Onze dochter is nu 9 maanden en ze heeft al een tijdje doorgeslapen. Een aantal weken geleden begonnen de tandjesklachten en weken drama gehad. Nu is de tand er dan eindelijk door, maar mevrouw word elke dag om 5 uur wakker. Normaal slaapt ze 's middags amper en is ze om 6 uur echt moe en dan wassen, fles en tegen 7 slaapt ze. Gister heeft ze laat in de middag wel geslapen toch wel zeker een uur/anderhalf. en de fles pas tegen 8 gehad en dan slapen, maar dan word ze nog steeds om 5 uur wakker. Tijd rekken heeft dus geen zin. Wat hebben jullie gedaan? Gewoon laten liggen in bed of toch gewoon fles geven? Ik vind het niet erg om er voor haar uit te gaan, maar een uurtje later is toch wel fijn.
Ik zou proberen om gewoon te laten liggen. Zeker als ze niet huilt. Misschien valt ze niet veel later weer in slaap. Ik laat de kleine ook vaak gewoon liggen. Hij valt dan in slaap. Als ik hem voed en terug leg valt hij ook in slaap. Kan zo soms wel uitslapen tot 11 uur.
Hier word de kleine tussen half 8 en half 9 wakker, is dit rond half 8 en ik lig nog lekker en hij ligt rustig te kletsen laat ik hem (en mezelf) lekker liggen. Is hij wat jengelig neem ik hem lekker even bij ons in bed... en dan is het jengelen eigenlijk altijd over... en dan krijgt hij gewoon rond half 9 zijn fles..die enkele keer dat hij blijft jengelen krijgt hij gewoon de fles eerder.