Rapport cadeautje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door wendy339, 1 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    De rapporten komen er weer aan hier in Brabant..

    Nu vroeg ik mijzelf af:
    Krijgen jullie kinderen een beloning voor het rapport? En zo ja wat geef je ze dan?

    Hier belonen we het rapport altijd. Tot heden top rapporten gehad, maar anders had hij voor zijn inzet wat gehad (als dat ook zo is natuurlijk).

    Ben nu alleen inspiratie loos mbt rapport cadeautje..
     
  2. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.158
    4.226
    113
    Vrouw
    Ik doe het niet :rolleyes: ("verwende-kinderen-tijdperk")
     
  3. Pixels

    Pixels Nieuw lid

    23 feb 2019
    2
    8
    3
    Vrouw
    Hoezo verwend.... Pak en beet 33 jaar geleden kreeg ik ook geld voor mijn rapport. Is heel normaal toch?

    Mijn zoon mag een klein cadeautje uitzoeken :p
     
  4. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Hier heeft meneertje net een kart gekregen..... we praten erover en geven een compliment en een dikke knuffel. (dit jaar loopt het ietsje achters)

    normaal krijgen ze wel een kleinigheidje.
     
    wendy339 vindt dit leuk.
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Hier mochten ze beiden zelfs iets uitzoeken van 10,-. Mijn oudste van 9 heeft het nieuwe plaatjes voetbalboek van 2020 uitgekozen en mijn jongste een doosje Lego. Hier heeft hij zijn kadobonnen bij ingeleverd.
    Niet alleen voor een goed rapport maar als afsluiting van het schooljaar.
     
    wendy339 vindt dit leuk.
  6. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Dochter krijgt het nieuwe tenue van haar favoriete voetbalclub.

    Ik vind het werkelijk niks met verwend zijn te maken hebben.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  7. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.177
    261
    83
    Hier krijgen ze vaak wel wat.....bij het zomerrapport vaak iets voor de vakantie. Waterpistool/strandlaken/drijfband oid.
    Andere rapporten een boek oid.
    Soms kiezen we voor geen kadootje maar met elkaar ergens gaan eten.
     
  8. rums

    rums Niet meer actief

    Bij ons mogen ze een boek uitzoeken.
    Kreeg ik vroeger op de basisschool ook, goede herinneringen aan.
     
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Ze krijgen iets voor hun inzet en niet voor wat in dat rapport staat, en eigenlijk nog meer om te vieren dat het vakantie is. Dus na het laatste rapport krijgen ze een ‘vermaakpakket’ voor de vakantie (puzzelboekjes e.d.) Maar dat is ook eigen belang, want ze moeten het laten liggen tot we op vakantie gaan :roflmao:
     
    Youtan vindt dit leuk.
  10. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Hier krijgt zoon geld voor in zijn spaarpot.
    Niet voor het rapport maar voor het harde werken op school dit jaar. Ook om de vakantie te vieren en het schooljaar af te sluiten maar we geven geen cadeaus of geld voor cijfers.
     
  11. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Heel slim!
     
    Adje vindt dit leuk.
  12. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Hier leest hij al zo veel uit de bieb dat dat eigenlijk zonde is.. hij leest het zo uit en dan ligt dat boek hier maar.
     
  13. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Vermoed dat wij dit ook maar doen dit jaar.
    En inderdaad wij belonen ook de inzet, onder het mom "goed je best gedaan dit jaar,hard gewerkt!"
     
    littlemunchkin en Fantykoekie vinden dit leuk.
  14. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Ieder zijn mening natuurlijk.
    Maar ik kreeg het vroeger ook al toen ik klein was en was hier toch altijd erg blij mee. Stukje waardering van je ouders, en ja dat kan ook met alleen woorden maar daarnaast een klein cadeautje was als kind toch erg leuk (vond ik).
     
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.706
    42.535
    113
    Hier krijgen ze absoluut wat aan het einde van het jaar! Voor de inzet! Wat er aan cijfers op het rapport staat intereseert mij geen biet.
    2 kinderen hier om verschillende redenen waardoor school geen relaxte aangelegenheid is en ze blijven opgewekt en vrolijk, dat verdiend iets!
     
    rums, Paardenbloem, puzzelstukje en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Hmm ok, dus mocht jij ooit van je baas een mooie beloning ontvangen voor je inzet of goede prestaties dan wijs je dat ook af?:)

    Hier krijgen ze elk jaar een kleinigheidje. Inzet mag beloond worden vinden wij.
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.706
    42.535
    113
    Verwende kinderen? Je mag wel een maandje met mijn kinderen ruilen:rolleyes:
     
  18. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Hier hebben ze zeker iets gekregen voor hun rapport/het overgaan/hun inzet/start vakantie (hoe je het ook wilt noemen:rolleyes:) gekregen.

    Wij geven altijd wat groters omdat ze beiden in de winter jarig zijn en dit moment voor ons een mooie gelegenheid is om ze nog een keertje lekker te verwennen.
    2 jaar terug kregen ze allebei een tweedehands spacescooter, vorig jaar een nieuwe trampoline (oude was kapot en wordt hier dagelijks gebruikt). En dit jaar een nieuwe tablet (1, ze delen hem) omdat de oude ook aan vervanging toe was en ze meer nodig hebben in een tablet in mee te kunnen wat programmeren betreft en zo.

    Tsja, ik kan het missen en hun zijn er blij mee en verdienen het gewoon voor hun harde werk.
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Ik kom uit het stenen tijdperk en kreeg vroeger van ouders, opa's, oma's en tantes geld voor mijn rapport. Heeft dus niets met verwende-kinderen-tijdperk te maken. Ik ben overigens hierdoor nu ik volwassen ben ook geen verwend nest geworden.
     
    Paardenbloem en puzzelstukje vinden dit leuk.
  20. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Bedoel je dat je het niet nodig vindt om een kado’tje te geven omdat je ze dan verwend. Of omdat je niet weet wat te geven omdat ze alles al hebben?

    Mijn oudste heeft zijn rapport gehad. Maar eigenlijk niets gekregen. Het idee van een mooi boek voor zijn rapport is wel een goede. Lijkt me een mooi passend geschenk, zowel als het een goed als slecht rapport is.
     

Deel Deze Pagina