Net alles op mijn gemakje doorgelezen. Als ik het goed heb begrepen zijn dit de belangrijkste punten: Samenvatten mag ze dus niet: -lactose -melksuiker -melkvet -weipoeder Soja melk mag wel als vervanging van melk. Daarnaast vooral naar b keuze kijken waar meer keuze is dan lijkt. Goodies en zonnatura zijn merken met lactose vrije producten. In veel niet te verwachten producten is het wel toegevoegd zoals vleeswaren. Klopt het zo een beetje? Dan ga ik nu de ah site eens bekijken. Alvast bedankt allemaal. Morgen gaan we beginnen dus ben benieuwd....
Melk Bij stichting Voedselallergie, vind je heel veel info over allergiën. Assortiment- & productinformatie - Veelgestelde vragen - Consumentenservice - C1000 Bij c1000 kun je een productlijst downloaden Allergenen - Albert Heijn Bij AH ook.
Voor je inderdaad alle melk gaat weglaten kan de arts je dochter een heel simpel onderzoek laten doen waarmee ze kunnen zien of ze lactose intolerant is. Se krijgt dan in het ziekenhuis een bekertje ddrinken met lactose erin. Daarna moet ze om de zoveel tijd blazen in een apparaatje en als ze nog niet kan blazen krijgt ze een maskertje om voor een x aantal seconden. Als de waarde op het apparaatje op een gegeven moment boven een bepaald getal komt is ze lactose intolerant. Zo niet, dan niet. Dan kun je nog denken aan melk volledig weglaten om een melkallergie uit te sluiten of te bevestigen. Hier ook veel buikpijn en een poedertje om ontlasting zacht te maken. Zoon kreeg bovenstaand onderzoek na meer dan twee jaar pijn en hij bleek al die tijd niet tegen lactose te kunnen. Is je dochters groei verder goed?
Zoals ik van de kinderarts begrepen heb hoeft ze niet lactose intolerant te zijn maar omdat ze een spastische darm heeft kunnen haar darmen daar wel op reageren..... Daarom zou testen niets uitsluiten. De groei van mijn dochter is heel goed, ze is erg lang voor haar leeftijd.
Nu alweer een week aan de slag en tot nu toe gaat het goed. Vinden steeds beter onze weg in melkvrij. Onze dochter vind het soms nog wel lastig als ze geen kruidenboter mag of kaas. Gelukkig wel andere producten gevonden die ze ook erg lekker vind. We gaan ons er inderdaad 6 weken strikt aan houden en dan maar weer verder zien. bedankt allemaal voor het meedenken!
Kruidenboter kun je ook zelf maken van margarine/halvarine en daar fijngehakte kruiden, citroensap door doen.