenemen kant en klaar of nutrilon. Nummer 3

Mijn kids waren ook gek op raibi dat ken je vast wel

Deel Deze Pagina