Wij hebben vrij onverwacht een 2e hond in huis genomen. Nu bleek dat op de camping die we hadden geboekt er aboluut maar 1 hond mee mocht. Gelukkig mochten we nog kosteloos overboeken en gaan we nu min of meer noodgedwongen naar Duitsland naar een camping aan de moesel Nu is mijn vraag of er mensen hier zijn die ervaring hebben met vakanties naar duitsland met de hond. Zijn er mooie wandelingen mogelijk en zijn ze erg streng met aanlijnen? Zijn er plaatsen waar de hond los mag of in principe niet? Ben benieuwd of er mensen zijn die me iets kunnen vertellen. Alvast bedankt!
hoi hoi wij gaan wel niet naar een camping, maar wel met 3 honden naar duitsland op vakantie. vorig jaar ook gedaan (2 honden van mezelf en 1 van mijn ouders) De honden hebben bij ons veel los gelopen, maar dat ligt er misschien ook aan waar je precies zit. vorig jaar zaten we in het zwarte woud en dit jaar gaan we naar de eifel. Wij hebben er geen problemen mee gehad en een heerlijk (natte) vakantie gehad. Veel plezier!
Oke! Ik las net ook op een site dat ze in Duitsland in principe hetzlefde met honden omgaan als hier. Ik heb er veel zin in, we zitten in een prachtige omgeving als ik de foto's mag geloven.
Wij zijn laatst naar de Eifel geweest en konden daar prachtig wandelen met de hond. We lazen wel dat ze aanraden je hond vast te houden, omdat jagers daar los lopende dieren gewoon neer mogen knallen, maar goed, onze hond blijft aardig in de buurt bij ons en ziet er nu niet bepaald verwilderd uit, dus ze heeft daar heerlijk rondgerend.
He Lilly, Zoals je weet woon ik in duitsland. Ik weet niet hoe de regelgeving in nl is maar hier in duitsland moet de hond ´aangelijnd´zijn tijdens het lopen.....dit vanwegen de jagers. Zij schieten niet zomaar hoor maar als je hond achter een ree aan gaat en deze wil pakken bijvoorbeeld dan hebben zij het recht om de hond af te schieten. Ik loop hier eigenlijk altijd met mij 3 honden los, maar ze luisteren dan ook wel goed. Je moet wel een inenting hebben tegen hondsdolheid en natuurlijk je internationale pas meenemen. Over de Mosel kan ik alleen maar zeggen dat het een heel erg mooi gebied is en dat je er lekkere wijn kan drinken Als je meer wilt weten hoor ik het wel. Liefs Esther
Ja de Rabies enting van onze oudere hond is nog geldig en de pup krijgt m over 3 weken bij de cocktail erbij. wel jammer als de honden aangeleid moeten, vind het juist zo leuk als ze lekker los kunnen rondrennen......Maar wordt er overal gejaagd dan? Is toch ook niet lekker als je lekker aan het wandelen bent met je kids of zo...... Ik denk dat we dan voor de zekerheid maar van die flexibele wandellijnen kopen.
hahaha nee hoor ze lopen niet de hele tijd rond, je ziet ze ook eigenlijk nooit maar je weet het maar nooit. Wij hebben ook van die flexi lijnen van 8 meter, zijn echt dus ideaal