Dames, Ik heb een bestelling geplaatst en toen ik deze wilde betalen, sloeg mijn telefoon op hol. Toen ik achteraf terug keek stond er op de bank dat het bedrag gereserveerd was en bij de desbetreffende webshop stonden er geen bestellingen. Slim als ik ben heb ik nogmaals de bestelling geplaatst en betaald. Nu is deze wel geplaatst en heb ik een bevestigingsmail gekregen. Nu is het zo dat ik 1 bestelling heb geplaatst, maar het bedrag is 2 x afgeschreven van de bank. Bij de eerste betaling staat een * reservering. Wat betekend dit? Wordt dit automatisch teruggestort of moet ik contact opnemen met de bank of desbetreffende webshop? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Hier kan een bank inderdaad niks mee. Ik zou het bedrijf contacteren en de situatie uitleggen en vragen of ze het zsm kunnen terugstorten. ik neem aan dat je contactgegevens hebt van de ontvanger?
Maak je geen zorgen. Een reservering houdt in dat ze het geld "apart houden" op je bank. Het is dus een soort van uitgegeven maar nog niet overgeboekt. Wanneer de bestelling niet wordt afgerond dan staat dit binnen 1 a 2 werkdagen gewoon weer op je rekening. Hier even een korte uitleg van de bank (zie ook google ) Een reservering is een betaaltransactie die niet meer kan worden ingetrokken, maar nog niet volledig is verwerkt. Het saldo van uw Betaalrekening is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving). Hierdoor heeft u altijd een actueel beeld van het saldo en de bestedingsruimte op uw Betaalrekening. Een reservering is in het scherm Af- en/of bijschrijvingen van Mijn ING te herkennen aan een sterretje bij de datum van de betaaltransactie.
Super, dank jullie wel. Ik kijk het even aan tot maandag en anders neem ik inderdaad contact op met de betreffende webshop om het terug te storten, mocht de bank het alsnog overmaken.