Tips efficiënt inpakken bagage

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dubbelgeluk, 23 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Wij hebben pompje van nog geen 10 cm bij 3 cm ideaal ding!

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Zakjes van de ikea zijn fijn en stevig, vooral voor kinderen. Als je geluk hebt kan je daar hele setjes in kwijt. En op de zak zelf kan je schrijven voor welk weer het geschikt is. Mocht je kamperen voorkom je ook dat alles vochtig wordt als je een zak open trekt. Dan gebruik je enkel wat nodig is

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Wat betreft fiets in kofferbak. Zonde van de de ruimte! Je hebt ook fietsendragers die je op de achterklep monteert. Heb je geen trekhaak voor nodig. Je zou op marktplaats kunnen kijken.

Neuzeke vindt dit leuk.
  4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik heb van die gewone packing cubes (o.a. van de Action) en van die compressie packing cubes.
    Vooral sporthanddoekjes en hamamdoeken i.p.v. gewone handdoeken en verder scheelt een wasmachine een slok op een borrel.
    Inderdaad, achterin tassen die makkelijk te stapelen zijn in de kofferbak.
    Bij bestemmingen met weinig kans op regen neem ik hoogstens van die plastic regencapejes mee. Die liggen toch al standaard in de auto bij ons.
    In een kofferbak of dakkoffer gaat ook veel.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Een electrische pomp gaat prima.
    Wij nemen de dekbedden en kussens in vacuum mee, scheelt zoveel ruimte.
    En rollen! Alles gerolt inpakken.
    Ik neem ieder jaar minder mee.Iedereen 2 paar slippers, 1 paar schoenen. Handdoeken van die dunne van decathlon. Verder iedereen 1 krat met kleding. Daar past echt verbazingwekkend veel in! En we gaan altijd naar de warmte dus 1 vest of trui pp maar verder niks warms of langs

nizzie86 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik pak al jaren in en dat gaat heel efficiënt.
    - Kleding: 2 goede duffel weekentassen van Thule (kinderen bij elkaar in 1 tas).
    - 1 zwemtas met alle zwemkleding en speeltjes etc
    - 1 krat met boodschappen en praktische zaken
    - 1 grote shopper met handdoeken en badlakens. De kinderen hebben l of xl reishanddoeken van decathlon (die liggen in het zwembad niet in de zon).
    - een bal en wat zomerspeelgoed.
    - haal mini's of een blok shampoo en conditioner. Gaat weken mee, geen gesmeer met lekken en weegt niets (ipv flessen vol spullen).

Beddengoed huur ik bij voorkeur ter plaatse. En ik was ongeveer 1x per week (tijdschrift mee en direct een relax moment). Alle kleding per persoon in paking cubes. En een e reader ipv boeken.

Zomerkleding neemt weinig ruimte in. En is zo droog.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Dat soort organizers hebben ze bij de action op t moment. Kan een tablet in en uitklappen als een tafeltje (het blijft wel stof overigens).

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    #28 Vero0504, 2 jul 2024
    Laatst bewerkt: 3 jul 2024
    Met enig schaamrood moet ik bekennen dat voor kamperen er al 4 auto's met spullen rijden en de 5e met de familietent (daarmee alleen zit de kofferbak ook wel VOL), twee kinderstoelen achterin met koters en de knuffels en kussens bij de voeten gepropt en ergens nog de koelbox en "poef" dat was al de ruimte.

Tetris met bagage is hier snel uitgespeeld zeg maar.:roflmao:

Qua kleding neem ik alleen spul mee wat of razend snel droogt of in de droger kan. Wel slippers (douchen), sandalen en 2 paar dichte schoenen voor de kinderen (want plassen stampen en volle bak zand/blubber). We kamperen in NL dus dat is 3 seizoenen strategie. We mikken op mooi weer maar zijn berekend op herfst/lente.

De kinderen hebben beiden een koffertje die ze zelf inpakken met spulletjes die ze mee willen. G pakt alle dikkie dik knuffels in en dr boeken. R kan ik donder op zeggen dat alle auto's en zn knuffels mee moeten (zijn kroel met zn 3 broers).

Volgend jaar zijn we al weer een stuk compacter, dan hoeft de peutermeuk van R niet meer mee (zoals campingbedje, kinderstoel, loopauto al wil hij dan geheid zn fiets...:rolleyes:).

Ik mis wel de nostalgie der compactheid van mn legertentje met 1 stok, rugtas met compactbrandertje en "gaan met die handel". Momenteel lijkt t net een verhuizing en dan doen we nog niet eens aan glamping. :oops:

Deel Deze Pagina