Tips en ervaringen inleiding van de bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Malika1989, Feb 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Hallo dames!

Vanochtend controle/gesprek gehad bij de gyn.
    Volgende week woensdag wordt ik ingeleid :)

Heel spannend natuurlijk, moest er een traantje om laten!

Zijn er nog dames met 'inleiding-ervaring' en zijn er nog wat goede tips? :) :D

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Geen ervaring mee.. Maar wel spannend hè!
    En fijn dat je weet wanneer hij er zal zijn..
    Dat was omdat hij wat voorliep qua termijn zeker?

3. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Klopt, kleine groeit 2wk verder. :)
    Ja, heel spannend. Kijk er naar uit..

4. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik ben alsnog ingeleid omdat mijn ontsluiting niet wouw vorderen.
    Ik heb een hekel aan naalden dus vond het infuus verschrikkelijk 😅 verder ging het daarna ontzettend snel! Dus voor mij een positieve ervaring

5. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik heb ook een hekel aan naalden, bah! :x
    Hoelang was je aangesloten op het infuus? En zodra de weeen vanzelf begonnen, ging het infuus dan eruit? Ik neem aan van wel?

6. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ja kan niet wennen aan die rot dingen :(

Nee hij bleef hier zitten tot na de bevalling.. Heeft er bij mij 5,5 uur ingezeten in totaal. Geen idee eigenlijk waarom.

7. Dens

Dens Actief lid

Sep 21, 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ik ben ook ingeleid bij mijn vorige bevalling. Bij mij is het infuus eraan gebleven tot na de bevalling. Vervelend, maar na een tijdje merkte ik het niet meer zo goed.

Overigens is mijn bevalling wel erg snel gegaan. Weeën volgden elkaar snel op, en binnen 2,5 uur was dochter geboren. Dat is best ff zwaar, maar achteraf was ik er eigenlijk wel blij om. Liever dat, dan een bevalling van 36 uur ;)

Ik wil je alvast heel veel succes wensen!

8. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Mijn weeën zijn nooit vanzelf begonnen dus ik was volledig afhankelijk van het infuus ;) maar ik voelde er werkelijk niets van.
    Mijn tip is om je goed te verdiepen in pijnbestrijding. Ik heb zelf een ruggenprik gehad en die als ontzettend fijn ervaren. Het zetten was volledig pijnloos.
    Verder: hou er rekening mee dat het met inleiden erg lang kan duren voor het aanslaat. Ik ging om 10 uur aan het infuus en pas rond 4 uur begonnen de weeën. Maar ook dat verschilt per persoon.

Heel veel succes! Vast en zeker gek dat je nu een datum weet :)

9. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Mooie datum. 😜 2 jaar terug ben ik toen ook ingeleid en is mijn dochter geboren. Mijn tip; probeer te ontspannen! Ik was zo zenuwachtig dat ik non stop gespannen was, ontsluiting was heel snel op 10 cm maar heb nooit pers drang gehad. Waarschijnlijk omdat ik niet ontspannen was.. Je inderdaad goed inlezen over pijn bestrijding en proberen je "over te geven" aan de pijn.

Succes!

10. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ik werd ingeleid doormiddel van gel, (met 39.3).
    Ze zeiden toen in het ziekenhuis dat het dagen kon duren, maar smiddags braken mn vliezen spontaan & begonnen de weeën.
    Uiteindelijk dus bevallen in 8 uurtjes zonder verder hulp van medicatie.

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Ik ben met 38 weken ingeleid en dat duurde 3 dagen, waarvan pas op dag 3 mijn vliezen werden gebroken en ik aan het infuus ging. De 1e 2 dagen was puur het week maken van mijn bm-mond en zorgen voor 2 cm ontsluiting. Dat duurde erg lang, ik zat nog potdicht. :) Dat zien ze niet zo vaak met 38 weken zei de gyn, dus hopelijk gaat het bij jou sneller.

Ik had geen probleem met het infuus, maar de weeenstorm die ik door de weeopwekkers kreeg vond ik wel heel heftig. Ze hadden hem al snel voluit gezet en daardoor ging het allemaal zo snel, ik vond het erg onnatuurlijk. Maar ze was er wel vlot haha, al zou ik er persoonlijk niet zelf voor kiezen! ;) Oh en inderdaad, schroom niet om pijnbestrijding te vragen. Vaak verloopt een ingeleide bevalling toch heftiger dan wanneer de natuur zijn werk doet en dus kan het ook een stuk pijnlijker zijn. Ik wilde het niet, maar nadat ze dit hadden uitgelegd ben ik toch overstag gegaan en heb ik een fijne bevalling gehad.

12. tdw

tdw Niet meer actief

Ik ben met 42 weken ingeleid, eerst met gel maar alles bleef potdicht zitten. Uiteindelijk toch aan het infuus maar mijn lijf nam het zelf niet over en uiteindelijk is het een keizersnede geworden. Ik ben niet bang voor maalden enzo en ook het infuus zetten vond ik niet erg. De weeën die ik kreeg waren wel vervelend helemaal omdat de stand steeds hoger gezet werd en er verder niets gebeurde (geen ontsluiting niks) maar verder word ik niet warm of koud van naalden en dat soort dingen. Ik heb het er naderhand wel moeilijk mee gehad dat mijn lichaam blijkbaar niet deed wat het 'moest' doen en dat heeft wel even een paar maanden geduurd...

