Manlief en ik zijn echte avondsnackers . Koekje bij de koffie, bakje chips, toastje. Maar dat beginnen we nu allebei te merken aan onze broeken, dus het is tijd om op te letten . Iemand nog tips voor gezonde, maar wel lekkere snacks voor 's avonds?
Als je fruit en groente lekker vindt... cherrytomaatjes snoeptomaatjes stukjes paprika pastinaakfrietjes knolselderijfrietjes rijstwafels ed? snack a jacks rijstwafels of popcornwafels (bv van zonnatura) verkruimelen dan heb je nog steeds een bakje waar je uit kunt pikken zeg maar.. Zuivel? magere yoghurt met fruit optimel varianten pudding ed Succes!
Iets anders gaan doen waardoor de behoefte weg gaat Klusje, wandelen. Of water drinken, waterijsje, komkommer, cherrytomaatjes of rijstwafel.
Ik heb hetzelfde... maar bovengenoemde snacks geven me toch niet zo'n voldaan gevoel als een bakje vette chips olf lekkere koek Maar serieus, een komkommer als snack vind ik prima voor smiddags ofzo of vlak voor het koken, maar niet gezellig op de bank... Ik heb nu de app: my fitness pall op mn smartphone en die geeft mij inzicht in hoeveel calorieen ergens inzitten. Zo maak ik bewustere keuzes. En natuurlijk helpt "maat houden" ook Ik snoep nu nog wel chips, maar koop ze in uitdeel zakjes. 1 zakje zou genoeg moeten zijn. toch de smaak, maar je blijft niet doorsnaaien. Qua koekjes zijn cafe noirs of langetjes ( kaneel) lekker en kan je best wat van eten want ze bevatten niet superveel calorieen. ( moet je geen halve rol opeten natuurlijk). Verder rijstwafels met laagje chocola. ( groot en toch chocolade smaak en nog geen 100 calorieen per koek) Koffiewafels van Cereal bevatten ook niet veel calorieen, maar je hebt toch het idee dat je wat weg zit te eten. En ik heb ook wel eens toastjes van AH Excellent in huis olijf kruiden of zoiets. Zijn lekker gekruid, beetje chips achtig, maar bevatten niet veel calorieen.
app: my fitness pall heeft manlief en de eerste keer hij hem gebruikte werkte het meteen 3 kilo er af nu . Alleen door de vele uren die die vorige week draaide kon het niet bij gehouden worden , Wil die vandaag weer doen , al moet ie weer veel uren draaien vandaag , ben benieuwt. Ik doe ook even mee en schrijf thuis op wat ik gehad heb . Wij eten als we zin hebben zilveruitjes augurk komkommer en soms beetje ships, van die uitdeel zakjes . En bij de koffie dip koekje maria koekjes van de lidel . Weekend eten we wel eens wat lekkers .
Van oranje borrelnoten naar geroosterde chili-paprika kikkererwten Wat heb ik nodig? 2 potten biologische kikkererwten3 el kokosolie of olijfolie2 tl paprika poeder (zoet)2 tl chilli poeder (pittig)1 tl komijnpoedersnufje zeezoutbakplaat met bakpapierHoe maak ik het? Verwarm de oven voor op 180 graden. Spoel de kikkererwten goed af en laat even uitlekken (of dep droog) en doe ze in een kom. Meg alle andere ingredienten exclusief het zout goed door de kikkererwten heen. Leg een vel bakpapier op een bakplaat en verspreid hier gelijkmatig de kikkererwten. Rooster ze vervolgens zon 35 minuten goudbruin en knapperig (schud ze eventueel halverwege het roosteren even goed). Laat afkoelen en bestrooi nog met een beetje zout. Tip:Koop het liefste een glazen pot kikkererwten en een variant waar ze geen extra zout en suiker aan hebben toegevoegd. Je kunt natuurlijk ook gedroogde kikkererwten laten wellen en koken maar dat kost je een stuk meer tijd.
Biologische bananenchips Volkoren toastje met zalm? Paprika snoeptomaatjes Amandels doppinda's notenmix cracker met kaas wij zijn ook echte vreters savonds. Daarom ook meer op zoek gegaan naar gezondere dingen.
Die heb ik ook!(app) moet zeggen dat het gelijk duidelijk is wat je ongemerkt naar binnen werkt! 1 saucijzen broodje, 500 kcal Had daar nooit zo bij stil gestaan. En ik kom eigenlijk nooit aan mijn 1200 kcal op een dag..
Goed topic dit!! Wij zijn ook echt snackers s avonds. Dan zitten we om 20.00 uur op de bank en zeggen we...' wanneer gaan we eten?' hahaha. Mijn man houdt niet van vis ofzo... ik neem dat wel eens. Maar dan gaat er vaak chips en nootjes doorheen. Of een lekkere moorkop haha. Vreselijk.
Bedoel je trouwens gezond of calorie arm? Nootjes zitten natuurlijk vol met "goede vetten" maar als je daar een paar handjes van neemt zit je al snel aan 500 calorieën!!
Als je wil afvallen zou ik niet zo snel nootjes ed gaan eten, omdat je daar niet echt van zal afvallen (gezond is het wel). Een bakje yoghurt of wat rauwkost/fruit of dadels zou ik dan eerder doen.
Weet niet of het laag aan calorieën is, maar is alvast wel gezonder dan snoep en zoetigheid: * olijven * gazpacho * noten en rozijnen
Plakjes komkommer met kruidenkaas of een waterijsje. Zo doen wij het ook. Toch iets lekkers maar niet veel calorieën of enorm vet. Als je echt nog trek hebt: een kopje kwark (dus niet een hele bak) met wat honing en zaden en pitten. Vult enorm en dan wil je echt niets meer. Een pot avondmelange thee is ook gewoon lekker. Je went er wel aan. Gewoon lekkere dingen beperken tot het weekend en het niet kopen door de weeks.
walnoten ongepeld, noten kraker erbij... je bent bezig met het openmaken en eet stukken minder. fruit salade, eindeloos variëren. tja en het is ook gewoon levensstijl verandering toch? Eerder was er hier vrijwel altijd chips in huis, nu af en toe een gezonde ongezouten notenmix. Dat is niet makkelijk geweest, en ik heb de chips gemist.....