Ik weet niet of dit al eens eerder is geopend maar het leek me wel handig, om elkaar tips en tops te geven over van alles Mijn tip (wel heel erg inventief) vandaag deed m'n vriend m'n zoontje in de tummytub. M'n zoontje is er achter dat die met z'n mond scheten geluid kan maken en dus ook in bad (bellen blazen). Ik pak 2 rietjes en ga onder water bellen blazen. Nou meneer lag in een deuk haha! Nog een tip voor vlekken uit kleren te krijgen; m'n oma koopt het altijd omdat m'n opa visserman was (teervlekken) groene zeep dat zwarfega heet als ik me niet vergis. Echt super spul!! Wasmachine op stand 95c draaien met natuur azijn (laatst ook al gepost hier). Jullie nog tips of tops??
Mensen die met openbaar vervoer gaan; Ga bij het aankomen van een tram of bus zoveel mogelijk bij de ingang staan, vooral als je niet met de betreffende OV mee moet. Zo hinder je de mensen die wel mee willen. Tip: doe alsof je in wilt stappen, maar doe het op het laatste moment toch niet.
tip: voor de buschauffeur, als je bovenstaande wil voorkomen: rijd dan gewoon door bij de halte! (ookal staat er een vrouw met knalroze duowagen duidelijk kenbaar te maken dat zij wel mee wil) Een echte tip: als het gaat regenen trek dan ook de plantjes die onder een afdakje staan in de regen! tip 2: doe het alleen als ze in een bak staan, niet als ze in vaste grond staan
ik had dat van die azijn ook ergens gelezen. Dat het helpt tegen het vaal worden van nieuwe kleren, dus eerst even wassen met azijn. Nu wou ik dat doen met de babykleertjes maar vraag me af hoe moet ik dat dan doen? Azijn bij het wasmiddel of bij de wasverzachter? Of alleen azijn, en in welk bakje dan?
Tip om het vocht uit je spinazie te binden: klein beetje poeder-saus uit een zakje erdoor roeren. Zit er meteen wat meer smaak aan. Geen natte aardappels en vlees meer op je bord!
Ik doe nieuwe babykleertjes in een emmer met koud water en natuurazijn en laat dit een paar uur staan, dan in de wasmachine met neutral en dan wat azijn als wasverzachter .
Handig (en grappig) dit topic. Even een abonnementje erop Kan zelf nu effe geen tips bedenken.. Slecht he?
als je je witte was weer wit wil hebben, een dingetje steradent bij het wasmiddel doen! werkt echt super!
Mijn zoontje past niet meer in de Tummy Tub. In een gewoon badje nog wel maar omdat hij nog niet goed kan blijven zitten moet ik hem continu ondersteunen en heb ik geen handen vrij. Als hij nu moet badderen leg ik zijn aankleedkussen op de grond in de douche, leg hem erop en pak de douchekop zodat ik die boven hem kan hangen. Hij heeft dikke lol en ik heb mijn handen vrij. Als ik hem inzeep leg ik de douchekop naast hem zodat hij wel warm blijft. Doe wel de douche deur dicht want tocht is niet prettig voor zon baby. Echt superhandig om zo je kind te douchen! Ik ga nog even nadenken over meer tips
oh nog een tip: als je geraspte kaas op is voor over de pasta, dan kun je ook wat oud brood brood laten drogen in de oven, dan verkruimelen en in een koekepan bakken met wat oregano of knoflook en olijfolie en je hebt een lekker knapperig alternatief
vazen schoon krijgen: heet water erin en een vaatwas tablet erin, roeren en laten staan. Frituur schoonmaken:vet eruit water erin tot boven die aangekoekte rand, vaatwastablet en aanzetten. vlekken in kleding direct verwijderen met handzeep! beetje natmaken paar pompjes handzeep en goed wrijven. peuters badderen in een grote wasbak is veel makkelijker als een badje en je kan tenminste goed staan. bij een maxi cosi zit net onder de rand waar het zonneschermpje uitkomt een knopje (aan de achterkant) , als je die indrukt komt de rand naar vormen en kan je het zonnescherm opbergen of uittrekken. kinderwagen banden kan je heel makkelijk laten oppompen bij elke fietsen winkel. honden met last van maag ,ontlasting kan je primaeen paar keer alleen witte rijst (gekookt) voeren, licht verteerbaar en helpt. Als de kleine de kinderwagenbak te hard vind ja iki heb er zo een., vouw een wiegedeken in 3 en en hij past prima onder het matrasje. bij gevoelige billen is het voor de kleine (of peuter) lekkerder om gepoetst te worden met grote watjes die natgemaakt zijn in een bakje met een beetje huidolie(neutral).ook bij rode of stukke billen voelt dit veel prettiger. difrax heeft dunne bijtsleutels voor de vroege tanden krijgers. Difrax brede speen past op avent fles.daarmee is 1,2,3, speen veel makkelijker te bedienen.
waarom lees ik dit nu pas!!!! hoevaak ik niet heb staan kl*ten met dat schermpje.... voor mij te laat, maar goede tip!
Bij de eerste stukjes brood: Knippen ipv snijden! Heb 2 scharen die hier alleen voor het brood zijn.. Altijd mooie gelijke stukjes brood zonder dat ze plat gedrukt zijn.. en super snel
Dat doe ik dus met kipfilet hahaha, veel handiger dan snijden. En waar ik toevallig laatst achter ben gekomen : Vlees zoals kipfilet, schnitzelfs en dat soort dingen kun je veel beter knippen wanneer ze bevroren zijn (niet keihard natuurlijk, gewoon.. medium bevroren haha) en zo krijg je veel mooiere gelijke stukken.