Nou dit exact. En als het een mail is waar ik nog iets mee moet kan ik het ook nog wel eens als een taak wegplannen. Dit gaat al ruim 20 jaar goed en ik kan me niet heugen dat ik mailtjes heb gemist of over het hoofd heb gezien. Of in elk geval geen belangrijke. En soms staan er collega’s of mijn man naast me en die willen dan tips hebben want die hebben ontplofte mailboxen. Maar voor mij is dit zo normaal dat ik geen tips heb. Ik heb dit ooit geleerd van een collega bij mijn eerste baan en sindsdien doe ik het zo Heel soms kan ik iets niet helemaal lekker in mijn archief terugvinden. Zo ben ik al een poosje 2 mappen kwijt. Maar aan de andere kant: ik heb er ook niet heel vaak meer iets uit nodig. Ik bewaar het meer voor bewijsvoering op mijn werk en privé heb ik bijv een map reizen waar alles over vakanties of privé waar alle uitjes en dingetjes in hangen. Als de vakantie of het uitje is geweest delete ik de info ook.
Ja precies. Ik werkte als secretaresse en had 4 mailboxen, waaronder die van mijn leidinggevende, dus dan moet je het gewoon onder controle houden en dit werkte heel goed. Dus dat doe ik nu thuis ook. Als je eenmaal bij bent is bijwerken ook maar weinig moeite.
Misschien is dat het. Ik ben ook begonnen als secretaresse Nu ben ik projectmanager en dan is het ook geen overbodige luxe.