Heb jullie een bepaalde eetstijl?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik las in het blad kinderen over suikervrij eten met je gezin.
    Tegenwoordig rukken er verschillende eetstijlen op: E-nummervrij, suikervrij, enz.

Hebben jullie een bepaalde eetstijl?
    Zo ja, merk je verandering met hoe je gezondheid was en nu is?
    (het gaat mij niet om een dieët die je voor een paar weken/maanden aan houd)

Wij hebben geen bepaalde eetstijl, het is wel alles met mate.
    Ik let er wel op dat er niet veel gesnoept wordt.

2. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Hm, ik ben wel veranderd qua eetstijl, maar dat heeft vooral te maken met toen ik verhuisd was naar Belgie. Ik zag daar niet veel voorgesneden groenten in zakjes liggen, of de heerlijke maaltijdpakketen van Conimex en Wereldgerechten. Daardoor ben ik soort van "gedwongen" om zonder pakjes en zakjes te koken, en dat duurde wel even om aan te wennen.

Nu, jaren later, doe ik eigenlijk niet anders. Het is ook nog goedkoper. De Albert Heijn zit in Belgie sinds een aantal jaar, dus heel sporadisch wil ik er nog wel eens van afwijken :)

Aan mijn gezondheid merk ik niet zo veel, maar wel aan de portemonnee.

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik ben ook wel veranderd. Wij gebruiken bijv. geen halvarine/margarine meer maar roomboter. Snoep snoepen en koekjes doen we heel weinig, dus onze dochter doet dat automatisch ook niet. Heel soms chips, maar ook weer niet voor dochter. Ze weet nog niet wat het is, dus ook niet wat ze mist. Als ze chips wil dan krijgt ze bakje cornflakes. Verder ben ik zelf vorig jaar bij de lunch groente gaan eten. Meestal een hele komkommer en 3 tomaten.

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

O ja, dat doe ik nu ook al een tijd en het bevalt mij prima.
    Ik gebruik alleen zakjes bij lasagna of stoofschotel en bepaalde soepen.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wij doen niks bijzonders, gewoon normaal en met mate. Vind t een beetje onzin om overal op te Letten.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik persoonlijk geloof niet zo in het suikervrij eten/e nummer vrij. Vind het momenteel een gigantische hype.

Wij zelf eten thuis zoveel mogelijk biologisch vlees. Ook zorg ik ervoor dat we elke dag genoeg groente en fruit eten. Ik vind het belangrijk om gezond te eten, maar vind snacken op z'n tijd ook kunnen.

7. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Precies mijn woorden.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113

Hier idem dito..
    gewon eten met gezond verstand!

9. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Hier eten we alles ( met mate ). Dochter van bijna 3 eet ook wel eens een zakje chips, ze lust geen water dus drinkt sap/ranja. Met het weer van gisteren eten we toch best wat water ijs. Soms voel ik me wel eens raar zoals gisteren, zijn we in Eindhoven gaan zwemmen, zijn er gezinnen wat gewoon hun fruit pauze houden ( niks mis mee, iedere ouder is anders ) zien ze me dochter een mini magnum eten om half 1 zegt hun zoontje; dat zijn nu slechte mensen he papa? Ik heb er niet op gereageerd maar voelde me wel enorm gekwetst.

10. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Niet consequent omdat niet alle volwassenen in huis het er mee eens zijn. Zelf wil ik zo veel mogelijk vegetarisch, vlees en zuivel zo veel mogelijk biologisch en overig voedsel in een zo puur mogelijke vorm (dus als ik brood of chips wil eten bak ik het als het kan zelf). Binnenkort hebben we een tuin en ik hoop het een en ander zelf te kunnen laten groeien. Mijn zoontje laat ik tussendoor regelmatig komkommer, artisjokken, paprika enz. snoepen.
    Met superfoods, sapkuren enz. heb ik 3 keer niks.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier eten we alles met mate. Ik kook nooit uit pakjes en zakjes, probeer zo veel mogelijk biologisch te kopen maar suiker eten we hier gewoon. Stoor me soms wel een beetje aan dat opdringerige, hijgerige gedoe waar die nieuwe eetstijlen blijkbaar moeilijk zonder kunnen.

12. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Belachelijk! Dus je bent slecht als je je kindje met dit warme weer een lekker ijsje laat eten? Niet schuldig om voelen.

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Belachelijk!! Als je gaat zwemmen dan is het in mijn ogen een speciaal uitje en dan mag er ook wat lekkers gegeten worden. Wij waren donderdag gaan zwemmen en aansluitend langs de Mac. Dat moet kunnen. Net als gistermorgen om 11.00 uur een ijsje na het peuterdansen.

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Mensen zijn omnivoren; schrappen van bepaalde dingen (behalve als het echt op overbodig voedsel gaat) is niet goed. Wij eten dus alles maar wel de gezonde varianten en alles met mate.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij eten zo weinig mogelijk pakjes/zakjes. Dit omdat IK (en ik ben degene die het meest kookt) het niet zo lekker vind om dat te gebruiken. Ik vind de smaak altijd wat vlakker en zouter. Dan kruid ik het liever zelf. Mijn partner kan daarentegen niet koken zonder pakjes/zakjes omdat er een gebruiksaanwijzing op moet staan. Zonder een gebruiksaanwijzing kan hij nog niet eens een pannenkoek bakken. Te jammer gewoon :D

Verder zijn we cheapo's, dus zolang het biologische vlees duurder is dan het normale vlees, eten we niet biologisch. Een paar weken terug was het andersom bij de Lidl; toen was het biologische gehakt goedkoper dan het 'normale' gehakt. Nou, dan eten we natuurlijk wel biologisch :p

Verder probeer ik zoveel mogelijk vers te eten ook, maar heb ik soms zo geen tijd of zin om sperziebonen te doppen dat ik een pot sperziebonen pak. Aan de andere kant maak ik soms zelf ook mijn eigen marinades/sauzen ver van tevoren of gebruik ik de slowcooker.

Dus tja, niet echt een vaste stijl. Zolang het maar lekker is :D !

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eetstijl vind ik een raar woord.

Wij eten gewoon zo puur, vers en gezond mogelijk.

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik eet zelf suiker en enummer vrij ivm dieet.

Maar ook ik vind kant en klare meuk niet te eten. Ik maak alles vers en dat heeft zoveel meer smaak.

We snoepen niet thuis en eten tussen door veel fruit en groente

18. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Sinds ik moslim ben (8jr nu) alleen halal vlees. Ik kook "vers" want vind pakjes enzo niet meer lekker.
    En liever geen aspertaam/assulfaam

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zo vers mogelijk. Ook het liefst zo 'eerlijk' mogelijk. Geen pakjes.
    Maar soms ook lekker gemakkelijk, niet teveel moeite.

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik eet volgens het alles-wat-los-en-vast-zit-principe. :D

Deel Deze Pagina