tips en truukjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petrabr, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Het heeft bij mij serieus misschien wel 2 maanden geduurd voordat ik doorhad dat als mijn kleintje een lekkage had met poep en haar hele rug vol zat dat het het handigst is om het rompertje op te rollen zodat niet alles onder zat
    en nu:
    wil ik meer truukjes en tips

Een tijd geleden ontdekte ik dat mijn oudste uit zichzelf gebukt gaat staan nadat ze naar de wc is geweest, dit heeft ze denk ik op het KDV geleerd maar het is superpraktisch met het schoon en droogmaken van haar billen

wie weet er nog meer?

2. fafje

fafje Niet meer actief

bij "rug spuiters"....doe ik de romper altijd van boven naar beneden uit ;)...komt zn haar niet onder te zitten!(dus armpjes via het hoofdgat uit)

of romper dwars over het hoofdje aan doen...en dan pas goed draaien, zo is het niet zo strak over het hoofdje

3. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    moeilijke slapers fles in bed geven zodat ze al drinkend in slaap vallen en je stiekem weg kunt sluipen.

hij in zn ligstoel in een laagje water in bad en ik tegelijkertijd douchen. kan hem wel zien en houd de douchedeur open. ik zing en dans onder het douchen en hij heeft grote pret. daarna droog ik mezelf af en smeer mn creme'tjes en trek ondergoed aan. dan droog ik reza af en kleed hem aan, leg hem op de grond om te spelen en kleed ondertussen mezelf aan.

baby's fohnen na badderen. heeeeeeel handig met plooien en fijn voor zo'n mini die het snel koud heeft.

4. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    bij luier verschonen hem ook zelf een luier in zn handen geven om mee te spelen.

5. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    een krant, tijdschrift of knisperende zak als ultiem speelgoed of afleiding.

6. adi

adi Niet meer actief

Ja inderdaad, wat was ik blij toen mijn man met deze tip kwam!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Luierzakjes vast open gevouwen aan een knop van een laadje of deurtje van je commode hangen, zodat je gelijk de vieze poepluier er in kunt mikken.
    Tijdens de zindelijkheidstraining als ze bijv. in hun blote kont lopen, maar nog wel een rompertje aan hebben, de knoopjes van de romper aan hun zij vastknopen, zodat ze niet over hun romper plassen. Vast heel logisch hoor, maar ik was er niet op gekomen :).

8. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bij jongetjes heel handig is met het verschonen van de luier,
    alvast de nieuwe luier onder de oude leggen. Zodat als je de oude luier 'weg trekt' de nieuwe gelijk daarna dicht kan 'klappen'.
    Vaak gaan ze door het temp. verschil nèt op dat moment plassen,
    dus hier voorkomt dat heel wat plasincidentjes.

Ik zal nog es verder denken..

9. fafje

fafje Niet meer actief

nageltjes knippen als ze slapen...

haartjes ook :p (zijn haar is al 2 cm gegroeid in 6 weken!!)

aan het hoofdeind staan als je de plooitjes in het nekje goed droog wilt krijgen (baby kijkt jou dan aan en kijkt naar boven)

deed ook toen ie nog aan "wildplassen" deed...schone luier al onder de vieze..vieze weg trekken en gelijk schone omhoog

10. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Geweldig die tip van de romper vast maken bij de zindelijkheidstraining. Ben er nog lang niet aan toe maar ik onthou hem!

11. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Goeie tip van die schone luier onder de oude leggen. Mijn zoontje plast namelijk altijd tijdens het verschonen;).

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    - hier ook romper vast knopen maar dan over het schoudertje.
    - speelgoed die alleen bestemd is bij het verschonen. Damian blijft laatste tijd niet graag liggen op zn rug dus geef ik hem een speeltje die hij verder nooit ziet, alleen tijdens het verschonen. Zo blijft speelgoed leuk en steeds weer nieuw en dat is een perfecte afleiding.
    - hier weinig speelgoed omdat we regelmatig wat speelgoed verstoppen en week later weer tevoorschijn halen en ander speelgoed dan weer opbergen. Op deze manier blijft het steeds weer nieuw en dat scheelt weer in je portomonee
    - Wennen aan haartjes knippen: Om er voor te zorgen dat het niet vreemd is dat iemand/jij met een kam door zijn/haar haartjes gaat om het daarna te knippen, geef hem/haar regelmatig gewoon even een kam, om zo spelenderwijs te leren dat een kam niet eng is en het voortaan een bekend voorwerp is, wetend waar het voor dient.

