We gaan voor het eerst vliegen met onze zoon!Nu weet ik helemaal niet hoe dat gaat op schiphol!Met de buggy,voeding,drinken.Dit ivm de scherpe veiligheids voorschriften op schiphol. Wat mag wel en wat mag niet! Hebben jullie ervaring met vliegen met een kleintje? Kin je me dan vertellen waar ik aan moet denken en hoe dat gaat op schiphol. Met de groetjes van tjinta Edit Moderator: Verplaatst naar vakantie.
Hangt er vanaf waar je heen gaat. Ik weet dat op de verre vluchten, de mensen met kinderen als eerste naar binnen mochten. Die werden dan door de stewardes geholpen. Volgens mij werden de buggys bij vliegtuigdeur neergezet. Anders kan je natuurlijk ook even schiphol bellen. Weet je het zeker.
vorig jaar met baby geweest van 4 maanden en was alles ook al streng maar de buggy of kinderwagen krijg je gewoon mee op schiphol en pas in de sluis dus het laatste gedeelte geef je die af... wel weet ik zeker dat je voor een kind/baby gewoon water en drinken mag meenenem in het vliegtuig vorig jaar bij ons hebben ze niet moeilijk gedaan! had zelfs poeder bij en was zelf bang van shit lijkt natuurliijk op coke maar geen eens naar gekeken en alles mogt gewoon mee.. ook kan je zelf altijd een leeg flesje water mee nemen en op het laatste gedeelte als je al door de duane en al door bent kan je het nog daar in de wc vullen met water.. in het vliegtuig aan boord hebben ze ook altijd warm water althans hadden wij wel want wij kregen eten en drinken aan boord dus hadden ze warm water van de thee.. hadden wel zelf warm watermee in een thermosstaatfles dat mog ook gewoon.... als er verder nog vragen zijn hoor ik het wel hoop er graag antwoord op te kunnen geven pb mag ook eventueel altijd
Een buggy of kinderwagen (moet inklapbaar zijn) mag mee tot aan de instap van het vliegtuig. Deze gaat mee in het bagageruim. Vaak komt deze dan weer tevoorschijn op de bagageband. De regels zijn aangescherpt voor wat betreft het meenemen van vloeistoffen. Uitzonderingen hierop zijn echter babyvoeding en medicijnen. Flesjes en potjes kunnen de stewardessen gewoon warm voor je maken. Een baby tot 2 jaar heeft geen recht op een eigen zitplaats en mag geen eigen koffer meenemen. Neem (meer dan) voldoende luiertjes en voeding mee in je handbagage. Dit in verband met eventuele vertragingen (kunnen bijv oplopen tot meer dan 18 uur..... je koffer met de luiers en babyvoeding is al in het bagage ruim van het vliegtuig en wordt er ook echt niet meer uitgehaald). Ligt aan de luchtvaartmaatschappij, maar de meeste hebben tevens luiers en potjes babyvoeding op zeer beperkte schaal voorradig n het vliegtuig. Laat je kindje drinken bij het stijgen (start) en dalen (landing). Volgens mij was het dat wel zo'n beetje.... En anders vraag het me maar.....
@louloutje babys mogen bij een hoop maatschappijen en vooral richting turkije bijna wel altijd een koffer mee tot 10 kg... vorig jaar gedaan en dit jaar mag het weet bij d-reizen wist die meid het zelf geen eens en heeft voor mij ervoor gebeld en mag echt staat zelfs op de tickets dus voor diegene gewoon informeren een hoop reisburos weten het zelf niet echt! zelf wist ik het ook niet tot ik het vorig jaar op de ticket zag staan en mag echt waar
@natasssie.... Heb zelf een reisburo en over het algemeen genomen heeft een kind geen recht op een eigen bagage regeling. Sommige luchtvaartmaatschappijen hanteren inderdaad wel eens 10 kg bagagevrijdom voor het kind (oa transavia) maar dit is tevens inclusief de buggy/kinderwagen. Dus; er nooit van uitgaan dat een baby altijd 10 kg mag mee nemen, dit verschilt echt per luchtvaartmaatschappij! Vraag het altijd na! Dit voorkomt een hoop ellende tijdens het inchecken. Overbagage bij betalen is niet misselijk! Wat ik meestal adviseer; vlieg indien mogelijk comfort class.... Dan heb je zowieso meer beenruimte (makkelijk als je een baby op schoor moet houden) en je mag 5 kg per persoon meer meenemen.... (dus 25 kg per persoon ipv 20).
jij zegt inclusief buggy 10 kilo maar ik had vorig jaar me kinderwagen bij dus onderstel met de bak zelfs dat dink was knetter zwaar en zelfs een koffer van 10 kg.. en geen problemen niks mee gehad zowel heen als terug niet dus zal wel allemaal per maatschappij verschillen maar ik vlieg altijd met turkse maatschappijen en daar mag het dus bij.... laat ik het zo zeggen in ieder geval mag eht bij inter airlanes en pegasus dus anders voor iedereen die het wilt meenemen inderdaad even bellen
juist.... altijd even navragen! Zo kom je nooit voor verassingen te staan bij de incheck! Elke luchtvaartmaatschappij hanteert zijn eigen voorwaarden....
maar even off topic.... jij hebt eigenreisburo of iets weet jij toevallig wat de ervaring is met het vliegtuig pegasus? want ik hou niet zovan vliegen maar toch steeds weer op vakantie en aangezien ik van de zomer gaat vliegen met pegasus en dan 20 weken zwanger ben en zelf rond de 1.83 ben ik wel eens benieuwd hoe de beenruimte daar is? weet jij dat toevallig?
ik heb gister navraag gedaan bij het reisburo, ik mag 10 kilo meenemen inclusief buggy maar goed die weegt toch haast niets. hadden wij met een andere maatschappij gevlogen dan zou het exclusief zijn.