Wie werkt er bij de bank? Foutje gemaakt met overschrijven.

Discussie in 'De lounge' gestart door Toverbal, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Dames,

Ik heb een bestelling geplaatst en toen ik deze wilde betalen, sloeg mijn telefoon op hol. Toen ik achteraf terug keek stond er op de bank dat het bedrag gereserveerd was en bij de desbetreffende webshop stonden er geen bestellingen.

Slim als ik ben heb ik nogmaals de bestelling geplaatst en betaald. Nu is deze wel geplaatst en heb ik een bevestigingsmail gekregen.

Nu is het zo dat ik 1 bestelling heb geplaatst, maar het bedrag is 2 x afgeschreven van de bank. Bij de eerste betaling staat een * reservering.

Wat betekend dit? Wordt dit automatisch teruggestort of moet ik contact opnemen met de bank of desbetreffende webshop?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

2. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik zou even contact opnemen met de webshop. De bank kan hier niet zo heel veel mee.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier kan een bank inderdaad niks mee. Ik zou het bedrijf contacteren en de situatie uitleggen en vragen of ze het zsm kunnen terugstorten.
    ik neem aan dat je contactgegevens hebt van de ontvanger?

4. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Maak je geen zorgen. Een reservering houdt in dat ze het geld "apart houden" op je bank. Het is dus een soort van uitgegeven maar nog niet overgeboekt.

Wanneer de bestelling niet wordt afgerond dan staat dit binnen 1 a 2 werkdagen gewoon weer op je rekening.

Hier even een korte uitleg van de bank (zie ook google ;))

Een reservering is een betaaltransactie die niet meer kan worden ingetrokken, maar nog niet volledig is verwerkt. Het saldo van uw Betaalrekening is al met het bedrag van de reservering verlaagd (afschrijving) of verhoogd (bijschrijving). Hierdoor heeft u altijd een actueel beeld van het saldo en de bestedingsruimte op uw Betaalrekening. Een reservering is in het scherm ‘Af- en/of bijschrijvingen’ van Mijn ING te herkennen aan een sterretje bij de datum van de betaaltransactie.

5. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Super, dank jullie wel.
    Ik kijk het even aan tot maandag en anders neem ik inderdaad contact op met de betreffende webshop om het terug te storten, mocht de bank het alsnog overmaken.

Deel Deze Pagina