Na natuurlijke zwangerschap nu beginnen met ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jopa1000, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Hoi,

Ik durf de stap te nemen, ik trek de stoute schoenen aan en vraag om ervaringen!

In 2007 zwanger geworden, (wel pas na 6 jaar gelukt) en dolblij! Nu een prachtig meisje rondlopen van inmiddels 3,5 jaar oud.

De wens voor een tweede was er eigenlijk meteen, toen mijn dochter 1 jaar oud was zijn we er weer voor gegaan. En het wil maar niet lukken. Zelf contact opgenomen met het Geertgen in december en de MMM ingegaan.

Helaas is het sperma van mijn man niet goed. Veel te weinig en daardoor dus niet gelukt tot nu toe. Advies was direct ICSI, maar wij wilden toch nog IUI proberen en dat hebben we 3 keer gedaan. Geen zwangerschap helaas. Iedere keer zaten we ruim onder de ondergrens van IUI!

Nu moeten we er dus aan geloven, op dag 21 moet ik met Deca gaan beginnen en dan de volgende ronde gaan we ervoor.

Mijn man z'n broer heeft nu 2 kinderen ook middels ICSI, waarschijnlijk is het dus erfelijk. (ook slecht zaad)

Wij zijn dolblij dat we al een kindje hebben, anders had ik er waarschijnlijk heel anders ingestaan.

Mijn vraag aan jullie is, wie is na een eerste kindje ook in de MMM terechtgekomen en ICSI gaan doen? Ik hoop natuurlijk op wat succesverhalen waar ik mij aan kan vasthouden! De wens voor een tweede is echt heel groot geworden, wil zo graag een broertje / zusje voor onze dochter!

Alvast bedankt voor het lezen,

Groetjes Jopa1000

2. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hoi lieve Jopa,

Ik weet niet of je me nog kent (uit "we gaan ervoor in 2010)
    Ik kwam jouw berichtje tegen en was benieuwd hoe het met je ging. Ik lees dat het nog niet gelukt is om een broertje of zusje te mogen krijgen. En nu moet je ook nog eens aan ICSI beginnen. Balen meid maar ik hoop zo voor je dat het lukt.
    Hoe is het met je pijn enzo??
    Heb je daar nog veel last van.
    Ik hoop gauw dat je weer zwanger mag worden.

Liefs rodelief

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hoi,

Wij hebben ook een kindje "normaal " gekregen. Ben 6x normaal zwanger geworden (binnen 3 mnd)en toen lukte het niet meer.
    Toen nog een keer met IUI ( ook mk)

Nu 4 IVF-tp gehad en hoop volgende week de 5e tp te hebben.
    Dus geen succes-story hier, maar snap je gevoel wel volkomen.

Overigens is er bij ons niets aan de hand ( zegt men)

4. jopa1000

Hoi Rodelief,

Natuurlijk ken ik je nog, met de pijn is niets veranderd, gelukkig ben ik wel geheel afgebouwd met de morfine. Inderdaad blijkt Jopaman heel slecht zaad en is het een wonder geweest dat ik zwanger ben geworden van onze mooie meid!

De wens voor een tweede is heel erg groot en daarom gaan we (na 3x IUI) voor ICSI. Morgen start ik met spuiten, brrrrrrr!

Hoe is het met jou? Hoe gaat het met je 2 mannetjes? Leuk om weer van je te horen!

Kaboutertje, jeetje meid ook jullie al een hele weg moeten afleggen voor een tweede wondertje. Lijkt mij erg frustrerend dat ze zeggen dat er niets aan de hand is, zijn er nog andere onderzoeken mogelijk? Ik hoop voor je dat 5x tp scheepsrecht is, de MMM is niet niks!

Nou hier gaat morgen het "feest" beginnen, starten met de Deca spuit. Ik kijk er toch wel naar uit, eindelijk een "echte kans"!

Groetjes Jopa!

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik snap je: ik was ook blij eindelijk te mogen gaan spuiten.

Nee er zijn geen onderzoeken meer wbt de mk-en. We zijn ook naar gent geweest, dus hebben er alles aan gedaan.

Maar moet zeggen, dat ik er nu ook wel klaar mee ben met al die hormoontroep.
    Ik gebruik nu al 1,5 non-stop troep en ben het zat om telkens te moeten plannen om de fm ed heen.

Maar dat neemt niet weg, dat ik er emotioneel nog lang niet kaar mee ben ;)
    We willen zo graag een brusje voor kk... en de hoop op een wonder blijft. Het is per slot van rekening 7x gelukt, dus waarom nu niet?
    En dat vind ik het moelijkst, het blijven hopen op niets waarschijnlijk.

6. jopa1000

Kaboutertje, ik kan mij goed voorstellen dat je op een gegeven moment (1,5 jaar is echt heel lang!) klaar bent met al het geregel rondom behandelingen om nog maar niet te spreken over de hormonen!

Ik ga keihard voor je duimen dat de 5de tp succesvol zal zijn!

heel veel succes!

Heb je nog meer cryo's, of is dit echt de laatste?

Groetjes Jopa

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee dit is de laatste.
    Ach we regelen al 6 jaar. Ik wilde bijv ook niet op vakantie als ik eventueel zwanger zou kunnen zijn ( ivm mk-en).

Morgen moet jij deca he? mag ik een tip geven?
    Haal hem 30 min voor tijd uit de koelkast dan is hij minder pijnlijk en dart hem in je vel. Gelijk bamboem, anders gaat de naald niet verder dan je wilt.

8. jopa1000

Hoi Kaboutertje,

Bedankt voor de tips, vanmorgen de eerste spuit pijnloos gezet!
    Dat ik dat heb gedaan....maar het viel mee.
    Alleen het inspuiten was een beetje branderig. Maar niet heftig ofzo.

Hoever zit je nu? Wanneer is een eventuele testdatum? Ik duim voor jou!

Groetjes Jopa

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Helaas is mijn poging afgebroken. Mijn bmsl was niet dik genoeg.
    Nu is sept verder na de vakanties.

Ik baal wel, maar ach of we nu 1 2 of 3 mnd moeten wachten. Die cryo's zitten fijn in hun vriezertje.

Deel Deze Pagina