13. hoelahoep83

Jan 11, 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 5 feb bevallen en deze bevalling was ook ingeleid. (zou eigenlijk geplande keizersnede krijgen maar mevrouw bleek bij controle echo ineens goed te liggen).
    Dinsdag avond opgenomen, ballon katheter geplaatst, niks gedaan woe ochtend bleek niet goed te zitten. Nieuwe geplaatst woe ochtend en tabletje bij gekregen, smiddags nog een tabletje, hele dag lichte weeen en vanaf de nacht niks meer. Smorgens (donderdag) toch drie cm ontsluiting dus om negen uur water gebroken, om half tien aan de wee opwekkers om 13.30 rugweeen elke drie minuten nog steeds drie cm om 1400uur elke minuut rugwee, ruggenprik gevraagd, om half vier pas naar anesthesie, om vier uur zat ie erin en voor die aanging daar persweeen, met spoed trug naar verloskamers en zes min laten had ik mn dochter in mn armen. De rugweeen waren verschrikkelijk maar blij dat t geen keizersnede geworden is. Succes!

14. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben ingeleid, ze hebben eerst mijn vliezen gebroken om 8:00 uur, ik wilde per se afwachten zonder infuus of ik uit mezelf weeën zou krijgen (door het breken van je vliezen, gaat je lijf flink hormonen aan maken, waardoor je vaak vanzelf weeën krijgt). Dit was het geval, om 9:00 uur rommelde het, om 9:30 uur serieus weeën die ik weg moest zuchten, tegen 10 uur echt flinke weeën die pijnlijk waren en om 12:20 uur bevallen. Kan dus heel snel gaan, zonder infuus.

15. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Weet je of je een balloon of gel krijgt? Bij ging het super snel, ook super veel pijn, maar het is waar dar je dan weer snel vergeten.

Bij bleef het infuus lede hele tijd zitten maar helemaal geen last van gehad. Helemaal niet nadat ik onder plakkers en draden zat na de ruggenprik.

16. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    Ga er lekker blanco in, probeer je te ontspannen, had wat tijdschriften bij en een tablet ( achteraf niet nodig geweest bevallen in 2 u en 15 min en de laatste in 1 uurtje).

17. Suusvw

Suusvw Actief lid

Jun 13, 2014
    163
    0
    0
    Ik ben 31 januari bevallen van ons mooie meisje! Ik kreeg de dag ervoor te horen dat ik moest worden ingeleid ivm een te hoge bloeddruk en nierstuwing.

Wat ik persoonlijk heel vervelend vond was dat ik aan 100 snoeren lag (bloeddruk meter, inwendige controle van de kleine, infuus met opwekkers, CTG, katheter vanwege de ruggenprik en t draadje van de ruggenprik zelf). Daardoor kon ik echt amper bewegen en was aan bed gebonden..

Uiteindelijk ging het bij mij heel snel! Om 8.00 zijn mijn vliezen geprikt maar het kwam niet uit zichzelf op gang dus om 8.30 zat ik aan de weeenopwekkers. Rond 10.00/10.30 begonnen de weeen langzaam aan te komen. Rond 13.00 was het heel heftig (ze zetten steeds het infuus iets hoger als ze vinden dat het te langzaam gaat) en kreeg ik een ruggenprik terwijl ik ondertussen een weeenstorm had (infuus werd meteen lager gezet). Door die ruggenprik kon ik even op adem komen.
    Rond een uur of 16.30 begon ik weer flinke weeen te voelen door de ruggenprik heen en zat ik om 17.30 op volledige ontsluiting!
    Om 18.42 is mijn dochtertje Emma geboren m.b.v een vacuümpomp.

Het hele inleiden vond ik zelf een prima ervaring. Je word heel goed in de gaten gehouden. Enige nadeel is dat je alleen in bed kan blijven liggen als je aan zoveel snoeren zit..
    Ik had van alles meegenomen (boeken, tijdschriften en de ipad) maar heb uiteindelijk steeds dezelfde bladzijde van een boek gelezen omdat ik me niet kon concentreren haha.
    Neem wel iets van eten mee! Ik had zelf krentenbollen mee en een flesje water is echt onmisbaar.

Oja en douchen erna is echt alleen onder begeleiding van een zuster of je partner! Dat deden ze bij mij dus niet en ik ben knock out gegaan in de douche daar vanwege de warmte en bloedverlies (en ik dacht dat ik wel rustig, staand mijn haren kon wassen). Ben door drie zusters in een rolstoel gehesen en naar mn bed gebracht haha, heel gênant.

18. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Spannend! Ik heb geen specifieke tips voor je, maar wel herkenning. Ik lees hier vaak dat mensen niet zulke leuke/goede ervaring hebben met inleiden, maar dat was bij niet zo hoor! Om 9 uur 's ochtends ging ik aan het infuus en om 16.40 is onze zoon geboren. Geen weeën storm o.i.d. maar het ging mooi geleidelijk op.

De minder leuke kant van inleiden vond ik dat ik zo aan bed gekluisterd was.. Ik kon dus niet rondlopen of elke houding aannemen die ik wilde om de weeën op te vangen. Voordeel was dat ik op elk gewenst moment pijnbestrijding kon krijgen als ik wilde en dat vond ik wel een prettig idee. Heb er uiteindelijk geen gebruik van gemaakt, maar de gedachte er aan was wel fijn;)

19. deniseappeltje

deniseappeltje Actief lid

Mar 14, 2014
    488
    189
    43
    Female
    NULL
    Alkmaar
    Bij mijn eerste ben ik ingeleid, Enige wat je ken doen is heel openminded zijn. En alles over je heen laten komen!
    Morgen word ik ingeleid vanaf 07.00 van Dame nummer 2 hihi.

20. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,439
    372
    83
    in een huis
    He meid! Wat spannend!

Ik ben ook ingeleid bij mijn dochter. Vond het heel goed te doen hoor. Rond half 11 infuus gekregen en rond half zes was onze kleine meid er al! 2 ieniminie scheurtjes due meer voor de mooi waren gehecht. Heb geen tips. Hoop dat je een fijne bevalling g hebt!

Share This Page