Baan opgezegd

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee2, 17 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee2

Deedee2 Lid

28 apr 2017
    65
    4
    8
    Vrouw
    Ik liep er al een tijdje mee.
    Ik had overal net te weinig tijd voor.
    Ik wilde leuke dingen doen met mn kinderen, maar er moesten nog boodschappen gedaan worden, de was moest nog gedaan worden en de tuin was ontploft omdat in de lente het onkruid nou eenmaal sneller groeit dan de planten die ik mooi vind.

Dus ik heb mn baan opgezegd.

Ergens vind ik het doodeng.
    Ik ben nog nooit werkeloos geweest.

Op zich heb ik de komende tijd genoeg te doen om de tijd door te komen.
    Maar zie er wel een beetje tegenop.
    Ga ik niet vereenzamen? Hoe zorg ik ervoor dat ik niet hele dagen alleen ben, want al mn vrienden werken gewoon.

Zijn hier nog andere die (sinds kort) werkeloos zijn? Al dan niet vrijwillig.
    Wat doe jij door de weeks?

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb een beetje hetzelfde. Ik ben gastouder, heb voornamelijk bso kids en een tweeling van 8 mnd flexibel in de opvang. Dochter is sinds vorige week ook naar school dus op mijn vrije ochtenden is Netflix m'n beste vriend. De eerste week eea aan klusjes in huis gedaan, maar das nu ook wel even klaar.

Saai man.

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Ik heb het 3,5 jaar geleden gedaan. het ging niet goed met onze oudste, en we vonden dat 1 van ons er altijd voor hem moest zijn na schooltijd. Omdat ik minder werkte was de keus snel gemaakt.
    En ik heb er van genoten! Wat een heerlijke tijd was het. In die tijd werd ik zwanger van de derde, en het was heel fijn om even geen druk te hebben van werk, ook niet nadat hij geboren was. Hij heeft erg veel gehuild. waardoor erbij werken bijna niet was gegaan, maar nu had ik de stress niet van het wel moeten werken terwijl hij zo veel huilde.
    Ik was voor ik stopte heel veel van plan, allerlei ruimtes uitmesten, spullen weg gaan doen, heel veel op pad, heel veel naaien.
    Er is niks van gekomen. Ik heb me zo goed als niet verveeld, de dagen vlogen om. Als je de tijd hebt, ga je alles ook rustig aan doen.
    Sinds kort ben ik weer aan het werk, omdat ik opeens weer enorm veel zin had om wat meer te doen dan thuis zijn. Na de wisseling van school gaat het erg goed met de oudste gelukkig en is het niet meer echt nodig dat ik er altijd ben na school. En ik merk dat ik nu veel meer doe in een week, ook in huis, dan toen ik altijd thuis was. Alles gaat weer in een hogere versnelling, en dat vind ik ook weer heerlijk.

Wij leven sowieso een beetje op het moment. We plannen geen jaren vooruit (nouja, alleen de grote verbouwing van ons huis dan), we komen financieel ook rond op mijn mans loon, dus we bekijken het gewoon per moment.
    Zo wilde ik dus weer gaan werken, nou, dan doe ik dat. Mijn man is een tijdje ZZP'er geweest, ook best. Nu is hij weer een eigen bedrijf gestart, ook allemaal prima. Zo lang we onze vaste lasten maar kunnen betalen doen we lekker waar we zin in hebben en dat voelt zo fijn :)

Kangerootje, julia80 en LiveLifeLovely vinden dit leuk.
  4. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Wat dapper en wat geweldig!

Je zult daar je weg in moeten vinden denk ik. En tuurlijk, er zijn veel mensen wie werken, maar veel moeders werken parttime toch, dus vast wel een aantal keren per week mensen die wél thuis zijn.

Hier is het financieel niet handig om te stoppen met werken, maar anders zou ik echt wel thuisblijfmoeder zijn hoor :D

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb precies het zelfde gedaan en was ook bang om te vereenzamen maar niets is minder waar.

Jaren heb ik in de reiswereld gewerkt en mijn man werkt in de Haven, onze diensten kwamen altijd slecht uit waardoor we elkaar weinig zagen en dus als gezin zijnde niet veel konden doen. Daarnaast waren de kosten zo hoog voor de BSO dat voor mijn gevoel mijn salaris op ging aan die kosten omdat dat bijna gelijk stond.

Wij hebben toen heel goed nagekeken of we het uberhaubt financieel konden redden op 1 salaris en heb ik voor mijzelf heel goed overwogen of ik inderdaad niet zou vereenzamen.