Ik zoek alleen nog de Gouden Tip voor het tandenpoetsen!!
    Hoop dat iemand wat heeft aan mijn tips.

13. Oemie

Oemie Actief lid

6 sep 2009
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    tandenpoetsen:
    ik gaf mijn dochtertje al vroeg haar tandenborsteltje om mee te spelen.. zo was ze gauw gewent aan een borsteltje in der mond.

Hier helpt het om voor de spiegel te poetsen! doe ik dat niet dan duwt ze mijn hand weg. maar voor de spiegel is ze zo nieuwsgierig aan het kijken wat wij voor de spiegel doen.

mijn dochtertje is trouwens 10 maanden.. en poetsen op deze manier sinds haar eerste tandje met bijna 7 maanden.:)

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nagels knippen was hier altijd een klein drama, als ze slaapt gaat niet want dan maak ik haar wakker maar sinds ik er een liedje bij zing ligt ze doodstil te luisteren naar het liedje en kan ik rustig knippen :D

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

- je baby juist wakker de nagels knippen zodat ze leren dat het gewoon is (wel voor de tv)
    - bij tandenpoetsen altijd dezelfde liefdjes zingen zodat ze weten hoe lang het duurt
    - in bed een hydrofiel onder het hoofd leggen zodat je minder hoeft te verschonen (idem onder de billen op het verschoonkussen)
    - poepluiers in plastic boterhamzakjes doen voor je ze weggooit (scheelt heel veel stankoverlast en minder vaak bak hoeven te verschonen)
    - speelgoed verwisselen zodat dingen weer 'nieuw' zijn
    - knuffel speciaal voor in bed zodat al vroeg aangegeven kan worden dat kind naar bed wil (bij ons "Nijntje")
    - zelf voeding maken en in ijsklontbakjes op laten vriezen. Klontjes in een zakje en per paar laten ontdooien. Heel weinig verspilling bij start bijvoeding geven

PS: Las hier de tip van het fohnen van je kind! Pas hier wel heel goed mee op. Een fohn kan ongemerkt zeer warm worden!!

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat zou ik afraden zodra ze wat meer gaan bewegen en dingen in hun mond stoppen. Ik vond Irem toen ze 2 maanden was met een punt van de hydrofiel redelijk ver in haar keel gepropt, dat was dus de laatste keer dat dat ding in bed lag.

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    nageltjes knippen is hier ook altijd drama geweest:
    - tijdens dvd kijken vergemakkelijkt de boel
    - nu hij wat ouder is: stickers verdienen!! ;)

tandenpoetsen: ook drama (gevooelig tiepje, mijn zoon ;)):
    - tandenpoets lied.
    - Woordjes met veel AAA of IEIE's laten zeggen zodat je goed bij respectievelijk de achterste en voortnden kunt komen (hier aap en ieniemienie ;))
    - eigen tandenborsteltje geven
    - zelf na laten poetsen
    - bij mamma laten poetsen.

Over verschonen
    -idd al een schone luier er onder legger
    -spuitluiers tot de rug: romper oprollen zodat zijn/haar haren niet onder zitten bij het verschonen

zindelijk worden
    - geen romper meer maar onderbroekje en hemdje
    - veel laten kijken bij vriendjes die al net iets verder zijn met zindelijk worden

Ik ben nog op zoek naar de ultieme 'eet nu eens zelfstandig en eet nu eens door (tempo!!)'-tip

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Mary Woods: Misschien spelletje spelen wie als eerste iets op het bord op heeft. Niet meteen het hele bord maar bijvoorbeeld, wie heerft als eerste zn aardappeltjes op ofzo. En verdient dan een extra koekje of iets na het eten. Of als je vla eet, dat hij dan als kadotje van die chocopops krijgt. ik weet het niet, verzin het nu terplekke haha. Hier een makkelijke eter dus nooit over dat soort dingen nagedacht.

tip over woordjes bij het poetsen heb ik helaas nog niks aant, hij praat nog niet. Maar wel goeie tip voor later.

19. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Leg meerdere speentjes in bed zodat ze er zelf altijd eentje vinden.

Olvarit potjes kun je vaker gebruiken. Als je bijv. zelf fruit gemaakt hebt doe je het potje helemaal vol. Draait de deksel dicht en zet 'm op de kop. Zo trekt het potje weer vacuum.

Smeer naar iedere schone luier zinkzalf of sudocreme... Hier mike 10 maanden en geen luieruitslag..

Ik zal verder nog eens nadenken over tips en trucs. Wel handig topic.

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier nog nooit gesmeerd. damian is 16maanden en nog nooit luieruitslag gehad:D

Deel Deze Pagina