nou ik zou zeggen geef wat aan mij, ben dus 'geen' prater..klap altijd dicht als ik iets wil gaan zeggen...zit altijd te zoeken naar de juiste woorden...en ben ook leeuw dus heb geen tips!
Hey! Ik weet niet waar je precies in Groningen woont maar er zijn in de dorpen soms meer therapeuten dan je denkt. Kan je ha je bijvoorbeeld niet doorsturen. Ben zelf ook zo'n kwebbel....vind het zelf ook wel vervelend. Neem me ook vaak voor om me koest te houden maarja...doe het al zoooo lang Devilshase: Goeie tip zeg ....... Als het voor haar zo makkelijk zou zijn geweest..
Yep, zo eentje ben ik! Lijk altijd vrolijk, mond staat nooit stil, want oh wee als ik zwijg begin ik na te denken over alles waar ik liever niet aan denk! Mijn ervaring is dat de mensen die dicht bij me staan nog eens niet meer luisteren naar wat ik allemaal zeg, omdat het meeste echt gewoon gerattel is. Niet leuk want ik merk het wel en soms zeg ik echt wel eens iets dat nuttig is Behalve als ik met mijn zoontje bezig ben, dan kan ik stil zijn en gewoon genieten van hem te zien spelen ofzo.
hier hielp een elastieke om mijn pols heel goed. zo gauw als ik dacht dat ik ta lang prate trok ik aan het elastiekje en liet het los. door de "pijn"stopte ik dan met praten
Als je dit zo bewust doet, kan je toch eigenlijk zelf je mond al houden? Dit zou bij mij echt niet werken (denk eerder dat ik nog meer ga praten omdat ik uit ga leggen waarom ik mijzelf zit te pijnigen ). Maar wellicht helpt het de ts wel
wauw Devilschase dat had ik nog niet geprobeerd! hihihi @Elmo Nope, niet nog meer therapeuten. Deze peut was al met doorverwijzing van huisarts @Amber70 : ratelen om de pijn niet te hoeven voelen..... kan misschien wel kloppen. Heb ook altijd zo'n standaard antwoord als mensen vragen hoe gaat het met je? ZEg ik meteen : GOED. en er dan meteen achteraan : en met jou? Gisteren is het me best redelijk gelukt om niet hyper te worden. Heb me enorm zitten concentreren op mijn ademhaling. Vanmiddag word een ware beproeving, moet met de kindjes naar het ziekenhuis, dus ik moet dan wel praten ( vragen beantwoorden en dingen uitleggen.) Maar moet dus wel gaan oppassen dat ik niet ga ratelen en hyper word van binnen. Want dan ga ik dingen zeggen waar hun helemaal niks mee kunnen Schiet ook niet op dan he hihihi
Hier ook een kwebbelkont en ik moet mij altijd verantwoorden... Bijv. gister ik ben wezen zwemmen met dochter, we bestellen wat te eten (kipnuggets en frietjes) en dan ga ik mezelf lopen verantwoorden waarom ik dus frietjes bestel tussen de middag! (en nu moet ik dus proberen mezelf hier niet te verantwoorden, waarom ik het deed! hahahahaha!) Maar ik praat ook gewoon veel... Niet altijd tegen vreemden hoor, want soms heb ik gewoon echt geen zin om te praten tegen vreemden! Maar vaak klets ik toch wel! Ik kan me er ook aan irriteren! Maar het is niet dat ik geen sociaal leven heb, want die heb ik wel. En onzekerheid, tsja dat is wel aanwezig hier! Oh en ik ben een leeuw, maar weet niet of dat er wat mee te maken heeft hoor!
De Leeuw: Een groot ego - waardoor hij arrogant en verwaand kan zijn - extravagant en verkwistend zijn de negatieve karaktertrekken van de Leeuw. De goede eigenschappen zijn dat Leeuwen een sterke levenskracht hebben, integer, creatief, royaal en waardig zijn. De levensles van de Leeuw is te leren zijn eigen identiteit te ontwikkelen en een manier te vinden waarop hij zijn creatieve energie het best kan gebruiken. De Leeuw heeft veel zelfvertrouwen, maar is tevens bang om belachelijk te worden gemaakt of uit de gratie te vallen. Hoewel de Leeuw heel hartelijk en liefhebbend is, heeft hij de neiging de dingen op zijn eigen manier te doen. Wanneer hij te vaak wordt uitgedaagd de leidersrol op zich te nemen, verliest hij zijn interesse. Een Leeuw moet zich leren beheersen om met zijn enthousiasme niet alles uit het leven te halen en op de rand van het ravijn te willen leven. De creatieve drang op een Leeuw mag nooit worden onderdrukt, omdat dan zijn mogelijkheden worden verspeeld. Een Leeuw zou zich wat flexibeler moeten opstellen en het niet altijd beter willen weten. Alleen dan komt de warmte, vrijgevigheid of loyaliteit van zijn karakter volledig tot zijn recht en ook zijn verlangen anderen echt te begrijpen. Leeuwen adoreren hun kinderen en brengen het goede in het kind naar boven. Zij zijn enorm gevoelig en snel gekwetst, maar hebben de neiging te domineren en dat mag nooit worden onderschat. Wel is het altijd goed bedoeld; ze willen het beste voor de mensen waar ze om geven of met wie ze werken. Ze neigen naar ongeduldigheid, wat ze hun hele leven zouden moeten proberen in te tomen. Omdat Leeuwen geboren leiders zijn, kunnen zij in een welke situatie dan ook de leiding overnemen en alles in goede banen leiden. De geestdrift en hartstocht die zij als kind verwerven, behouden zij hun hele leven en kunnen zelfs de carrière van de Leeuw bepalen. Toch kunnen zij lijden onder het feit té bewust van hun status te zijn. Ook wanneer ze anderen in hun directe omgeving niet kunnen bijhouden, worden ze gekweld. Wanneer Leeuwen merken uitgedaagd te worden, kunnen zij behoorlijk overheersend en zelfingenomen zijn. Aan de andere kant zijn het fantastische minnaars en ouders. Zij geven meer om relaties dan welk sterrenbeeld dat ook. Leeuwen zijn integere en zorgzame mensen.