tips en truukjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by petrabr, Nov 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    De tip voor spugers die rondtijgeren/kruipen: spuugdoekje op hun rug leggen :). Ik had altijd wel een spuugdoekje klaarliggen, maar Lisa blijft niet op die plek liggen en aangezien ze het geweldig vindt om met haar handen door de spuug te gaan, hebben we er altijd snel 1 nodig.

Als je kindje veel spuugt, al wat ouder is (dan 2 maanden ofzo) en al in het ledikant ligt zodat je geen hydrofielen meer kan gebruiken en je hebt geen zin om 3 keer per dag het hele bed te verschonen: een laken bij de Zeeman ofzo kopen, verknippen, de randen omzomen en zo heb je een aantal doeken voor in bed voor aan het hoofdeinde. Ook handig bij snotterende baby's die hun bed volsmeren met snot :). Wij gebruikten eerst handdoeken, maar dat geeft zoveel was! Dit is echt ideaal. We gebruiken het niet meer zo heel vaak, maar als Lisa nu in bed spuugt terwijl ze al bijna slaapt, veeg ik het goed droog en leg er dan zo'n stuk laken op zodat ze wel droog ligt. Later verschoon ik het bed uiteraard wel, maar als ze al bijna slaapt vind ik het zonde om haar dan helemaal weer uit bed te moeten halen. Nu schuif ik haar naar beneden, laken erop, en leg Lisa weer op het laken.

De tip van de romper naar beneden uit doen had ik een tijdje terug gelezen, een paar maanden terug zat Lisa helemaal onder, dus ik de romper naar beneden uit doen. Heel snugger, maar de sondevoeding liep, dus kon de romper niet uitdoen omdat het slangetje onder haar romper zit en dus aan de voedingspomp vast ;). Wij zaten daar 's nachts echt zo van: haha, handig! :D

2. adi

adi Niet meer actief

Hiermee maak je meer kwaad dan goed. Mijn kinderen hebben nooit luieruitslag gehad (weet niet eens hoe dat eruit ziet) en nog nooit billen gesmeerd.
    Door die zinkzalf ademt de huid veel slechter, je kunt beter gewone zachte cremé smeren als de baby toch geen uitslag heeft;
    En daarnaast is zinkzalf gemaakt om (geïrriteerde) huid te laten drogen, (was vroeger ook handig met katoenen luiers). Maar een gezonde huid droogt dan te veel.

3. adi

adi Niet meer actief

hahahah

Mijn man wilde hier altijd een dweildoek onder de buik van de kinderen leggen. Dan konden ze tijdens het tijgeren de vloer alvast schoonmaken :D

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Whahaha, ja dat is ook een idee! Aaah, kruipende dweiltjes ;) He..jammer dat die van mij niet meer kruipt :D:p

5. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook, kleintje pakt em soms beet en issie "los"....ik vouw em wel in een driehoek, kan ie net iets meer vast tussen de spijlen en leg baby zo dat de armpjes de randjes niet kunnen pakken

nagels knippen(vijlen) idd wakker ( maar bij hele jonge babies tijdens slapen, mijne balt zn vuistjes nog al en is heel bewegelijk)

6. fafje

fafje Niet meer actief

kraamzorg en cb vertelde mij liever geen zinkzalf, droogt tev eel uit...dan liever sudocreme...hier overigens nooit luieruitslag...na het schoon maken van de plooitjes met natte billendoekjes, altijd even met iets droog de plooitjes nadeppen...(met de hydrofiel die onder billen ligt ofzo)

7. Kimmm

Kimmm Actief lid

Jul 14, 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    bij fohnen van je baby altjd je eigen hand er tussen houden!!

8. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    als je kind zelf wil eten maar het nog niet kan:
    een lepel in de hand geven en gewoon verder gaan met voeren

9. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Nog handiger: boven over hun schouder. Is het wel iets bloter, maar ik vind het ideaal! Ik doet het altijd als ze net even in haar blote kontje loopt, en op het KDV altijd bij kindjes die gaan plassen, maar wel een rompertje aan hebben idd. Praktisch!

W.b. föhnen van je kind. Kijk eens in Duitsland (bijvoorbeeld Baby-Walz), daar hebben ze een soort warmtelampen voor die kleintjes. Iedereen heeft er daar zo eentje! Je moet het wel vrij hoog ophangen, dus je moet ff kijken of dat in je huis past (bij ons zat precies daar de plank), maar het is wel heerlijk voor die kleintjes als ze net uit bad komen! Ook bij de kinderarts hing er eentje boven de onderzoekstafel en bij de bevalling boven de aankleedtafel/weegschaal.

