Help! Onze dochter is nu 7 maanden. Sliep voorheen altijd van 7 tot 7. Maar sinds een week niet meer. Ze heeft vorige week buikgriep gehad (tenminste dat dachten we). Ze dronk niet meer goed, at nog maar weinig en sliep heel veel. Sinds afgelopen vrijdag is ze weer helemaal opgeknapt, maar wordt ze 's avonds en 's nachts wakker. We krijgen haar niet stil, alleen als we een flesje geven. We zijn bang dat ze daaraan went. Voor de honger is het denken we niet, omdat ze overdag weer goed drinkt. Wat kan dit zijn? En kunnen we de flesjes blijven aanbieden, of komen we er dan niet meer vanaf?
Mijn dochter is bijna 7 maanden. Zij sliep ook door van 7 tot 7. Nu de afgelopen paar weken ook weer wakker geweest. Ik geef die fles dan gewoon. Zal ze vast niet aan wennen. Eerst probeer ik of ze mij genoeg vind, maar blijft ze huilen, krijgt ze een fles. Ik geef alleen wel nog steeds voeding 1, omdat ze anders over het maximum komt. Afgelopen 2 nachten ineens wel weer goed geslapen, maar kan ook altijd weer veranderen.
Ik vind dat altijd lastig. Wij kennen jou kindje niet. Jij kent jou kindje het beste. Als jij denkt dat ze honger heeft zou ik haar die fles geven. Of misschien is er iets anders... Eet ze overdag wel goed? Ik denk dat als je ze niet te lang achter elkaar die fles geeft ze er niet aan wennen of ook weer snel af te wennen is. Iedere nacht steeds minder voeding erin doen bijvoorbeeld. Sterkte! Gelukkig heb ik hier nog niet mee te maken gehad, want soms weet je het ook gewoon niet bij die kleintjes.