Ik zeg heel eerlijk dat er echt dagen zijn dat ik wel eens denk '' Had ik nog maar een baan '' maar aan de andere kant zou ik het nooit op willen geven wat ik nu heb. Iedere dag ben ik er voor de kinderen, ik pas zo nu en dan eens op op de kinderen van vriendinnen, help veel op school, ik kan mijn hobby heel goed uitoefenen ( urbexen ) mijn man is minder moe omdat hij nu op zijn vrije dagen ook gewoon eens zonder moeite even een tukkie kan doen ipv dat hij dan op de kinderen had moeten letten omdat ik aan het werk was. Daarnaast heeft hij nu de mogelijkheid gehad om door te leren waardoor hij weer hogerop kon in functie.

Financieel zullen we altijd moeten blijven opletten maar we hebben niets te klagen. Ik zou echt nooit meer anders willen. Ik kan gaan en staan waar ik wil en we genieten zoveel meer van elkaar en van ons al gezin. Eenzaam heb ik mij nooit gevoeld, ik zorg er altijd wel voor dat ik iets te doen heb, ik ga nog steeds lekker er op uit met vriendinnen, ik doe veel met de kinderen en ook ik las wel eens een '' vrije '' dag voor mijzelf in om eens lekker niets te doen ;)

Bubblez, Ysabella en Triangel vinden dit leuk.
  6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben een paar maanden thuis geweest omdat ik meet rust in huis wilde creëren, maar ben nu een jaar later alweer aan het werk. Het was niet voor mij weggelegd Ik werk 19 uur verdeeld over 3 dagen dus ben nog steeds wel veel thuis waardoor ik nog veel met de kinderen kan doen. Boodschappen laat ik bezorgen en heb 2×2 uurtjes een schoonmaakster in de week. Dit zorgt ervoor dat mijn tijd thuis ook echt voor de kinderen is.

7. Deedee2

Deedee2 Lid

28 apr 2017
    65
    4
    8
    Vrouw
    @Skatje hahaha "saai man" was niet de reactie die ik verwachte. :p Maar wel eerlijk.
    Met klusjes in huis ben ik echt niet in een weekje klaar en dan heb ik altijd de tuin nog.
    Ik ben eigenlijk van plan om niet aan netflix te beginnen (hebben we op het moment ook niet) maar wie weet denk ik daar over 2 maanden heel anders over.

@riean Dat klinkt wel herkenbaar wat je zegt. Met onze oudste gaat het ook niet helemaal lekker en we hebben net het traject opgestart om haar te laten onderzoeken op ASS en/of ADD. Vooral de oudste heeft echt behoefte aan regelmaat, structuur en aandacht. En dat schiet er tot nu toe nogal eens bij in.

"Ik was voor ik stopte heel veel van plan, allerlei ruimtes uitmesten, spullen weg gaan doen, heel veel op pad, heel veel naaien."
    Ja ik heb ook een hoop plannen. Uitmesten, spullen wegdoen, huis schilderen binnen en buiten, de tuin onderhanden nemen. Ik ben beniewd hoeveel daar van terecht gaat komen. :)
    Een derde gaat er hier niet komen, met twee kinderen zijn we echt compleet.

Ik heb nu het plan om tegen januari ofzo weer te gaan solliciteren, omdat ik verwacht dat voor altijd tuis zitten niet mijn ding zal zijn.

@LiveLifeLovely Die reactie krijg ik meer :cool:: Dapper.
    Eerst dacht ik dapper? is het niet meer weglopen van verantwoordelijkheden ofzo? Maar hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik het eens ben met de stelling: het is dapper.
    Ik ben ook best trots op mezelf dat ik de stap heb durven nemen.
    Tuurlijk heeft het financiele consequenties en zullen we misschien niet op vakantie kunnen en moet ik misschien mn auto verkopen. Maar volgens mij kunnen we met een beetje minder luxe ook prima leven en gaat mij dit een hoop rust opleveren.

