Iemand tips voor 'n dagje uit met baby en kind van 8? Hij is vooral van de attracties en dingen doen dus dierentuin is niet echt in trek bij hem...en attracties zijn niet geschikt voor de baby. Help ??
Nou... kan mee naar attractiepark maar dan sta of ik, of paps de gemiddelde tijd van kwartier tot 3 kwartier te wachten... en dat is dan net ff niet "uit als gezin" Efteling bijvoorbeeld, daar kan de kleine nog nergens mee in,sprookjesbos vind de oudste niet leuk. Ik zou thuis blijven dan nog een betere optie vinden zodat paps met de oudste zich uit kan leven,maar hij wil graag weg als gezin.
Bij Efteling heb je toch een baby switch of iets dergelijks? Ik begrijp het wel hoor! Maar baby mag de komende tijd nog helemaal nergens in, dus dan is het toch improviseren...
Plopsa land? Maar ik denk dat er met dat leeftijdsverschil altijd compromissen zullen moeten gesloten worden...
Tja, wij hebben ook een baby en 2 kinderen van 8 en (bijna) 7. Wij gaan van de zomer naar Julianatoren en ik denk ook Linnaeushof. Bij ons betekent dat ook dat er 1 bij de baby moet wachten, maar dat lijkt me redelijk onvermijdelijk bij een dergelijk leeftijdsverschil.
Tivoli in Nijmegen! Echt een aanrader voor jongere kids. Die kunnen al zelf in de attracties en er zijn bijna geen wachttijden.
Dat lijkt mij ook! Baby zelf merkt er niks van waar hij is (hooguit misschien qua geluidsprikkels of zo, afhankelijk van waar je bent). Is een doe-museum een optie? Openluchtmuseum, nemo oid? Ik ken er zelf niet zoveel, maar er zijn vast meelezers die nog wel goede ideeen hebben. En anders zou ik kijken voor een wat kleinschaliger pretpark waar de rijen niet zo lang zijn en je oudste ook alleen in de attracties kan.
Ik denk dat het leeftijdsverschil, zeker nu de jongste nog een baby is, echt te groot is om dingen als ‘gezin’ te doen in een attractiepark. Hier splitsen we ook op, gisteren zijn bijv de oudste 2 gaan zwemmen met papa en ik ben met de jongste 2 naar mn ouders die vlakbij een speeltuin wonen gegaan. Een dagje Efteling doen we dan wel weer met zn allen, maar dan is het inderdaad vaak 1 van ons die met de jongste(n) staat te wachten. Het blijft een beetje schipperen. Ik denk over een jaar of 6-8 kan grote broer natuurlijk wel lekker met zusje overal in. Maar ja, daar heb je nu weinig aan.
Tivoli is erg leuk! Toverland ook, wij waren daar laats maar totaal niet druk. Kan je anders niet gezamelijk in de wachtrij staan en dat dan eentje gewoon doorloopt naar de uitgang?
Of de baby dagje naar oppas..of 1tje bij de baby wachten. Wij gaan eind juni naar phantasialand met zoon van 8. Baby gaat gewoon mee en ik of partner wachten dan bij de baby. Is gewoon ff niet anders. Tivoli is idd leuk. Voor een 8 jarige zeker ook nog. Alhoewel mijn zoon inmiddels wel van de heftigere achtbanen is.
Aviodrome Hellendoorn Openlucht museum Arnhem Zuiderzeemuseum Drievliet Dolfinarium Sealife en daarna in het reuzenad op de pier in Scheveningen Wij hebben het nu ook dochter net 7 naast vindt de binnenspeeltuinen al niets meer aan zoals ballorig of monkeytown terwijl zoontje van bijna 2 het geweldig vindt. Dus nu ga ik met hem in de ochtend als dochter op school zit. Dochter vindt bioscoop leuk dus dan gaat 1 van ons met haar daarheen en de ander doet iets met de jongste.