Wasbare luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door A1988, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Hallo dames,

Manlief en ik hebben de knoop doorgehakt en wij willen voor de wasbare luiers gaan. Nu moet je dus best meteen een aardig pakket kopen als je goed wilt kunnen starten. Onze eisen zijn dat ze 'one-size-fits-all' zijn (met van die drukknoopjes), geen klittenband, en er moet evt een extra stoffen inlegger in kunnen om als het nodig is de boel extra absorberend te maken.

Nu verschillen de prijzen nogal, die van Hippe Luiers zijn 20 euro per stuk, maar heb ook andere gezien die 10 euro per stuk nieuw zijn. Omdat er niemand bij ons in de buurt is die dit soort luiers gebruikt, heb ik jullie hulp nodig!

Welke voldoen aan onze eisen(qua merk)?
    Is er een website van zodat ik meer info kan krijgen?
    Hoe duur is het?
    Hoe duur zijn die inleggers die je met de ontlasting mee de wc in gooit?
    En gebruik je het zelf en hoe bevalt het?

2. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik heb dit soort luiers vorig jaar op de 9-maandenbeurs gezien en ik vond het ook wel wat. Ik lees dus even mee :) Ik ben dan ook vooral benieuwd naar de gebruikservaringen.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is er een forum "dragen en voeden ofzo" waar het vooral over dit soort dingen gaat.

Maar één puntje bij one-size-fits-all.... het klinkt heel leuk (en dat is het verder ook), maar het is vaak zeker het eerste jaar wat minder praktisch.
    Een wasbare luier is al "dikker" in gebruik dan een wegwerp en zo'n luier die dan ook nog eens om kinderbilletjes van 2 jaar gevouwen kan worden, is helemaal een handvol voor een klein kindje van 8 pond.
    Mijn neefje bestond het eerste jaar namelijk vooral uit luier... (ook one-size-fits-all) en dat was ook best lastig met de broekjes, want die waren door een wasbare luier al wat "voller".

4. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
  5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ruim 2 jaar wasbare luiers gebruikt voor mn dochter! De goedkope luiers die jij noemt, zogenaamde "Chineesjes" die je vaak op ebay of marktplaats ziet, zou ik zelf niet voor gaan; ze zijn in onvriendelijke omstandigheden (kinderarbeid bijvoorbeeld) geproduceerd en het materiaal is niet super, er zit bv ook maar 1 inlegger in waardoor ze sneller "vol" zijn.

Je eisen, ik snap het helemaal, maaaaaaaaar, ik heb een andere ervaring:

Je hebt twee delige systemen en pockets die je vult met een inlegger en dan aandoet als een pamper. Beiden zijn fijn, maar de 2 delige - een stoffen luier en een PUL of wol overbroekje - past vaak veel beter en is daardoor minder lekkagegevoelig.

Een one size systeem past vaak niet vanaf de geboorte; mn zoon was 3800gr bij de geboorte en kon na een maandje ongeveer wel in onze bumgenius luiers, een one size. Daar voor was het niet echt fijn, die dunne beentjes en billen in zo'n mega dikke luier.

Mijn tips zijn:
    Team lollipop bamboe luiers in Engeland kopen, gecombineerd met een flip overbroekje.
    Bumgenius pocket luiers.

De inlegpapiertjes voor poep heb je pas nodig als je kindje flink bijvoeding eet. Zuigelingenpoep spoelt moeiteloos eruit in de wasmachine. De velletjes zijn vaak 100 stuks op een rol voor 5 euro. Plus dan je verzendkosten maar ik bestelde vaan 10 rollen tegelijk en waste ze mee bij een plasluier en gebruikte ze dan opnieuw. Alleen na een poepluier gooide ik 'm weg.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik gebruik Easyfits van Tots Bots voor overdag, ook een one-size luier en die zit echt heel erg goed, ook bij jonge kindjes. Luier is wel dikker dan wegwerp, maar mijn dochter heeft er absoluut geen last van.
    Ik moet zeggen dat ik klitteband wel fijner vind dan drukknoopjes; ik heb ook drukknoopjes EFs, maar klitteband is een stuk sneller aan te doen en beter af te stellen (lipjes beetje schuin naar beneden laten wijzen voor perfecte aansluiting bij de beentjes).
    Waarom wil je geen klitteband?

Op www.kaatjekatoen.nl kun je ook veel info vinden!

7. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Wij zijn gister bij een consulente geweest van Kaatje Katoen en gaan waarschijnlijk voor de Bamboozle. We twijfelen alleen nog of we meteen met maat 2 beginnen, of toch een groeipakket kopen.

En Locusta, volgens mij ken ik jou van een ander forum (KP);)

8. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ja, ik denk dat ik ook maar eens bij Kaatje Katoen ga vragen om een beter beeld te krijgen van wat er nou is en wat het beste aansluit op ons beeld.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb destijds hele lading op Marktplaats gekocht, euro per stuk.
    Ik had wasbare 'pampers', met klittenband, maar ik gebruikte ook die ouderwetse vierkante, die kun je makkelijker in verschillende maten vouwen.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, dat lijkt me een goed idee, dan zie je wat er allemaal mogelijk is.
    Ik had van verschillende merken eentje gekocht en gekeken wat het beste werkte. Die niet goed pasten bij mijn kindje weer verkocht en van wat goed werkte extra bijgekocht.

Deel Deze Pagina