Tips en ervaringen inleiding van de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Malika1989, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Framboise

Framboise Lid

2 sep 2014
    58
    15
    8
    Vrouw
    Ik ben met 42 weken ingeleid. Om 8.00 uur kreeg ik een infuus en tot 15.00 uur niet zoveel pijn gehad. Menstruatie achtige krampen. Ik dacht nog als dit het is, wat klagen vrouwen dan over pijn.
    Totdat ze om 15.00 uur mijn vliezen braken :) Ik weet niet of de weëen anders zijn wanneer je ingeleid wordt of niet, maar die waren behoorlijk pijnlijk. Uiteindelijk om 17.00 uur om pijnstilling gevraagd. Ik kreeg een infuus met een pompje met pijnstilling, ik kon hierdoor zelf aangegeven wanneer ik weer pijnstilling nodig had. Heerlijk :D!
    Op het moment dat je infuus eruit wordt gehaald is de pijnstilling ook meteen uitgewerkt. Ik vond het een fijn gevoel om te weten dat de baby niets mee kreeg met de pijnstilling.

Om 18.30 uur is onze zoon geboren :)

Ik zou bij deze zwangerschap weer ingeleid willen worden. Ben wel een vrouw van de planning ;)

2. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben afgelopen oktober ingeleid ivm hoge bloeddruk en ik was gewoon helemaal op van de zwangerschap. Het grote verschil met mn vorige bevalling was dat ik maar niet de focus kon vasthouden. bij mijn zoon was ik helemaal zen en rustig en in mezelf gekeerd en had ik voor mn gevoel de controle. omdat het bij hem zo snel ging, vtoeg ik nog aan de verpleging of het wel nodig was om het infuus aan te zetten na het breken van de vliezen omdat mn eerste bevalling ook zo snel ging, maar ze wilden dit wel doen. Ik denk dat het daarom voor mijn gevoel de controle over mijn lichaam kwijt was. ik zocht overal afleiding in. mijn man zei het ook achteraf dat het zo'n verschil was.

Deel Deze Pagina