Tips en even voorstellen ❤

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LauraKrul, 8 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LauraKrul

    LauraKrul Nieuw lid

    8 apr 2021
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hallo lieve mama's (in spé),
    Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Laura, 24 weken zwanger, 27 juli uitgerekend en kom uit Midwoud.
    Ik lees eigenlijk al een aantal weken mee op dit forum en ik dacht vandaag eens even een leuke tip met jullie te delen en om ervaringen van andere mama's te vragen.
    Ik ben langzaamaan bezig met de baby uitzet. Het is ons eerste kindje. Wij verwachten een meisje en hebben al een aantal kleertjes gekocht bij Baby Luxury.
    Van welke maat kochten jullie al vroeg? Hoeveel setjes? Ik heb nu een aantal boxpakjes en sets, broekje + trui + romper en mutsje.
    En hoe zit het met fopspenen? Ik kwam een mega aanbieding van BIBS voor 2.99 tegen en heb hier dus 3 van besteld.
    Ook Avent en Suavinex fopspenen heb ik al in huis.
    De BIBS heb ik trouwens nergens zo goedkoop gezien, dus mochten er andere mama's zijn die deze gebruiken ook een leuke tip voor jullie! Ze komen van www.baby-luxury.nl

    Tot slot, de babykamer meubels, wanneer zijn jullie begonnen met het klaarzetten hiervan? En hebben jullie nog super tips?

    Ontzettend bedankt! En bedankt voor alle waardevolle, leuke en gezellige topics ❤
     
  2. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Niet teveel in maatje 50 kopen, sommige baby's zijn daar al snel uit. En is je baby toch wat kleiner, kun je altijd bijbestellen.
    Ik kreeg ook heel veel in kleine maatjes en maatje 62/68 kado.
    Boxpakjes zou ik ook niet veel kopen. Mijn dochter is van dezelfde periode, (was toen ook eind juli uitgerekend alleen beviel te vroeg) en het was toen eind juli en augustus een hele hete zomer. Sommige boxpakjes heeft ze nooit gedragen omdat ze toen alleen rompers droeg ivm de warmte.
    Rompers (overslag vooral) vond ik wel fijn om voldoende van te hebben, ook ivm spuitluiers etc. Ik lees dat je nu setjes maakt maar ik zou zeker wat extra losse rompers kopen. En als je een spugertje hebt, gaan shirtjes niet zo lang mee als broekjes :)

    Spenen: Ik had verschillende. In het begin heeft dochter alleen Avent speen geaccepteerd. de Bibs wilde ze niet, pas toen ze een jaar ofzo was accepteerde ze die. De bibs is voor de eerste weken sowieso nog erg groot. Maar van te voren is het lastig in te schatten wat de voorkeur van je kindje is.. en sommige babys hebben helemaal niet zo'n behoefte aan een speen.
     
  3. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    562
    344
    63
    Vrouw
    Wij hadden 4 setjes in maat 50 en heb daar nog 2 setjes bij gekregen. Dat was hier genoeg. Maar ons zoontje is van juli en heeft de eerste 2 weken bijna alleen maar in romper gelegen. Ik had bijna alleen maar witte rompers en heb dus snel wat leuke rompertjes bij laten halen zodat hij niet elke dag alleen maar in een saai wit rompertje lag.

    Van maat 56 heb ik tijdens mijn zwangerschap ook van alles gekocht en gekregen. En ook in maat 62 had ik al een paar dingen. In 56 eigenlijk niks als kraamcadeau gekregen, wel in 62.
    Nog wel een tip, ga niet alleen van de maat uit die er op staat, maar kijk goed hoe groot het valt. Soms valt het echt een volledige maat groter of kleiner dan er op staat.

    Ik ben nu zwanger van de tweede maar boxpakjes zal ik zelf niet zo snel meer kopen. Of de benen waren te lang of juist te kort, of het lijfje was al te klein terwijl de benen goed waren. Dan liever een los shirtje met broekje, dat kunnen ze langer aan.
    Let met setjes wel op dat je dingen kan combineren. Bij spugen of lekkende luiers hoef je dan niet meteen alles schoon aan te doen. En wat hier ook gebeurde was dat hij van het shirtje of juist het broekje al een maat groter nodig had en als je ook wat neutrale dingen hebt kun je het deel van het setje wat nog wel past dus wat langer gebruiken.