De kast-clips van Ikea (zodat ze de kast niet open kan doen). Wij hebben een ouderwetse kledingkast voor haar, en die kan gemakkelijk open. Ze haalde dus steeds haar kledingkast overhoop ;) Maar die clips zijn echt handig en kunnen op iedere kast, om de hoek, op een la, alles wat maar ergens een vlak oppervlak heeft kun je vast zetten! Wel aan de buitenkant, dus niet zo heel mooi, maar wel praktisch!

Leer je kind heel snel 'doe maar dicht' en maak hem/haar daar helemaal gek mee (heel gek doen enzo). Julia vindt het nu geweldig om iets dicht te mogen doen, en zodra ze weg wil uit de kamer zeg ik 'doe de deur maar dicht' en hoppa! Ze doet de deur dicht, is blij, en blijft in de kamer. Werkt ook met lades van de keuken :D

10. Tink

Tink Niet meer actief

En als echt niks meer helpt: gewoon in de houdgreep... tandenpoetsen móet nou eenmaal, daar helpt geen moedertjelief aan ;)

11. Tink

Tink Niet meer actief

LOL! Gewoon een zeemleren kruippakje aan joh :D

12. Tink

Tink Niet meer actief

Dat werkt wel alleen als je het er gloeiend heet in doet! (Net als met jam maken.)

13. Tink

Tink Niet meer actief

Een bordje met een plaatje erop wilde hier nog wel eens helpen. Waar is Nijntje dan? Die kun je pas zien als je bord leeg is!

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    -Drinken oefenen met een beker in bad. Zo kunnen ze heerlijk knoeien en leren tegelijk!
    -banaantjes uitlepenen. ipv een potje geven. Banaan gooi je makkelijk weg. Was hier echt een succes!
    -Toen Zoey klein was ging ik met haar onder de douche en buiten de douche had ik haar badje staan met allemaal handdoeken erin. Als zij klaar was, dan droogde ik haar af en legde ik haar even in het badje met warme doeken over haar heen en een speeltje. Dan waste ik me snel en droogde ik me af. Dat ging prima!
    -Nu of eerst Zoey alleen of samen in bad. Dan zet ik haar in de tummy tub die ik in de badkuip zet. Ik ga mezelf dan wassen (haar, douchegel, enz) en spoel me af+ afdrogen. Daarna pak ik haar uit de tummytub en is zij aan de beurt.

15. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    poe dat hadden wij met het omgeslagen lakentje, weet je wel zo'n randje over het dekentje... kwam op zijn kamer en heel dat lakentje lag over zijn hoofd!:$
    Nu leggen we het lakentje gelijk aan het dekentje, dan maar geen leuk plaatje ;)

16. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    als ik moet afwassen ofzow, potjes maken of eten koken in de keuken en de wasmachine staat aan, zet ik beeb ervoor en hij kraait het uit van het lachen van die ronddraaiende was :D
    echt geen kind meer aan ;)
    wasmachine staat in de keuken bij ons...

17. Roes

Roes Fanatiek lid

Oct 9, 2009
    1,791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Ik zorg voor een aantal extra rompers in de kast..bij enorme spuitluiers richting boven knip ik het gewoon kapot en gooi het weg. Tegenwoordig kost een rompertje niet zoveel meer en mochten de kosten te hoog zijn is er op marktplaats ook altijd voor een zeer klein prijsje rompers te koop, dat knipt dan ook weer een stuk prettiger weg hihihi

18. fafje

fafje Niet meer actief

hier doe ik het zo...lakentje gaat hier nog dubbel...dekentje ook...ik vouw dan het dubbele lakenrandje in de deken..btj lastig uitleggen...
    dus deken dubbel naar voeten eind....daar gaat het lakentje eigenlijk naar boven toe dubbel...en dat in elkaar gevouwen..pfff wat een uitleg sorry haha

19. adi

adi Niet meer actief

Dit kan in principe geen kwaad. Die lakentjes en de hydro-luiers zijn gemaakt zodat een baby doorheen kan ademen. Probeer het zelf eens. Het is natuurlijk niet 100% veilig, maar als het kind 1x een katoenen doekje of lakentje op de mond legt is er geen ramp.
    Er zijn heel veel kindjes die pas kunnen slapen als je een knuffeldoekje op het hoofd legt.

20. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Onder het hoofdje in bed heb ik een wieglakentje dat ligt helemaal onder het matrasje vrij ver, dus krijgt ze nooit los. Om de dag verschoon ik dat. ( ze spuugt veel.. ) scheelt toch weer een hoop..

Share This Page