Vakantie dreumes (1.5) Kreta of Mallorca

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Femkee, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoihoi!

Wij willen eind augustus/begin september een weekje op vakantie met ons gezinnetje. Onze dochter is tegen die tijd 1.5 jaar. In eerste instantie hadden we Mallorca in gedachten, vooral vanwege de korte vliegreis. Nu kwam vriendlief gisteren met het idee om naar Kreta te gaan. Is ruim een uur langer vliegen. Maar omdat we beiden meer van de Griekse, dan de Spaanse keuken houden, heeft dat ergens wel een lichte voorkeur. Maar ja, dan zie ik toch een beetje op tegen de vliegreis. Dochter is absoluut geen moeilijk kind, maar stilzitten is wel een ding ;) Zolang ze vrij kan bewegen en haar ding kan doen is het prima...

Anyways ik ben op zoek naar ervaringen! We willen wel graag een beetje luxe, denk wel all-in, dus 4 of 5 sterren...

Hebben jullie tips voor accommodaties, wat zijn jullie ervaringen met de eilanden? Kom maar op met de ideeën!

Thanx!

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Haha, ik opende dit topic met het idee dat ik alleen al vanwege het eten voor Kreta zou kiezen, maar dat is dus ook je eigen idee al.

Verder is Mallorca wel heel ideaal hoor, lekker dichtbij, mooie stranden, leuke dorpjes, bergen, bossen, natuur, alles is er te vinden. Maar ja, op de korte afstand na heb je dat op Kreta ook allemaal. Wij gaan altijd veel doen en bekijken in de vakantie, dus voor ons zijn dat meer de criteria.

Ik heb op geen van beide eilanden ervaring met allin-resorts, wij zijn meer van de pensions en bungalowtjes.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij zijn een paar jaar terug met onze kinderen op aqua vasia beach geweest. Ik vond het heerlijk. Autootje gehuurd en een stuk van het eiland gezien. Prachtig :) .

Verder vlogen wij vroeg in de ochtend en met name de heenweg heeft de jongste toen de helft van de vlucht nog geslapen.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    WaArom geen ander Grieks eiland? Ik kan Zakynthos aanbevelen en dat is nog geen 3 uur vliegen.

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Alexander beach op kreta! Direct aan prachtig zandstrand en een super leuk kinderbad. Eten is er ook geweldig.

6. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou... dat is ook toevallig. Wij gaan eind mei voor 13 dagen naar dit hotel. Hebben een familiekamer geboekt aan het strand. Ik heb er zo'n zin in! Ons meisje is dan 11 maanden en we zien wel hoe het vliegen gaat. Ik heb wel een privé transfer geboekt vanaf het vliegveld, zodat we geen uren meer in een bus zitten met mogelijk een jengelig kind.

Waar je bij Mallorca wel op moet letten is de transfertijd. Naar sommige plaatsen zit je dan nog 2-3u in een bus. Dan kan je beter wat langer vliegen met een kortere transfer. Ik denk vooral dat het landen en stijgen drama veroorzaakt. Maar eenmaal in de lucht zal het (hopelijk) meevallen.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wat leuk zeg! Daar gaan jullie geen spijt van krijgen.

8. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Allemaal bedankt voor de reacties! Afgelopen week naar het reisbureau geweest en het is Zakynthos geworden :) Hotel Galaxy. Ik ben Hee benieuwd hoe het gaat en ik heb er nu al zin in :D

9. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Veel plezier..

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hahaha, precies waar wij ook geweest zijn! Een echte aanrader, alhoewel het voor ons alweer 5 jaar geleden is.....
    Onze oudste dochter (toen enige dochter, was zwanger van de jongste) was 1jr9mnd en heeft zich prima vermaakt in het zwembad, op het strand en bij de speeltuin! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

11. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ooooh, hahaha echt!?:D Op de foto's zag het er goed uit. We hebben er ook al echt zin in :)

Deel Deze Pagina