Dus jij doet deel 2 in 2 uur tijd? Dat vind ik serieus knap..en ben jaloers nu haha Ik doe er zeker zo'n anderhalf uur per dag over hoor! Behalve in het weekend dan doe ik alles effe snel... Op vrijdag wel weer langer bezig om het dan voor het weekend netjes te hebben.
Stomme vraag misschien maar hoe maak jij de muren van de badkamer schoon? En ik voel me door jullie schoonmaakschema's maar een viezeling.... Elke dag wc schoonmaken? Nee hoor! 1x per week de douchecabine? Nee, dat wordt em ook niet.... Toch is ons huis leefbaar en schoon (naar mijn maatstaven). Dus ts: je zult er je eigen draai in moeten vinden. Of elke dag een beetje of een dag in de week alles. Succes!
Deel 2 kost me maximaal 1.5 uur * sorry* haha Twee dingen, ik ga één als een bezetene tekeer. Volgens mijn man ben ik een soort snelheidsduivel als ik schoonmaak. Ik ben ook helemaal bezweet inclusief spierpijn als ik klaar ben. Soort workout . Ik vind het zulk stom werk dat ik er zo snel mogelijk van af wil zijn . Twee goede kans dat mijn norm voor wat schoon is anders is dan de meesten in dit topic. Ik maak lang niet zoveel schoon zoals sommigen hier en toch vind ik het bij ons thuis schoon.
Bij mij verschilt het.. Als ik er geen zin in heb dan begin ik en na een kwartier al pauze van een half uur en dan weer een half uur verder etc en als ik de zin kan vinden raas ik ook door maar ben dan ook zeker wel een uurtje of twee flink bezig... Vaak doe ik dingen ook tegelijk, ben ik bezig met de keuken opruimen en ligt er iets wat naar de woonkamer moet. Loop ik gerust naar de woonkamer om het weg te leggen en begin ik daar schoon te maken en dan na een tijdje denk ik; oja! Was in de keuken bezig...
Jeeeej wat poetsen jullie allemaal veel! Onze schoonmaakster komt 1x in de 2 weken 3 uurtjes poetsen en wij zelf doen vrij weinig haha. Een keer door het toilet en stofzuigen als ik echt vind dat er veel kruimels etc liggen. Maar verder heb ik echt wel wat beters te doen. Of niet, maar niks doen ben ik ook een kei in!
Hier doe ik elke dag alles afstoffen boven en beneden, dan sowieso om de dag boven stofzuigen en beneden elke dag. Dweilen 2 a 3 keer per week, vaker mag niet ivm houten vloer. Wc elke dag, douche grote beurt 1 keer per week, en na het douche dagelijks ef snel. Keuken na het koken, maar echt alles leeg halen, oven, magnetron, vaatwassee en alle tegels enz 1 keer in de maand. Ramen ligt aan hoe vies ze zijn. Bed verschonen 1 x per week maar dat doet vriendlief en de was doen we saampjes sinds ik zwanger ben
hahaha leuk al die verschillende reacties. Heb inmiddels ook wat schema's gevonden. Eens kijken of het een beetje gaat lukken! Vind het wel de moeite waard om het zelf te doen..scheelt veel geld.