Hoi meiden, Ik heb erg last van mijn lage bloeddruk, bij de laatste controle was die 80/50. Iemand DE tip?? Thanx alvast!
Zout eten... Chips, dropjes, zoutkoekjes of -stokjes... Eventueel bijzouten in je soep of op je frieten.
veeeeeel drinken (vocht gaat via je bloed naar je nieren en er dan weer uit, extra vocht is dus vaatvulling) Drop eten, maar niet alleen vanwege het zout, het zoethoutextract werk namelijk bloeddrukverhogend, het zout zorgt ervoor dat je meer vocht vasthoud ---> weer die vaatvulling (zoethout thee e.d. kan dus ook werken). Caffeine jaagt je hartslag wat omhoog wat ook een marginaal effect heeft maar pas daar wel mee op, te veel caffeine is slecht voor je beeb (trouwens, alles waar te voor staat is slecht, te veel zout is namelijk ontzettend slecht voor je nieren enz.) Verder, doe rustig aan, ga liggen of zitten als je je duizelig voelt en even doorbijten, bij mij werdt het rond de 20 weken ietwat beter, ik zit nu op de 100/120 over 60, eigenlijk bijna geen last meer van duizeligheid.
Thanx meiden! Zouter eten doe ik al met mate. Ik ben vooral duizelig en slapjes. Kan je ook misselijk worden van een lage bloeddruk, aangezien de misselijkheid nog niet veel beter wordt?
Ik ben nooit echt misselijk ervan geweest, maar voelde me toch ook niet echt geweldig goed omdat ik zo draaide. Zorg er voor als je weggaat dat je ook altijd iets zouts mee hebt om te eten. Ik voelde soms m'n bloeddruk gewoon zakken. Met een zout koekje oid was al veel opgelost...
Ik kreeg ook het advies wat meer zout te eten en dropjes. Ik heb nog steeds een lage bloeddruk, maar voel me niet meer zo vaak duizelig als eerst; ik heb nu ook altijd zoutige koekjes en dropjes bij me voor onderweg. En drinken, want door m'n lage bloeddruk krijg ik hartkloppingen en een benauwd gevoel, rustig drinken helpt dan Verder valt er niet echt iets aan te doen, geloof ik...
zout helpt maar 20 minuten dus even een zout dropje eten voordat je iets onderneemt! mijn bloeddruk is 90 over 45 ook niet de beste dus ik moet vooral rustig aan doen niet te snel opstaan, slapen met een kussen onder mijn voeten, zo veel mogelijk met mijn voeten omhoog zitten en idd veel drinken.. af en toe zoethout thee sterkte met je lage bloeddruk
Hier een bloeddruk van 90/55, heb altijd een lage bloeddruk gehad en heb niet het idee dat er iets echt helpt. Ik mocht van de ha absoluut niet tekeer gaan met het zoutvaatje. Eerder een drinkbouillion of een zout dropje, maar dat werkt hier dus niet. dat je er misselijk van bent kan heel goed. ik heb het meeste last van dat ik me plotseling licht voel in mijn hoofd, als of ik flauwval.
dextro! (ook een rol standaard in je tas doen) ik nam 2 tabletten tegelijk als ik duizelig werd, dit helpt heel goed, werd ook geadviseerd door het ziekenhuis
Volgens mijn gyn hielp zout eten bij zo'n lage bloeddruk. Ik heb ook een lage bloeddruk, begon bij 85/45, Vandaag was hij 90/50 en mij helpt het om gewoon rustig aan te doen en heel goed te luisteren naar mijn lichaam.
Dan ga ik die eens snel halen! een lage bloeddruk is natuurlijk voor de baby perfect, naar echt wel lastig soms. Met van de bank af komen heb ik toch vaak zoiets van, wow ff zitten weer.... Bedankt voor alle tips dames!