@Debaky Dank je wel voor je bericht, ik hoop dat het bij mij ook zo zal gaan.
    Mijn man heeft nu op vrijdag vrij en die gaat er denk ik ook erg van genieten dat hij dan kan uitslapen of gewoon iets voor zichzelf doen om dat als het goed is de "dagelijkse dingen" dan al gedaan zijn.
    Ik ben ook zeker van plan een hobby te zoeken (heb ik de afgelopen jaren nooit tijd voor gehad) en te gaan sporten (al ben ik niet zo sportief). Hopelijk doe ik zo ook weer nieuwe contacten op.
    Een vriendin van mij werkt regelmatig weekenddiensten, dus daar kan ik doorde weeks wel mee afspreken en ik ken nog een thuisblijfvader, dus daar kan ik mooi een bakkie koffie gaan doen (al drinkt hij thee ;) )

8. Deedee2

Deedee2 Lid

28 apr 2017
    65
    4
    8
    Vrouw
    Ik ben nu ook van plan om in januari weer te gaan solliciteren, maar misschien bevalt het me wel zonder werk, dat weet ik nog niet.
    Ik werk nu nog (deze maand voor het laatst) 32 uur per week, verdeeld over 5 dagen. Maar veel minder is in mijn functie erg lastig. 3 dagen werken lijkt me ook wel wat, maar heb ik de laatste maanden niet kunnen vinden, vandaar dat ik nu deze beslissing heb genomen.
    Anders had ik een werkster een schilder en een tuinman aan moeten nemen en mn kinderen gaan ook nog naar de BSO. Ik dacht: waar werkt ik eigenlijk voor?

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat snap ik hoor, een baan van 19uur bijvoorbeeld is erg moeilijk te vinden.
    Je komt al gauw op 24/32 of meer uit.

Ik weet dat we ook erg geluk hebben qua oppas. Papa is de maandag thuis en vrijdag is oma er. De jongste gaat woensdag naar opvang en middelste bso. De oudste is vaak tegelijkertijd met mij vrij. Als we meer dagen opvang nodig hadden zou ik ook echt alleen voor de opvang hebben moeten werken en dan had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan.

Je moet gewoon ondervinden hoe het gaat! Ik heb zeker genoten van mijn tijd thuis.

10. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ik werk officieel wel nog anderhalve dag in de week, maar i.p.v. een baan in het onderwijs (met geen mogelijkheden zo weinig te werken), nu een paar uurtjes in een winkel en de rest thuis.

Ik vind het heerlijk! Zeeen van tijd voor mijn kleine meid en als mijn man thuis is van het werk, hoeven we niks meer.

Niet meer in het weekend racen naar de supermarkt, niet meer de avonden tot tien door, omdat je toch soms iets moet doen in het huishouden etc etc.

Natuurlijk is het ook wel eens saai, maar je leert snel mensen kennen die ook bepaalde dagen vrij hebben.
    Voor de rust in het gezin zou ik,niet anders meer willen.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik ben nu ruim een jaar thuis. Soms mis ik het wel dat ik even 2 middagen werkte per week. Maar mijn jongste is een heel gezellig kind. Is continu bezig, ze kan gewoon niet stil zitten. Dus zij houd me ook wel bezig. Soms is het ook wel een beetje saai moet ik eerlijk toegeven, maar als je werkt heb je ook wel eens geen zin of een baaldag. Ik heb zelf geen fijne jeugd gehad maar 1 van de beste herinneringen is toch wel dat er altijd iemand thuis was als je uit school kwam.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als je je verveeld kan je altijd nog een klein baantje nemen van 3-8 uur in de week ofzo.. misschien kan je zelfs wel iets doen waarbij je je kind evt mee kan nemen en alles wat je dan verdient is ook nog eens belastingvrij :D

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind mezelf nou niet echt werkloos haha.

Ik ben vorig jaar april gestopt met werken. Ik zat toen vlak voor punctie en werd helemaal gek van mn baas en toen heb ik ontslag genomen. Toen werd ik zwanger en nu hebben we een zoon. Ik ben van plan om thuis te blijven tot hij naar school gaat.

En wat doe ik? Nou ik verveel me niet hoor! Zo ongeveer mn dag;
    07.00 wakker worden, eten, dieren voeren, alles opstarten.
    07.30 zoon uit bed halen, wassen en aankleden.
    08.00 de fles
    08.45 zoon op de vloer spelen. En ik ruim dan de vaatwasser uit, was het spul van de ochtend af, doe een was in de wasmachine, veeg het huis, maak het bed op. Etc.etc. luiers verschonen en met de baby spelen tussendoor.
    12.00 nieuwe fles
    13.00 vaak even boodschappen doen.
    14.00 baby in de box. Ik hang die was op van de ochtend, vouw die van gisteren op, ruim de zooi weer op, en bereid het eten voor.
    16.00 nieuwe fles.
    17.00 eten koken. En overige klusjes
    18.00 eten. En dan even rust.
    19.30 zoon in bad (nu even elke dag)
    20.00 man doet de fles. Ik doe het huis. Ruim alles van t eten op, ruim alle kamers op. Leg kleren klaar voor zoon voor de nacht en voor de volgende dag. Maak onze kamer klaar voor de nacht (rommel opruimen wat er is neer gekwakt) ruim de douche op, stop een was in de machine, poets de wc, ruim de keuken en de woonkamer op. Zet eten klaar voor de volgende dag.
    21.30 zoon op bed en dan rust.

Dus ja, oke ik ben thuis. Maar ik kan niet zeggen dat ik me verveel ofzo... haha. Ik vind het zo druk genoeg. Volgens mij zou ik gek zijn geworden als ik dr nu nog naast zou werken.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met een kleine baby heb je het altijd wel druk, maar eigenlijk doe je op een dag uiteindelijk niet eens zoveel. Als je kinderen groter zijn heb je het veel minder druk, zeker als ze al naar school gaan.
    Ik zou lekker veel voor mezelf gaan doen :D, en het huishouden goed bijhouden. Dat lukt nu niet altijd even goed (werken allebei 4 dagen). Nu ben ik blij als ik om 21:00 op de bank zit en mijn vrije vrijdagochtend is voor mij echt heilig (al doe ik dan vaak alsnog het huishouden...)

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik denk dan wel dat onze definitie van "niet zoveel doen" enorm verschilt. Haha.

En ook toen ik hem nog niet had vond ik het druk genoeg. Doordat ik heen werk heb doe ik al gauw allerlei extra klusjes. En kan ik bijv makkelijk mee naar afspraken en dingen. Ideaal.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat je in je vorige post omschreef was het huishouden wat ik (we) in de avonden/vrijdagochtend/weekenden doe ;). Of niet, want ik kom niet overal aan toe. Moet regelmatig kleding uit de (schone, dat dan weer wel ;)) wasmand plukken ;)
    En overige klusjes doen we niet zoveel, ramen zemen enzo.
    Deze week wel heel druk. Mijn man in de keuken aan het klussen, ik werken (lekker druk, not ;)), naar huis, omkleden, avondvierdaagse, kinderen naar bed. Dan is het 21:00 en moeten we nog afwassen (tijdelijk, tot de nieuwe keuken er is), klein wasje erin die ik een uur later weer op kan hangen en dan uitgeblust naar bed ;)
    Als ik niet zou werken, zou ik voor mijn gevoel echt zeeën van tijd hebben ;)

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat dacht ik ook. En dat valt dus tegen. Het is wel zo dat mn man en ik meer tijd samen hebben. Want wat ik normaal nog naast mn werk in de avonden en het weekend deed doe ik nu grotendeels overdag. Ik heb de avond redelijk "vrij".

Hier is alles savonds schoon en opgeruimd. En dat geeft veel meer rust dan toen ik nog werkte. Veel fijner vind ik zelf.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik ben sinds januari gestopt met werken en vind het heerlijk :)
    Nou heb ik nog best wat te doen met een dreumes en er komt nog een gupke bij vanaf juli, maar ik vind het heerlijk om lekker te keutelen met mn dochter, de oudste 2 van school te halen, en wat meer op school te kunnen helpen. Af en toe een bakkie doen met zus of moeder. Nee ik verveel me absoluut niet.:)
    Het is weinig spannend, maar dat heb ik nu ook gewoon even nodig merk ik. Even een trapje terug. Geen geren en gevlieg en met chronisch slaaptekort toch moeten presteren. En als het wel weer begint te kriebelen dan ga ik gewoon weer aan de slag, ik zie wel wat ik dan ga doen. :)

LiveLifeLovely vindt dit leuk.
  19. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Ik ben sinds november gestopt met werken. De sfeer op het werk was niet te harden. Werkte in de zorg. Ik nam dit mee naar huis en dat was voor de sfeer thuis ook niet goed. Ik had het gevoel dat ik de kinderen te kort deed.
    Heb hier tien jaar gewerkt. Maar vind het wel heerlijk dat ik overdag alle tijd voor de kinderen heb nu.
    Wel ben ik nu aan het zoeken voor een hobby. (Lees mijn topic)
    Maar heb nog geen dag spijt gehad dat ik niet meer werk.

LiveLifeLovely vindt dit leuk.
  20. Nana Mouskouri

Nana Mouskouri Actief lid

9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Ik ben nu bijna 7 jaar thuis, oudste word 7 en ik vind het heerlijk!

Deel Deze Pagina