Hoe nu verder? Ik ben nu sinds de bevalling ruim 15kg kwijt door op mijn eten te letten en nu zit ik op een gewicht waar ik tevreden mee ben, maar het "lijnen" zit nu zo in mijn systeem dat ik bang ben dat ik snel weer teveel ga eten. Maar als ik blijf eten zoals nu val ik nog meer af en dat hoeft nou ook weer niet. Hoe hebben jullie dat gedaan? Gewoon elke keer iets extra's pakken per dag/week ofzo? Stomme vraag eigenlijk he
Gewoon je onderhoud gaan uitrekenen en dat gaan eten. Het is altijd een beetje zoeken en uitproberen.
Je zal een balans moeten vinden tussen wat is te veel en wat is te weinig. Daar gaat even tijd in zitten. Als je een dag veel te veel gegeten hebt is het goed een balansdag in te bouwen daarna door wat extra te letten op wat je eet. En verder is het een kwestie van zoeken hoeveel brandstof je lichaam nodig heeft om niet aan te komen en niet af te vallen... succes...!!
Ik zou gewoon langzaam weer kijken hoe het gaat als je niet meer zo op het "lijnen" let. Ik ben 11 kilo afgevallen en daar had ik vrede mee. Nu pak ik af en toe gewoon waar ik zin in heb en dat is goed te doen. Soms heb ik weer van die dagen dat ik te veel eet en dan pak ik weer een paar van die balansdagen. Ik ben nu geruime tijd stabiel en ben daar heel blij mee. Soms verbaasd het me zelfs dat ik best wat gegeten heb ( in het weekend ofzo ) en er niet gelijk weer een kilo aan zit zoals voorheen.
Op gewicht blijven na het afvallen is veel moeilijker dan het afvallen zelf. Het is een kwestie van je gewicht heel goed in de gaten houden en uitproberen wat wel en niet kan. Je bent snel de balans kwijt, waardoor je weer aankomt. Het kan handig zijn om een eetdagboek bij te houden en jezelf dagelijks te wegen. Op die manier kom je erachter wat voor effect welk eten heeft. En dan leer je ook wat je dus wel en niet moet doen. Als je aankomt, meteen actie ondernemen en even weer een paar dagen streng. Op die manier lukt het mij om stabiel te blijven. Ik ben 27 kg afgevallen. Succes!
Ik zat zelf te denken om doordeweeks strenger voor mezelf te blijven, dus geen snoep enzo en dan in het weekend wat soepeler met af en toe iets lekkers of een wijntje ofzo.... Maar staan jullie dan dus wel nog steeds wekelijks op de weegschaal? Dat deed ik voorheen nooit, had niet eens zo'n ding in huis
Oh een eetdagboek bijhouden is wel een goed idee! Dan kun je snel zien wanneer je teveel of te weinig gegeten hebt!
Zo doe ik het inderdaad ook. Door de week er heel goed om denken en weer even streng. In het weekend ben ik vrij makkelijk. Eigenlijk iets te gemakkelijk, omdat ik er eigenlijk nog wat kilo's af wil. Na het weekend ben ik wat aangekomen, wat ik door de week weer afval. Maar daardoor staat het afvallen stil. Ik hou het op die manier echter wel stabiel. Als je echt wilt leren wat voor effect welk eten heeft, dan zul je dagelijks moeten wegen. Ik weet nu echt: Als ik bijvoorbeeld patat eet, zit er morgenochtend 300-500 gram bij. De dag erna stijgt het soms nog een klein beetje en daarna weer een dalende lijn, als ik streng doe. Als ik teveel tussendoortjes neem, of te zoet, dan weet ik ook of de lijn stijgt en hoeveel. Op die manier kan ik van tevoren incalculeren wat wel en niet kan en zo hou ik de balans. Zie ik dat de lijn duidelijk blijft stijgen, dan grijp ik in en ga ik meteen op streng. Weeg je helemaal niet of maar één keer in de week, dan zie je niet hoe je lichaam reageert. Daardoor weet je vaak niet wat je wel en niet kunt eten, wat voor hoeveelheden, hoe vaak je iets lekkers kunt nemen. En vaak kom je ongezien aan, wat je pas merkt als je kleding veel strakker gaat zitten. Voordat je het echt duidelijk aan je kleding voelt, ben je al minimaal 3 kg verder. Maar goed, dat is mijn methode. Je moet het doen, zoals voor jou het handigst en beste is.
Hoe bereken ik mijn caloriebehoefte | Mens en Gezondheid: Dieet op deze site kan je ongv. uitrekenen hoeveel calorieën je nodig hebt. (bij afvallen, bij sporten, bij onderhoud) zo weet je ongv. hoeveel je kan eten zonder aan te komen. probeer ook gewoon gezond te blijven eten, je mag best af en toe iets 'slechts' maar ga niet ineens weer veel meer suiker/vet/etc. eten omdat je op je streefgewicht bent. afvallen is echt een 'lifestyle change'!
Wat Immensa zegt, bereken je behoefte. Wat je ook kan doen is de 80-20 regel. 80% van je maaltijden eet je gezond! goed! dan heb je 20% ruimte voor bv een keer frietjes en in het weekend een junkmoment! bv die reep chocola oid. Maar het is idd uitproberen en kijken hoe je lijf reageerd. En goed van je dat je je doel hebt gehaald!!
Dank jullie wel dames! Zitten echt super goede tips tussen waar ik wat mee kan! Komt helemaal goed als ik deze zomer in mijn bikini kan paraderen