Wat is jullie favoriete shampoo

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijger4, 1 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijger4

Tijger4 Actief lid

15 sep 2020
    190
    72
    28
    Vrouw
    Enorm zoekende naar een fijne shampoo. Zelf slap en fijn haar wat uitvalt ( vitamines en andere bloedwaardes zijn prima ).

Hoeft natuurlijk niet speciaal voor dit haartype te zijn, ben oprecht benieuwd wat iedereen gebruikt.

Misschien wel handig om je haartype erbij te vermelden.

Ook benieuwd naar de ervaringen met shampoobars

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Ik hou van Aussie miracle moist en de Loving blends Vanille & Papaya maar die vind ik in Nederland niet meer (op vakantie in Italië maar ingeslagen).

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Ik gebruik sinds een tijdje een shampoo bar en ben heel tevreden.
    deze: https://nl.happysoaps.com/collections/shampoo-bars/products/shampoo-bar-aloe-vera-aloe-you-vera-much-70g

Mijn haar is dun, snel vet met een een kleine slag/pluis. Ook heb ik wat schilfertjes op mijn hoofd.
    Sinds ik deze shampoo gebruik lijkt mijn haar minder pluizig en de schilfertjes zijn een heel stuk minder.
    Voordeel: schuimt heel snel dus voelt goed schoon, plastic vrij en betaalbaar.
    Nadeel: smelt weg in warmte (vakantie) en ik vind hem best hard gaan dus kan er geen 90 wasbeurten mee doen.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Curl perfect van de mercadona (spaanse supermarkt). Is geschikt voor de CG methode, dus zonder sulfaten, parabenen en weet ik het wat.
    Geen idee of hij ook in Nederland te koop is, maar in Spanje was hij maar €2,50 per fles, terwijl ik hier zo'n €15 voor een fles shampoo betaalde. Heb er dus 10 meegenomen in mijn koffer.
    Mijn haar type is van slag tot pijpenkrullen en alles wat er tussen zit.

owly vindt dit leuk.
  5. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.895
    113
    Vrouw
    Ik gebruik graag de shampoo bars van happysoaps. Heb droog krulhaar en dat doet het daar beter op dan met gewone shampoo.
    Heb er nu al verschillende geuren van gehad en vind ze allemaal goed, idem met de conditioner.

Chillin vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik ben niet heel merk trouw, koop vaak wat in de aanbieding is bij Kruidvat. Heb zelf fijn en dun haar. Ik verzorg mijn haar elke zondag uitgebreid met om de week olaplex en K18. Tussendoor was ik op dit moment met de andrelon kokos boost lijn. En ik moet zeggen dat ik met de andrelon echt meer volume heb en het makkelijker in model fohn.

7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ik heb meerdere shampoo bars gebruikt, maar nergens echt gelukkig van. Ik zit tussen slag en krul in. Vrij letterlijk: de onderste helft an de achterkant krult echt in ringen. Dan de rest vanaf mijn achterhoofd tot aan mijn oren zit slag in. En aan de voorkant valt de rechterkant stijl naar beneden.

Gebruik normaal kerastase curl manifesto, icm met een of andere spray 1 a 2x per week. Voorkomt pluis en maakt het goed te stylen. Nu tijdens de zwangerschap, door het vele in bed liggen, Olaplex nr 4. Daarbij een serum en een olie.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik gebruik de Elke Dag of Langer Fris van Andrelon, die bevalt prima.

Ik heb heel dun haar met een lichte slag en pluis.

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Ik gebruik altijd Keune Color Brillianz, die ruikt heerlijk en is heel mild.

10. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik gebruik die van L’Anza, de remedy. Ik vind die super fijn.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Ik wissel af tussen Loving Blends en Andrelon. De eerste heeft wel iets meer mijn voorkeur.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik ben kort geleden overgestapt naar loving blends na jaaaaren Andrelon te hebben gebruikt. Heb nu de rijke argan, gebruik daarbij ook een haarmasker van hetzelfde merk en bevalt prima. Ik heb stijl en wat stug haar, sinds 3 maanden ook heel veel haaruitval (dank aan het ontzwangeren), lijkt nu gelukkig minder te worden. Daarom ook op zoek gegaan naar een andere shampoo omdat m'n haar na het wassen met andrelon nog steeds als touw voelde.

13. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

17 mei 2019
    559
    351
    63
    Vrouw
    Ik heb heel dun en slap haar en gebruik L'Oréal full fiber. Deze shampoo maakt mijn haar wat dikker en voller, echt hele fijne shampoo!

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Ik had altijd de shampoo van de Lidl, Coen Professional (tubes), maar die zijn er nu al heel lang niet meer, echt heel jammer.

Qua shampoo gebruikt ik gewoon wat er is, cremespoeling/conditioner liefst van Dove. Ik heb stijl dun haar.

Shampoobars heb ik uitgeprobeerd, ik had het idee dat mijn haar wat voller werd, maar het bleef ook na langer gebruik heel stug. En dat vond/vind ik zo vervelend dat ik weer gewone shampoo ben gaan gebruiken. Met Dove (en Cien professional) is het heerlijk zacht en glad en glijd je er zo doorheen, dat vind ik prettig. Cien rook ook fantastisch, ook de volgende dag nog. Dove ruikt gewoon oké.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Haar dat sneller vet is. Moet echt om de dag wassen.

Heb nu andrelon langer fris.

Was ook aan het kijken naar garnier kamille shampoo bar. Iemand bekend mee?

16. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Sinds een paar jaar shampoobars, meestal van happysoaps, favoriet is Vitamine Sea maar eigenlijk zijn ze allemaal fijn en lekker. Shampoobars van happy earth of Lush vind ik ook fijn.

17. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Kruidvat eigen merk Volume shampoo of een andere uhmm geen idee welke meer.

Maaaaar ben in duitsland geweest en van Baleo dacht ik, Volume shampoo meegenomen en ga met nat haar gerust slapen en echt smorgens zit er dus echt meer volume in.

Heb wat slag in mn haar.

18. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.541
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik ben ook heel tevreden met Happy soaps.

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Ik zou heel graag willen overstappen op een blok shampoo, ivm milieu vind ik al die flessen niet zo'n fijn idee, maar helaas hebben we die hier nog niet. Dus ik neem gewoon de grootste fles die ik kan vinden (= verhoudingsgewijs minder verpakking). En daarin ben ik niet erg merkvast. Heb er nu één waar ik erg tevreden over heb, niet sterk geurend, dat is namelijk mijn 2e irritatie m.b.t shampoo. Dus waarschijnlijk blijf ik bij dit merk!

Marsepein vindt dit leuk.
  20. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik gebruik de etos pure & organic shampoo en conditioner. Zit geen rommel wat ik zelf heel beetje belangrijk vind. M'n haar moest eerst even wennen maar heb echt veel minder haaruitval en een dikkere, gezondere bos.

Daarnaast is het ook een aanrader om natuurlijke, voedende haarolie te gebruiken. Dan worden je wortels goed gevoed. Je haar wassen met bijv. Rhassoul klei doet vaak ook heel goed.

Deel Deze Pagina