Voor mijn feestje eind van de maand had ik nog wat vragen die jullie hopelijk weten. (het bedenken van een feestje is makkelijk maar dan nog uitvoeren haha) - muziek wat zouden jullie doen? radio of cd's maken? (er komen kinderen, volwassenen en ook wat ouderen, kwa muziek keuze vind ik het dan al lastig worden) - Er komen zo'n 35/40 volwassenen en zo'n 15 kinderen. Voor de kinderen leg ik hapjes klaar en voor de volwassenen maak ik andere dingetjes. Hoeveel hapjes zouden jullie maken per persoon? - we houden het in een zaaltje en zitten een beetje met het koud houden van het bier. Zo'n 15/20 drinken er bier. Hoeveel kratten zouden jullie halen? En hoe goed koud te houden? Daar is een koelkast volgens mij. Kan van te voren hier wat leggin in de koelkast en vast ook bij de buurman wel, maar daar moet het ook koud blijven. Ik schenk bier,wijn en fris/sap anders word het te duur om sterke dranken te kopen. Ik vind het lastig in te schatten hoeveel ik moet halen. Het feestje duurt 4 uur en is overdag.
Misschien wat bier van te voren (niet te lang natuurlijk) in de diepvries leggen, dan blijven ze erna langer koud ookal staan ze buiten de koelkast. Qua muziek, meestal zet ik skyradio aan op de achtergrond, vrij rustig en geen geklets tussendoor. Ik weet niet op welk tijdstip je hapjes nodig hebt, maar meestal eten mensen toch wel wat heb ik het idee. Afhankelijk van wat je doet toch wel een hapje of 4 p.p. minimaal denk ik. Zelf vind ik dat ook moeilijk in te schatten hoor dus pin me er niet op vast. Alvast veel plezier met je feestje!
Ik weet niet of je muziek op de achtergrond wil of ook wil laten dansen? Anders zou je in itunes verschillende lijsten aan kunnen maken met muziek en die op de big shuffle zetten. Op een verjaardag heb ik ook altijd mijn ipod op de stereo aangesloten. Maar uiteindelijk hoor je daar niets van. De buuf zie ik ook altijd een aantal dingen voor de kinderen apart doen met verjaardagen. Dan heeft ze een bak met van die uitdeelzakjes snoep waar ze af en toe mee rond gaat. En verder...aantal hapjes, moeilijk hoor. Ik ben meestal van het neerzetten van een aantal kaasjes/salades ed voor op een toastje. Je kan ook denken aan iets (kouds) in een wrap en dat in stukjes snijden. Of gewoon een aantal bakjes met olijfjes, tapenade en aioli. En ik zou ook gewoon een paar bakken chips neerzetten
Dank jullie wel. Weet ik een beetje hoeveel ik moet maken. Sky radio was ook het advies van mijn man en als ik het zo lees is dat ook wel een goed idee. Word vanalles wat gedraaid dacht ik. Hapjes heb ik helemaal bedacht (ook met hulp van dit forum erbij haha) Voor de kindjes doe ik wat snoepjes en wat fruit en gewoon ranja. er is een speeltuin bij waar het feestje gehouden word. Ideaal. Haal nog wat kleurpotloden en kleurplaten mocht het weer te bagger zijn om buiten te spelen/of kinderen die geen zin hebben om buiten te spelen. Kwa slingers had ik al wat gehaald. Omdat ik graag roze en wit wilde en ik ook wel wat wilde met 30 erop (word 30) heb ik zelf wat gemaakt al met papier. Vind die versiering met 30 erop (en andere leeftijden) niet echt mijn smaak. Kan natuurlijk ook in de vriezer blijft het vast wel lang koud toch?
8 kratten is misschien toch wel wat veel. Als ik het uitreken hebben ze 9,6 flesje per persoon. Dat vind ik aardig wat. toch?
hahaha ik word ook 30, maar dan al aankomende zondag! Ik geef alleen geen groot feestje, maar het word wel gezellig!
Je zou ook een tapje kunnen huren voor het bier. Dan met 1 vat en eventueel nog een kratje bier. Zo doen wij het altijd. Of koelkastje huren. Hapjes maak ik altijd op de gok. Wat ook lekker is voor de kids, is kleine knakworstjes.
Ik zat heel erg te tobben. Vaak vier ik mijn verjaardag niet eens meer (alleen ouders zeg maar) wilde toch wat doen op deze leeftijd dus toch maar gezwicht haha
Bij CD's moet je continu wisselen. Bij radio moet je maar net een zender hebben zonder reclame en journaal. Ik doe alles digitaal: Al mijn muziek op een externe harde schijf en dan afspelen via de mediaspeler. Van tevoren zoek ik de muziek uit. Voorgaande jaren besteedde ik veel tijd aan hapjes, maar vervolgens ben je de hele avond aan het rondrennen. Dit jaar (morgen!) doe ik het anders. Ik zet toasjes, kaasjes en salades neer, mogen de mensen zelf pakken. Er blijven altijd chipsliefhebbers, dus ook bakjes chips en nootjes. Verder doe ik 2 dingen uit de oven, die makkelijk te bereiden zijn. Echt in 5 minuten (en dan 20 minuten in de oven) en daar ga ik mee rond. Bij een zaaltje zit ook altijd een koelkast. En anders kun je ook een tap huren. Hoeveel bier, dat hangt van de personen af en van het tijdstip. Zijn het stevige drinkers, of eerder normaal. Volgens mij houden horeca-ondernemers bij afkoopprijzen ongeveer 3 biertjes per uur aan. Als je vroeg begint, willen er een hoop nog wel met fris beginnen. Veel plezier!
Zat ik in eerste instantie ook aan te denken, is volgens wel duurder toch? Knakworstjes komen er als er een magnetron staat. Is altijd een hit
Hahaha, die zet ik morgenavond voor de volwassenen ook op tafel! Oh en gesneden salami, worteltjes, komkommer, cherrytomaatjes, paprika en dipsaus (zelfgemaakt). Tap is altijd duurder.
dank je wel voor je reactie! Alvast gefeliciteerd dan! En veel plezier. Hoe oud word je? Ik ga morgen even informeren naar zo'n tap. Ik ben alleen bang dat er veel bier verspild gaat worden door het tappen of valt dat mee? Ik maak de hapjes van te voren klaar thuis zodat ik idd niet de hele tijd daarmee bezig ben. De hapjes die ik maak zijn ook niet ingewikkeld ben niet zo'n chef haha Begreep dat Sky radio zonder gepraat is dat zou een goede optie zijn. Denk dat ik dat gewoon doe.
Dankjewel! Ben 2 maanden geleden 33 geworden, maar heb mijn feestje moeten verzetten omdat ik toen heel ziek was. Bierspil met een tap valt wel mee. Mensen die niet kunnen tappen, die laten toch iemand anders wel tappen. Sky radio zou ik niet doen! Die maken wel reclame voor zichzelf tussen de liedjes door en hebben ook journaal en reclame. Gewoon op de radio ken ik geen zenders die dat niet hebben. Ik luister altijd naar een zender die in het kabelpakket zit (van Ziggo). En dat is wel 100% muziek.
Wat naar. Maar nog gefeliciteerd dan. Zal nog even kijken dan voor de muziek. Misschien van beide wat. cd en radio. Vaak hoor je het ook niet echt haha!
Geen idee eigenlijk. Wij betalen nooit de huur omdat de oom van R een drankenhandel heeft. Ga zo eens kijken wat de huurprijzen zijn. @ LadyXochi, volwassenen zijn idd ook altijd dol op knakworstjes. Doen het hier voor hun ook altijd goed. Alvast veel plezier morgen!
Ik heb eens gezocht voor je. Een tap is idd wel duurder. Hier heb je een prijslijst van 1 bij jou uit de buurt. http://www.mitrakisjes.nl/contents/nl/partyservicePrijslijst.pdf R zegt dat je moet rekenen op ongeveer 5 à 6 flesjes pp. Je zou ook nog met koelboxen kunnen werken. Gaan wij dit jaar ook doen. Dit jaar geen tap, want we hebben een beertender. Dus dit keer red ik het niet met 2 koelkastjes, dus een koelbox erbij.