tips flesje leren

Discussion in 'Borstvoeding' started by fafje, Oct 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Hai

vanmiddag heb ik mn eerste 30 ml melk gekolfd ( jeeh!)..
    wil het morgen door papa laten geven...wanneer kan dit het best? wanneer het echt zn etenstijd is...of eerder? (en kan ik er gewoon bij blijven, of gaat ie dan het flesje weigeren?)
    hoe warm moet het eiegnlijk zijn..ik dnek dat ik het gewoon onder de warme kraan even houd...tis zo weinig..

en is dan dat ene btj genoeg ...moet ik dat elke dag doen? of bij meerdere voedingen op een dag...
    of dus elke dag een btj en dan steeds meer...wanneer dan een heel flesje?..

als ik een voorraad wil opbouwen, hoe kan ik dat het best doen?...voor welke voedingen moet ik dan kolven...en dan gelijk heel mn borst leegkolven?

meer tips zijn welkom!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik doe het zo:

Ik kolf na een voeding. Eerst de borst die hij net heeft gehad leeg en dan de andere borst. Als hij ze beide heeft gehad kolf ik ze beide ook leeg. Zo bouw ik een voorraad op.

Ik geef een flesje als hij moet eten. Een klein beetje en daarna gewoon de borst. Doet papa het alleen dan ga ik weg. Anders wil hij na 160 a 200 cc nog bij mij drinken.

Volgens mij kun je altijd wel een heel flesje geven. Na een heel flesje kolf ik wel af. Dus je voorraad blijft dan op peil.

Ik kolf het meest na de eerste en tweede voeding in de ochtend. ( die van 9 uur en half 12) .

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,142
    113
    Hoe oud is je kindje? Je kunt het beste wachten met het geven van een flesje tot je kindje 4-6 weken oud is.

Je kunt dan gewoon erbij blijven hoor, als het niet gaat kun je een volgende keer altijd nog weggaan. Even opwarmen onder de kraan of in een potje warm water is prima.

Ik kolfde in die periode of tussen 2 voedingen door om 's ochtends 1 borst en dan gaf ik die andere om een voorraadje op te bouwen.

Als ze eenmaal uit een flesje drinkt is het wel verstandig om toch wel zo'n 2-3 keer per week een flesje aan te bieden, zodat je kleine het niet weer verleert, maar 30ml per keer is prima dan hoor.

4. fafje

fafje Niet meer actief

mn kindje is 1 maand!
    net vanmiddag getest...en hij dronk super goed...heb dan ook wel de Breastflow en dat is echt net een borst zeg!

maar als hij bij mij heeft gedronken, voelen mn borsten wel heel leeg...kan je dus daarna gewoon kolven...?? komt er dan wel echt nog een grote hoeveelheid uit?
    mn tepels voelen namelijk dan ect "uitgezogen"....niet pijnlijk ofzo...maar wel..soortvan gevoelig...of wennen je borsten dan aan het kolven na een voeding?

Share This Page