Dames, wij moeten aan een andere auto. Nu is het zo dat ik 1.90 ben en er een kindje op komst is. Heeft er iemand ervaring met auto's waar lange mensen inpassen en ook nog een kindje + kinderwagen in vervoerd kunnen worden? Ik wil geen limousine, maar het liefst een wat kleiner autootje dat ook te betalen is qua wegenbelasting. Een Renault Twingo pas ik zelf in, maar ik vraag me af of ik daar ook nog een en ander in kwijt kan. Heb toendertijd niet in de kofferbak gekeken Alvast bedankt!
1.95 lang hier Wij hebben twee auto's, maar ik rijdt zelf het liefst in de Peugeot 206sw. De andere auto is de Opel astra station maar vind het daar toch net wat krapper. Ford focus sation hebben we ook geprobeerd (maar enrom mee opgelicht dus man wilde er helaas niet meer aan) en die reed ook erg prettig. Peugeot en Ford zijn in wegenbelasting leuk. De Opel is duurder, is mede zwaarder door de hoeveelheid airbags haha.
Hier lange man, Zafira en c max geprobeerd. Cmax had mijn man meer beenruimte in als onze achterwaartse kinderstoel achter hem stond. De achterstoelen kunnen nog zn 7cm naar achter worden verplaatst zodat je meer beenruimte creeerd. Je houdt nog ruim voldoende kofferbak ruimte over als de stoelen naar achter zijn verplaatst. Vorig jaar met 4 man 2 weken naar Italië geweest incl kinderwagen, loopfiets etc.. hoedenplank kon nog gewoon erop.
Ik zou gewoon eens naar een occasion center gaan waar ze veel verschillende auto's hebben staan. Allemaal proberen, wat voor de één een fijne auto is, is voor de ander misschien wel verschrikkelijk. Ik heb "lurch" uit de Addams Family wel eens een Corsa verhuurd. De beste man is 2.15 en hij vond het prima
Wij hebben een Toyota AYGO, mijn man is 1.90 en hij past er goed in. Kinderstoel kan achter de bijrijdersstoel, dan heb je daar ook nog redelijk beenruimte. Met kinderwagen Is het wel een beetje passen en meten; wij hadden het onderstel in de kofferbak en de wagenbak naast de maxicosi op de achterbank, dat paste precies. Bedenk ook dat het maar ongeveer een jaar Is dat je zoveel moet meeslepen, daarna gooi je gewoon een buggy in de kofferbak en klaar Is kees. Je kan bij babyzaken passen of een kinderwagen wel in je auto past, dat vinden ze helemaal niet gek. Wij hadden de mutsy evo.
Ik heb ook een mutsy kinderwagen. Bedankt tot zover voor de tips. Als ik een dag kon gaan 'passen', had ik dat zeker gedaan. Helaas gaat dat niet ivm mijn bekken. Ben blij dat ik mn hond uit kan laten, maar daarna ben ik klaar voor de rest van de dag Zal het eens voorleggen aan mijn vriend. Ik heb bij een te kleine auto dat ik gigantische kramp in mijn scheenbeen krijg en dat is echt niet prettig Cmax klinkt goed als ie nog 7 cm verder naar achter kan
Mijn vriend is 1.95. Wij hebben een ford focus en een peugeot 307 sw. Beide kan hij lekker in zitten. Wel wat grotere auto's zijn het.
Toevallig pas ook zo'n topic geopend man is 1.96 en hebben een dochtertje van 2 en een baby op komst. Mijn reneult clio is groot genoeg voor ons drieën maar een baby erbij past niet wij kwamen helaas op een skoda octavia of superb uit. Weet niet of jullie ook nog een tweede willen maar neem dat ook mee in evt een beslissing