    Spenen zou ik niet te veel van kopen. Eerst kijken of en wat geaccepteerd wordt dan is het daarna zo bijgekocht.

    Wij zijn met 24/25 weken nog een weekje weg geweest. Daarvoor hadden we het kamertje geschilderd, daarna zijn we begonnen met de meubeltjes in elkaar zetten. Ik vond het vooral fijn dat ik daarna de spullen die ik al gekocht en gekregen had in een kast kon opruimen (alles wassen heb wel ik pas in mijn verlof gedaan)
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Als je flesvoeding wilt geven:
    dr Browns flessen
    De magnetron sterilisator van hun is ook ideaal.

    Difrax Natural was de enige die hier geaccepteerd werd, maar vaak zitten in die cadeau boxen speentjes van diverse merken. Er zijn heel hardnekkige kindjes bij dat je je alsnog verloren zoekt.

    Snapte destijds al niet waarom ze niet gewoon een assortibox maken van alle merken bij elkaar voor een leuk prijsje.

    Babykamer stond hier met 24 weken, ik had wel al vroeg bekkenklachten dus wilde alles bijtijds hebben staan. Met 26 weken kwam ik in een rolstoel, had daar niet veel problemen mee of van maar had die babykamer niet meer in elkaar kunnen zetten. Dus kijk even na wat de richtlijnen zijn van je kraamzorg en volg je lijf.

    Wat andere tips:
    • Ikea Poäng stoel (dat wip ding zeg maar) is fantastisch met nachtvoedingen.
    • RVS kruiken van de hema zijn fijn evenals hun rompers.
    • Slaapzakken waren hier een uitkomst, maar niet ieder kind wil daar aan.
    • Flessenwarmer vonden wij niks, thermoskan gekookt water, flesje bronwater (uiteraard op een rustig moment overdag even de meng verhouding uitvogelen) en een voedingstoren werkte hier beter. (wij hadden meer maar kleinere flesjes om op hetzelfde totaal te komen)
     
  5. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.932
    2.384
    113
    Vind je de poang niet te laag? We hebben hem nu ook staan in de babykamer, maar hoe vaker ik er nu in ga zitten (om te testen) hoe lastiger het me lijkt om eruit op te staan met een baby in je armen :oops:

    @ts welkom! :)
    Ik heb via een weggeefhoek Heeel veel matjes 50/56 gehad en zelf wat meer 62/68 gekocht. Moet zeggen dat ik 't nu ook lastig vind hoor! Ben zelf 20/7 uitgerekend en weet ook niet goed wat dan kwa weer het beste met aankleden is... Weet dat ik met m'n mannen ze in 't begin veel met lange mouwen Rompers kleedde... En in de zomer zelfs nog ivm bescherming tegen de zon... Mja dan waren ze al 3/4 en 2/3 maanden ipv net geboren... Dus heb nu ook maar gewoon van alles wat... En dan zien we 't wel:p
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    ik ben 1.63 dan speelt dat minder met die stoel. Kussentje in je rug helpt ook. Mn man lukte het ook (1.83) maar die had dan ook geen hoeha of bekken problemen.

    Wij moesten best wel lang opblijven met boeren ivm reflux, flesje kost je dan gewoon 45 minuten. Ukkie een slaapzak aan, twee kruiken die dr bed warm hielden, beetje wipperen in die stoel en ze lag melkhigh te snurken. Boeren in dr slaap en ze ging ver vertrokken weer dr warme bed in. (snel kruiken er weer uit) Verruilden de ene warme plek voor de ander, viel dr niet op.

    Die stoel was bij ons echt een lifesaver al zou ik zelf een ouderwets model schommelstoel fijner vinden maar die zet je naderhand weer niet zo snel in je woonkamer.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina