Wat is beter voor sperma voor iui. Geen onthouding of te lange onthouding.

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sanyi, Nov 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Hoi hoi,

Ik zit met een dilemma. Vanmiddag heb ik voor mijn iui poging een fm meting gehad.
    Nu heb ik 2 folikkels van 18mm, maar omdat er voor woensdag geen plek is, krijg ik morgenochtend mijn iui zonder pregnyl.

Maar nu is mijn vriend langer dan 5 dagen geleden klaar gekomen. Afgelopen zondag wel geprobeerd, maar lukte niet.
    Nu vroeg ik me af. Is het beter voor het zaad dat mijn vriend vandaag toch nog klaarkomt of dat we wachten?

Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Zelf denk ik dat het beter is dat ie toch nog ff komt :)

Alvast bedankt.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hoe is de zaadkwaliteit? Bij een te laag aantal zaadcellen zou ik het nu niet meer doen. Je hebt kans dat er dan heel weinig zaadcellen in zitten, omdat de tijd tot de IUI te kort is. Misschien dat je dan onder de gewenste grens voor IUI komt, waardoor de kans op slagen heel klein is. Het meest gunstig is onthouding van minimaal 3 dagen en maximaal 7 dagen. Langer onthouding heeft ook een nadelig effect.

Ik zou de beslissing baseren op hoe de kwaliteit normaliter is. Ik denk zelf dat langere onthouding in jullie geval minder erg is dan wanneer je het nu nog zou doen en op een onthoudingsperiode van maar 12 uren komt.

3. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Dank je voor je antwoord.

Afgelopen keer hadden we over de 100mln, waarvan ruim 60% bewegelijk.
    1e iui waren dat er 27mln waarvan 14mln bewegelijk.

Ik denk dat nu idd de tijd wel erg kort word, want om 10.30 moeten we het al inleveren.

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Heb ik een tijd geleden gevraagd aan de fertiliteitsarts bij ons; een week ertussen is het beste; niet langer vanwege de kwaliteit, iets korter mag wel maar dan loop je het risico dat er niet zoveel is (nog niet bijgemaakt).

5. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Nou we hebben vandaag de iui gehad en hij had 155mln onbewerkte zwemmers en waarvan 38mln bewerkt. 49% waren daarvan a kwaliteit. Nu weer op het wachtbankje.

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Goede aantallen, toch? Succes met de wachtweken!

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Succes met de wachtweken; zeker de tweede; die is slopend.

8. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Hele goeie aantallen. Dank jullie wel. Helaas lange lf, zelfs 2 1/2 week wachten.

Nephtys jij heel veel succes met je hormoonpompje.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    2,5? Jeetje, dan hoop ik dat je veel afleiding hebt! Ik zou de laatste 1,5 echt naar de klok zitten staren! Ik duim voor je.

Bedankt :) morgen weer een fm!

10. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    1,042
    3
    38
    Ja verschrikkelijk is dat. Ene maand gaat beter dan de ander, maar die laatste week is echt killing. Als ik dan op 12/13 dpo zit wil ik soms testen, maar doe het niet. De komende weken lekker aan mijn surprise werken.

Spannend morgen zeg. Succes!

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Verstandig; te vroeg testen kost geld en het zegt niets met al die fluctuaties van hormonen :)
    Surprises maken is een goede afleiding.

Dank je; voor het eerst kijk ik er echt naar uit en ben ik niet alvast mezelf aan het voorbereiden op slecht nieuws.

Share This Page