Hoi! Over een paar daagjes hoop ik de bevallen van ons 2e kindje. Bij mijn eerste heb ik borstvoeding gegeven, maar dat ging na 2 weken niet meer. Ik had tepelkloven, spruw en een borstontsteking. Mijn dochter begon ook onrustig te worden bij het aanleggen. Vermoedelijk omdat ik er steeds meer tegenop zag van en door de pijn. Nu wil ik het heel graag weer opnieuw gaan proberen. Maar ik ben toch weer een beetje bang voor tepelkloven etc. Ik heb rood haar en een erg blanke huid en volgens de verpleegkundigen in het ziekenhuis kon dit een van de redenen zijn dat ik zo snel kloven had. Verder heb ik erg veel bloed verloren tijdens de bevalling (2 liter), maar geen idee of dit er ook mee te maken kan hebben. Heb je tips en tricks voor me om zoveel mogelijk te voorkomen dat ik opnieuw tepelkloven ga krijgen? Dat ik ze krijg, verwacht ik wel. Maar het liefst zo min mogelijk en niet weer dat mijn tepels na 4 weken nog steeds zwart zijn van de korsten. Bedankt alvast voor je antwoord! Groet, Red
Hai Red, zo dat zijn wel heftige dingen om mee te maken zo kort op elkaar. Spruw, borstontsteking en tepelkloven : ( In ieder geval kun je tepelkloven goed voorkomen door goed aanleggen en mocht je toch last krijgen, laat iemand je goed bijstaan, dus meteen een lk laten komen! Tepelkloven horen er echt niet bij, ze zijn een symptoom dat er iets niet goed gaat. Mocht je toch kloofjes krijgen is een fijne creme, zoals Lansinoh een aanrader, hoef je er niet af te halen voor het voeden. De huid van je tepels geneest sneller als het goed ingesmeerd blijft, vergelijkbaar met je lippen. Veel succes he met je bevalling! Kirsten