Groeipijn dochter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yaraa, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hoi meiden,

Mijn dochter van bijna 5 heeft al zeker 2 jaar regelmatig groeipijn. Het afgelopen jaar is dit wekelijks en sinds een aantal weken is dit gewoon dagelijks.

Ze heeft het voornamelijk s'avonds als ze naar bed gaat. Ze wordt er vaak s'nachts wakker van, tot krijsen toe. Het zit vaak in 1 been rondom haar scheenbeen/enkels.

Nu is het zelfs zo erg dat ze deze week al een paar keer met opstaan in de ochtend bijna niet op haar benen kon staan. Ze zakt door haar knieën. Na 10 min ongeveer lukt het haar om weer te lopen, maar dan loopt ze wel heel mank en klaagt ze over pijn. Na een uurtje is het weg.

Dit is toch bizar? Of hoort dit er allemaal bij?
    Zijn er ook mama's op dit forum die zoiets meemaken? Wat doen jullie tegen groeipijn en/of om de pijn te verzachten? Verder nog wat tips? :)
    Ik weet het gewoon even niet meer, vind het zo sneu voor haar elke keer.

PS. Vorige jaar naar de HA geweest, doorverwezen naar een kinderfysio, geconstateerd dat ze het gewoon groeipijn is want ze konden niks vinden. Alleen dat ze soepele gewrichten heeft (lenigheid).
    Uiteraard vorige week nadat ze niet kon lopen ook naar de HA geweest, zelfde verhaal niks kunnen vinden dus het is groeipijn.
    Moet er wel even bij zeggen dat ze lang is voor haar leeftijd.

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, mijn dochter heeft dit ook maar niet zo vaak als jouw dochter. Ze heeft het een paar weken achterelkaar gehad en nu weer een tijdje niet. Mijn dochter is ook erg lang en van mei 2012 (net zo oud?) en 1,20 lang al.

Ik geef haar een zetpil als ze er zoveel pijn van heeft, daar slaapt ze dan in ieder geval beter van.

3. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :)
    Mijn dochter is van juni 2012 en is ongeveer 1.23 cm lang. Misschien ligt het wel aan dat onze dochters lang zijn.
    Ze heeft het niet elke dag hoor, zit soms ook wel een kleine periode tussen dat ze er geen last van heeft. Maar de laatste tijd is het wel erg toegenomen.

Zetpil krijg ik er bij haar echt niet in, dat wilt ze totaal niet. Dus ik geef gewoon een sinaspril. Meer kan ik niet doen. Want haar been masseren etc moet ze niks van hebben, niemand mag eraan zitten.
    Merk wel vaak dat na een half uurtje de pijn draaglijker is voor haar en dat ze dan in slaap valt.

4. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    Mijn zoon heeft er ook vaker last van, niet zo erg dat hij niet meer kan staan, maar wel dat hij het erg pijnlijk vindt en erdoor wakker wordt gehouden. Toen ik op Internet ging zoeken, waardoor het kwam, was ik verbaasd dat dat eigenlijk nog niet goed onderzocht of verklaarbaar was. Je zou toch denken dat dit anders was, want elk kind groeit....

Wat hier helpt is extra aandacht geven en proberen af te leiden, koude wikkel met een vochtige katoenen luier en dan een droog handdoek eromheen, extra verhaaltje voorlezen of nog een praatje maken

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Zo sneu onze dochter heeft het ook al heel veel gehad. Paar maanden geleden zelfs foto''s laten maken van benen, heupen en bekken.
    Wat wij doen is een warme kruik er tegen en een tabletje innemen. Met vlagen is het Bijna dagelijks en dan soms weken niet.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Het zou kunnen dat ze harder groeit dan gemiddeld, spieren en zo moeten ook mee kunnen.
    Bij mijn vader op het werk was iemand die als tiener juist veel pijn had omdat zijn ingewanden en spieren niet zo hard mee groeide als zijn botten.

Lekker warme kruik en masseren , volgens mij kun je verder niet veel doen. Pnze uk groeit ook hard. Vorige zomer 3 cm in 2 weken. Gelukkig heeft hij er nogniet veel last van. Soms geeft hij aan dat zijn voeten en beentjes pijn doen als hij net uit bed komt. (Net 3 en de laatste keer dat ik keek was hij 1.01) misschien toch nog eens meten.

7. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Klinkt misschien raar, maar geef ze elke dag een banaan te eten. Ik kreeg dat advies bij mijn oudste, want die had ook ladt van groeipijn en bij hem werkte dat goed.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Sneu is dat hè. Onze oudste had dit ook af en toe. Wat bij hem hielp was sinaspril en spiroflor zalf erop smeren. Als jij dit niet mag doen, dan kan ze dat zelf misschien doen.

9. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Wat vervelend voor je meisje.
    Is er wat uit de foto's gekomen trouwens?

10. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Oh echt? ik ga het zeker proberen, bedankt voor de tip.

11. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Zielig is dat he ?
    Hier is dat ook.
    Dochter van 2 heeft ook elke nacht er last van.
    Ze ligt dan steeds te krijsen, au beentjes au voetjes.
    Ze is dan ook erg lang en blijft maar door groeien.
    Ze is 2 Jr en 4 mnd oud en 1m07 en 19 kilo.
    Ze is ook erg actief.
    Rent en loopt de hele dag door.
    En is ze moe word ze gedragen in de tula toddler op mijn rug.

Maar vind het zo rot dat ze er zo'n last van heeft.

Andere dochter van 5 jaar heeft het ook een paar keer per week.
    Zij is 1m30 lang en groeit ook nog best hard.
    Dus snachts er steeds uit om de Kids hun beentjes te masseren.
    Ik doe het nu met een beetje kokosolie.
    Vaak slapen ze daarna dan weer door.

Kon ik de groei pijn maar overnemen.

12. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ons zoontje van 4,5 is niet lang (105cm), maar heeft al sinds hij 2 jaar en 3 maanden is regelmatig last van groeipijn. Meestal zie ik het al aankomen omdat hij overdag dan continue honger heeft en om eten blijft vragen. In die periodes wordt hij dan ook huilend van de pijn wakker, soms meerdere keren per nacht. Bij hem helpt het als ik zijn benen masseer. Dan valt hij vanzelf weer in slaap. Soms geeft hij dan overdag ook nog wat pijn aan zijn knieën aan.

Deel Deze Pagina