De zomervakantie, een moederhel

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Vlinder84, 15 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Net als elke moeder, hou ik zielsveel van mijn kinderen. Ik ben heel bescheiden wanneer ik zeg dat ze best goed gelukt zijn :D Maar de zomervakantie met die twee zou zomaar mijn einde kunnen betekenen! Het idee dat we nog twee hele weken vakantie hebben. TWEE!! Hele! Weken! Echt. Maak me gek. Ze praten de hele dag tegen me, het liefst tegelijk. Blablablablabla. Van filosofische hoogtepunten, waarbij ik vermoed dat mijn kinderen stiekem geniaal zijn, tot verbale poep waardoor ik het liefst met mijn kop tegen de dichtstbijzijnde muur zou willen lopen. En die ruzies de ganse dag door. Mijn hemel, wat een geluid. Wat een zooi. Wat een drukte. Wie telt er mee af tot onze bloedjes van kinderen weer lekker ophoepelen naar school? :D

2. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Haha moest er zo om lachen maar ik tel met je mee,hier namelijk nog 1 week te gaan😊

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Mijn zoontje moet nog vier worden, maar ik vind de vakantie nu ook heeeel lang duren zonder psz en zes maanden zwanger! Hij praat ook echt de hele dag tegen mij, pfff.... Kijk stiekem ook uit naar de start van de schoolperiode!

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hier is t voornamelijk zo dat ik de dagen probeer te vullen met leuke dingen doen,buiten,met slecht weer binnen,maar mijn jongens willen ook zelf graag weer naar school want ze missen hun vriendjes en ze zijn er gewoon weer aan toe,aan dat lekker lopende ritme! Onze meid is ook wel weer toe aan een ochtendje psz😉

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Whahaha... ja soms..... maar morgen gaat het vast beter.
    De komende week wordt het mooi weer dus ga er lekker met ze op uit. Samen fietsen, naar de kinderboerderij, speeltuin, ijsje eten, de bieb, etc etc. Gewoon doen. Al is het maar even een uurtje er uit op zo'n dag. En verder.... sterkte..... maar ook... je overleeft het echt wel ;)

6. Vlinder84

Oh maar we gaan er vaak genoeg op uit hoor, dat is het punt niet. Als het aan mij ligt doen we alleen maar leuke dingen! Maar het eindigt 9 van de 10 keer in ge-etter. En na een tijdje afleiden, corrigeren, dreigen, ijsjes beloven etc is mijn geduld weg ;) Hoe docenten dat toch elke dag weer doen, poeh.

7. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Snap t helemaal vlinder,das hier ook,dat klieren en elkaar in elkaars vaarwater zitten etc etc... 😝

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hahahaha...... Leuk geschreven!

Hier gelukkig niet heel herkenbaar, maar hoor het meer om me heen..... Vandaag weer een dag minder tot ze naar school gaan 😉

Oh ja... Een tip voor degene die er nog wat aan heeft.... Trouw met een docent 😂😝.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Owwww, irritant ja..... ik herken het wel hoor. Of ze vinden het saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiii wat je met ze onderneemt :$:(;)

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Helemaal niet! Ik vind het heerlijk om mijn dochter thuis te hebben en haar nichtje/BFF is er ook bij. Gezellig.
    Nu zijn we 5 weken weggeweest en heb ik minder weken om thuis te vullen. Ook hier elke dag iets leuks; vandaag was het een Duinrell-dag.

(En ik ben docent ;))

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik herken het helemaal niet.
    maar ik ben ook de hele zomervakantie op de camping dus de oudste vermaakt zich prima met het recreatieteam zwemmen en speeltuinen.
    volgend jaar als de jongste geen baby meer is en kan lopen zal het wel wat anders zijn maar tot nu toe nergens last van gehad hoor

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Hier nog eeeen week volhouden. Dan zit mijn en hun vakantie erop. Ik ben nu al 2.5 week thuis met ze (mijn man heeft net voor de vakantie zijn arm gebroken dus we moesten thuisblijven dit jaar) en eerlijk...als de school toch morgen weer kon beginnen...
    Ik zou bijna blij zijn weer aan het werk te mogen.

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    This is me

Bijgevoegde bestanden:

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dito. En dan heb je in België ook nog eens negen weken zomervakantie te overbruggen ipv zes...

15. Vlinder84

Holy Hecate nooooo! Je hebt mijn medeleven.

Zina ja hahaha!

16. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nee ik vind het heerlijk die vakantie. Niks moet alles mag!
    Heerlijk uitslapen en alles rustig aan.

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    Ow ik vind het heerlijk! Lekker op mijn 2 thuisdagen heeel rustig opstarten, lamballen. Vrijheid om overal heen te gaan en met iedereen weer eens makkelijk af te spreken.

Maar ik heb maar 1 kind dat scheelt vast ;)

Ik zie juist op tegen dat ritme straks weer, geen continurooster dus op mn 'vrije' dagen ren ik me rot van huishouden naar school naar supermarkt. En ik kan helemaal niet lekker makkelijk met iedereen afspreken en er op uit ;)

Maar ik begrijp dat ik geen tweede moet nemen ;)

18. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik vind het tot nu toe wel mee vallen maar mijn 2 meiden amuseren zich super met zijn 2. Onze vakantie is net begonnen dus misschien juich ik wel te vroeg haha.

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Moet je wel een kind hebben dat het concept 'uitslapen' snapt :)

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Precies. Hier helaas ook niet. ;)

Deel Deze Pagina